“Kohila Vineer” rūpnīcā Igaunijā uzstādītas pašas jaunākās, modernākās tehnoloģijas, kādu citur nav, tāpēc to vērtē kā modernāko saplākšņa ražotni pasaulē.
“Kohila Vineer” rūpnīcā Igaunijā uzstādītas pašas jaunākās, modernākās tehnoloģijas, kādu citur nav, tāpēc to vērtē kā modernāko saplākšņa ražotni pasaulē.
Foto – Timurs Subhankulovs

Veiksmes stāsts: Igauņi ražos finieri ar zīmolu “Rīga” 6

Otrdien Igaunijā, Kohilā, darbu sāka jaunā AS “Latvijas finieris”  bērza saplākšņa rūpnīca, kas ražos finieri ar preču zīmi “Rīga”.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

Rūpnīcā uzstādītas pašas jaunākās, modernākās tehnoloģijas, kādu citur nav, tāpēc speciālisti “Kohila Vineer” vērtē kā modernāko saplākšņa ražotni pasaulē. Tagad Igaunijā ražoto bērza finierskaidu līmēt vairs nevajadzēs vest uz Rīgu, bet to varēs izdarīt uz vietas.

Izveidojot pasaules klases saplākšņa rūpnīcu Igaunijā, “Latvijas finieris” divos etapos investējis 80 miljonus eiro. Rūpnīca nodarbinās 200 cilvēku un pārstrādās 160 000 kubikmetru bērza finierkluču gadā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jaunās ražotnes ēkā bagātīgi izmantotas koka konstrukcijas. Tā ir viena no lielākajām šāda veida būvēm Igaunijā, kurai pagaidām rūpniecisko objektu būvniecībā Baltijā nav daudz analogu. Līdz ar to “Latvijas finieris” kā viens no vadošajiem meža nozares uzņēmumiem rāda piemēru, kā apvienot koka amatniecības vēsturiskos sasniegumus un industriālo ražošanu.

Arī Valsts prezidents Raimonds Vējonis, piedaloties rūpnīcas atklāšanā, atzinīgi novērtēja “Latvijas finiera” darbu ne tikai augstas kvalitātes produkcijas ražošanā, bet arī rūpēs par zināšanās bāzētu mežsaimniecību un ilgtspējīgu resursu izmantošanu.

Jānis Ciems, “Latvijas finiera” valdes priekšsēdētājs: “Lai varētu sekot klientu vēlmēm, mēs realizējam nopietnas investīciju programmas. Līdz 2020. gadam mēs plānojam ieguldīt 280 miljonus eiro, lai ražotu produktus, ar kuriem mēs apkalpojam transporta industriju – smago mašīnu, treileru grīdu sistēmām, kuģu būvei, dzelzceļa industrijai, kā arī dažādos konstrukciju risinājumos celtniecībā un saplākšņa lietojumā ēku iekšienē.”

J. Ciems uzsver, ka “Latvijas finiera” rūpnīcas galaprodukts nav tikai saplāksnis. Tas tiek pārdots kopā ar daudziem attīstībā esošiem pakalpojumiem. Koncernam pārdošanas un produktu attīstības biroji ir 11 Eiropas valstīs, ASV un Japānā. “No viņiem mēs saņemam informāciju, kā mums ir jāmainās un savlaicīgi jāreaģē uz tirgus prasībām, taču ar to ir par maz. Mums nopietni jāstrādā un savas vēlmes jāpārnes uz tirgiem, kuros neesam produktu piegādātāji, bet kuros pērkam resursus,” papildina J. Ciems.

Tuvākajā laikā bērza apaļkoksnes patēriņš koncernā tuvosies vienam miljonam kubikmetru, bet apgrozījums tuvojas 200 miljoniem eiro. Katrs Latvijā strādājošais “Latvijas finiera” darbinieks nodokļos nomaksā ap 7000 eiro gadā. J. Ciems: “Mūsu algas un darbaspēka izmaksas būtiski aug. Lai noturētu konkurētspēju, ir jāceļ darba efektivitāte.”

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.