Mobilā versija
+4.7°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
28. marts, 2012
Drukāt

Veča? Nemūžam! Kā saglabāt mundrumu

20111122-101636-2

Aņisjai Grebežs, pensionētajai ārstei, janvārī būs 82 gadi. Joprojām stalta, kopta un dzīvespriecīga. Savu dzīves uztveri nevienam neuzspiež, bet mierīgā pašcieņā rīkojas pēc principa: daru, ko esmu atradusi par labu.

 

Mundram rītam. Dara tā 

* Uzreiz pēc piecelšanās izdzer apmēram pusglāzi ūdens – lai gremošanas trakta gļotāda noskalojas no nakts uzkrājumiem.

* Mirkli vēlāk – tējkarotīte nerafinētas augu eļļas.

* Uzvāra un izdzer pusglāzi piena ar maltiem pipariem – domu skaidrībai un atmiņas uzlabošanai.

* Pusstundu vingro ar hantelēm. Aņisjai tās ir četrus kilogramus smagas! Blakus krūze ar ūdeni – pa malciņam ieņem.

* Pirms mostas mazbērni, nūjas rokās un prom uz Vecdaugavu vai Vecāķiem. Vairākus kilometrus veic kopā ar draudzeni.

 

Vienmēr esmu baidījusies ost pēc vecenes. Kad mazbērni vijas apkārt: vecmāmiņ, cik tu jauki smaržo, es priekā staroju.

 

* Gaismai austot – rīta pelde jūrā vai Daugavā. Ledains ūdens ne vien noskaņo darbīgumam un stabilizē nervu sistēmu, bet arī absorbē visu nepatīkamo, ko izdala organisma novecošanās. “Vienmēr esmu baidījusies ost pēc vecenes. Kad mazbērni vijas apkārt: vecmāmiņ, cik tu jauki smaržo, es priekā staroju.”

Rītos, kad pelde nesanāk, jāizlīdzas ar kontrastdušu. Tāpat ziemas spelgonī, kad ūdeņi aizsaluši.

 

Augsts asinsspiediens. Dara tā

* Kopš jaunības laikiem reizi nedēļā apmeklē pirti, galveno uzmanību pievēršot siltuma un aukstuma kontrastiem.

* Strikti ievēro pareizticīgo normu – trešdienās un piektdienās neēst nekādus dzīvnieku izcelsmes produktus, bet pirms Zie
massvētkiem un Lieldienām ievērot vairāku nedēļu garu gavēni.

* Veselības sastrēgumbrīžos cenšas tradicionālajiem medikamentiem rast alternatīvu gan fizioterapijā, gan dzīvesveida maiņā. Katrā mūža posmā šie meklējumi mazliet atšķiras, taču visi stiprinājuši atziņu, ka nevienā jomā nepastāv strikti noteiktas normas, kas vienlīdz attiektos uz visiem. Gan asinsspiediens katram var būt citāds, gan veidi, kā to normalizēt. Gala izvēle un atbildība par rezultātu vienmēr ir paša ziņā.

 

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+