Mobilā versija
Brīdinājums +2.0°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Trešdiena, 7. decembris, 2016
22. aprīlis, 2015
Drukāt

Velosipēdisti tikai izņēmuma gadījumos drīkstēs pārvietoties pa ietvi (111)

Foto: LETAFoto: LETA

Ilustratīvs attēls

Patlaban nav iespējams pateikt, kad stāsies spēkā jaunie Ceļu satiksmes noteikumi, un precīzāku termiņu varēs noteikt pēc pieņemšanas valdībā, taču jau tagad ir skaidrs, ka tiks noteikts pārejas periods, lai varētu sagatavoties jaunajām izmaiņām, informēja Ceļu satiksmes drošības direkcijā.

Izmaiņas skars gan apmācības autoskolās, gan arī tiks ņemtas vērā, veidojot jaunas eksāmenu biļetes.

Kā informē direkcijā, sabiedrība par izmaiņām tiks informēta – tiks sagatavota informācija medijiem, būs skaidrojoši materiāli gan tekstuāli, gan interaktīvi, tāpat tiks sniegta informācija gan sabiedriskām organizācijām, gan iedzīvotājiem.

CSDD uzsver, ka šādas izmaiņas noteikumos netiek veiktas pirmo reizi, līdz ar to zināma sistēma jau ir izveidojusies, kā informēt sabiedrību un autoskolas.

Kā ziņots, Satiksmes ministrija kopā ar iesaistītajām institūcijām un partneriem izstrādājusi jaunu Ceļu satiksmes noteikumu projektu, kura mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību, jo īpaši mazaizsargāto satiksmes dalībnieku – gājēju un velosipēdistu – drošību, kā arī veicināt dažādu satiksmes dalībnieku savstarpēju līdzāspastāvēšanu.

Kā informēja Satiksmes ministrijā, projekts iesniegts izskatīšanai un apstiprināšanai valdībā.

Jaunajos noteikumos īpaša uzmanība pievērsta ar velojomu saistītajiem jautājumiem. Piemēram, velosipēdistiem tikai izņēmuma gadījumos būs saglabāta iespēja pārvietoties pa ietvi. Noteikumu projektā ir stingrāk noteikts, ka ietve ir domāta gājējiem, kuriem uz tās vienmēr ir priekšroka. Velobraucēji tiek rosināti izvēlēties velo infrastruktūru, divriteņu kustībai drošas ielas un tikai nepieciešamības gadījumā atrasties uz ietves. Tādējādi riteņbraucēji tiks aicināti būt aizvien atbildīgāki ceļu satiksmē – plānot savus maršrutus un pieņemt katrai situācijai atbilstošāko lēmumu.

Lai nodrošinātu pārdomātu velobraucēju dalību satiksmē, projekta izstrādes gaitā notika sadarbība un diskusijas partneriem, piemēram, ar Latvijas Riteņbraucēju apvienību, Latvijas Pašvaldību savienību un citām ministrijām.

Noteikumu mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību, jo īpaši mazaizsargāto satiksmes dalībnieku – gājēji, velosipēdisti – drošību, kā arī veicināt dažādu satiksmes dalībnieku savstarpēju līdzāspastāvēšanu.

Jaunais noteikumu projekts precizē vairākas jau esošās normas, kā arī paredz jaunas. Piemēram, iespējas uzstādīt maināmās ceļazīmes, ieviest jaunus horizontālos apzīmējumus uz ceļiem, nodalīt uz velosipēdistiem un mopēdistiem attiecināmās prasības, atļaut elektromobiļiem pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslām.

Pievienot komentāru

Komentāri (111)

  1. Interesanti zināt, cik daudz tie Riteņbraucēju asociācijas biedri pārvietojas pa mūsu pilsētas ielām. Kurš no velosipēdistiem gribēs braukt pa ceļa malu, kur ik pēc 5 metriem kanalizācijas lūkas, bedres ar peļķēm, kurus tikai paspēj apbraukt. A ja apbraukt nepaspēs, aizķers auto. Lietainā laikā autovadītāji gribēdami negribēdami apšļakstīs velosīpēdistus, kam, tā jau slapjam uz ceļa braukt pārgribēsies. Līdīs uz ietves – pārkāps noteikumus. Saprotu, ka uz ietves velosipēdistiem un gājējiem pastāv ļoti daudz konfliktu, bet ja mūsu velosipēdistus ar viņu braukšanas stilu izdzīt uz ceļa braucamās daļas, tad negadījumu skaits arvien pieaugs, un ne bez letāliem iznākumiem. Kur var paredzēt lielākus miesas bojājumus: kad 2 tonnas smags auto traucas virsū velosipēdistam vai kad 100 kg smags riteņbraucējs traucas virsū gājējam ? Mēs nemākam braukt uz viena ceļa ar automobiļiem un paies vairāki gadi ar vairākiem upuriem, kamēr iemācīsimies.

  2. Ideja ļoti laba, tikai ja velosipēdists brauc pa ceļu viņam jāatļauj aizņemt visu joslu, lai var izvairīties droši no bedrēm un lai auto apdzenot neaizķertu!

  3. Beidzot viens saprātīgs lēmums! Sen jau apnicis trīcēt un drebēt uz ielas, kur tev lielā ātrumā var klusām uznesties viens kamikadze uz riteņa! Elementāri – ja reiz brauc ar kaut ko, tad pa brauktuvi, jo ietve domāta tiem, kas iet!

  4. Nebūtu iebildumu, ja velobraucēji pārvietotos arī pa plašākām ietvēm, bet ne Rīgas centrā, ja vien viņi brauktu kulturāli. Pašlaik ar velo pārsvarā drāžas agresīvi braucēji. Absurds – gājējs uz ietves ir apdraudēts par visiem 100%. Tā nekad vēl nav bijis!

  5. Tātad velosipēdistu drošība tiks uzlabota spiežot tos izmantot brauktuvi. Kurš malēnietis nāca ar šo fantastisko ideju? Autoru studijā!!!

  6. Tatad, secinājums viens – aizliedzam Rīgā vai jebkurā citā pilsētā, pārvietoties ar jebkādu privāto transportlīdzekli. Iesim ar kājām vai iepriecināsim Rīgas Satiksmi, izmantojot viņu “drošos” un “lētos” pakalpojumus.

  7. Lai velobraucējiem būtu iespējams “izvēlēties velo infrastruktūru”, tāda no sākuma jārada.

  8. Man šķiet ka šitā ir kārtējā iespēja īstam Latvietim “uzdirst” viens otram. Neiet runa kādi ir noteikumi, iet runa par cilvēcīgu attieksmi. Es šobrīd esmu Holandē, te velo ir trīs reizes vairāk par automašīnām. Ir velojoslas. Un tāpat ir vietas kur tādu nav. Un neviens neliedz – es tev tūlīt pa muti sadošu. Mācieties cienīt viens otru nevis runāt par to cik valsts ir slikta. Neviens neliek pievienoties tam bezpelēko šūnu cilvēku vairumam kas labprātāk tevi notrieks nevis, aiz elementāras cieņas palaidīs tevi kaut ej pa velojoslu, jo trotuāri arī Latvijā ir tādi ka ja neesi no cirka, tad kājas arī skaisti var pamežģīt.

  9. Riskēsim arī ar bērniem-velosipēdistiem?

  10. Likvidēsim kā šķiru? Atbildēt

    Pēc pensionāriem,kārta pienākusi velobraucējiem?

  11. Ar horizontāliem apzīmējumiem un ceļa zīmēm par maz! Atbildēt

    Velosipēdistu joslu ir vismaz jānodala ar apmalēm!

  12. Vienīgais pieņemamais variants Atbildēt

    Uz ietves ir jānodala atsevišķas joslas gājējiem un velosipēdistiem!

  13. Gājējiem -ietves, riteņbraucējiem – veloceliņus un būs svēts miers! Uz ietves es gribu justies mierīgs un neapdraudēts, nevis visu laiku ausīties un raustīties, ka tika kāds velobandīts man neuzskrien virsū. Tas, ka pašvaldības kungi galīgas bezizejas dēļ ir sazīmējuši jau uz tā šaurajām ietvēm vēl kaut kādas mistiskas veloceliņu līnijas, nedod velobraucējiem tiesības pa ietvēm joņot kā pasaules iekarotājiem. Pa tām pārvietojas gan veci cilvēki ar ierobežotām iespējām, gan bērni. Un gadījumi, uztriekties virsū gājējam, bet pēc tam kā pēdējam zaķapastalai nozust krūmos, atstājot to gulošu ar traumām, ir zem katras kritikas. Jo ātrāk velobraucējiem aizliegs braukt pa ietvēm, jo labāk! Gaidu ar nepacietību!

    • Gaidi ar maisu 😀

    • Precīzi! Velobraucēji būtu tāpat kontrolējami kā autobraucēji, tad nebūtu situāciju, kad pie pieturas “Matīsa tirgus” Brīvības ielā viens pustraks drāžas tā, ka gājējiem jāspŗūk, kur acis rāda. Gājējiem jābūt drošiem uz ietvēm! Tas ir pats galvenais.

  14. kautkāds bezjēdzīgs projekts izskatas…
    Gājeji ir jāizglīto…

    Jau tagad uz ietves gajējiem ir prieksroka…
    jau tagad ir likums kas saka, ka Velosipēdistam IR JĀBRAUC pa braugtuves malu…
    ka arī Velosipēdists DRĪKST pārvietoties pa ietvi… (drīkst – nozīme, ka tevi par to nesodīs…)

    Te nav likums jagroza, bet smadenes jaiegroza…

  15. Katru mīļu dienu sanāk pukoties uz tiem gudrajiem gājējiem, kuri Kr.Valdemāra ielas posmā Upes iela-Bruņinieku iela slāj pa velojoslām un blisina acis vai raustās, kad pabraucu lavierējot garām (ja pīpinu, tad raustās vairākas sekundes, to reti izvēlos). Kad beigsies šis tupums?? Ne jau velojoslas tur pusgadu kā uzzīmētas, bet jau gadiem! Katru dienu tā! Nereāli kaitina.

  16. Varbūt sāciet ar to ka atjaunojiet sen nodilušās un idiotiskajiem gājējiem neredzamās veloceliņu vietas? Varbūt sāciet ar to, ka gājējiem ir jāiemācās ceļu satiksmes noteikumi nevis jāiet uz pūt un palaid?
    Un gribētu redzēt kā bērni pārvietosies pa braucamo daļu, jo noteikti tas nebūs ņemts vērā. Un ceļi, kur neviens pat neiedomāsies velojoslas taisīt, dragāsim pa bruģētām ielām, lielām bedrēm un visiem citiem sūdainiem Latvijas ceļiem, lai gājēji tur pastaigā, apavi no tā nenodils un paši nesalūzīs.

  17. Vajadzētu sākt ar gājēju novākšanu no veloceliņiem (vismaz uz Brīvības ielas šī ir ļoti aktuāla problēma). Pēc tam ar veloceliņu izveidi (nevis uz fikso uzzīmētu līniju ielu nomalēs, bet normālu, atdalītu veloceliņu). Un pec tam var mainīt noteikumus un izglītot satiksmes dalībniekus. Pirmkārt ir jāparūpējas par kolektīvajiem aizsardzības līdzekļiem un tikai pēc tam ir jāvēršas pie katra individuāli. Deģenerāti uz ceļa vienmēr ir bijuši, ir un būs. Sākumā jāsamazina iespēju viņiem rīkoties stulbi, un pēc tam domājiet par to, kā viņus pārmācīt.

  18. Cik labi, ka dzīvoju Jelgavā! Pilsētas vadība ir parūpējusies par veloceliņiem, no mājām uz darbu (aptuveni 10 km vienā virzienā) varu aizbraukt netraucējot nedz gājējus, kuri reizēm traucē riteņbraucējus, domājot, ka sarkanā krāsā ietve iekrāsota smukumam, nedz auto vadītājus, kuri Jelgavā ir īpaši laipni pret riteņbraucējiem (vai man vienkārši paveicies).
    Ne reizi pusotra gada laikā man nav bijis bail par savu drošību uz ceļa, pat mērojot velomaršrutu Jelgava-Tērvete-Jelgava, kur mašīnas uz šosejas garām brauc 90km/h. Varbūt Rīgā ir nīgri autovadītāji, riteņbraucēji un gājēji gaisa piesārņojuma dēļ 😀 un tādēļ ir problēmas ar draudzīgu līdzās pastāvēšanu?

  19. Jā, uzlabosim velosipēdistu drošību, piespiežot viņus pārvietoties ar vienu brauktuvi ar automašīnām, bez joslu norobežojošas apmales vai kādas citas fiziskas barjeras starp velosipēdu ceļu un automašīnām paredzēto ceļa daļu. Jau tagad dienu no dienas redzu, ka velosipēdu ceļi nepātraukti tiek izmantoti kā “bezmaksas autostāvvietas”, apdzīšanas un apbraukšanas joslas, un tā tālāk. Prognozēju neko citu, kā tikai vēl vairāk ceļu satiksmes negadījumus, kuros iesaistīti velosipēdisti.

  20. Gada siltākajā daļā esmu 50:50 velo / auto vadītājs. Tas kas darās uz mūsu ceļiem citādi kā bardaks nav apzīmējams. Velo braucēji 90% agresīvi dragā pa ietvēm, pēkšņi mainot ietvi pret ceļu un otrādi. Apdraudot gan sevi, gan gājējus. Auto vadītāji arī liela daļa brauc izteikti pārgalvīgi – ignorējot ne tikai velosipēdistus, bet pat regulējamas gājēju pārejas un elementāras dodiet ceļu zīmes. Manu sievu ar bērnu ratiņiem Dzirciemā vien gandrīz divas reizes notrieca uz zebras – kad dega sarkanā gaisma autovadītājiem!!! Par to kas darās uz Būļļu / Dzirciema apli vispār negribas izteikties – tev ir bmw te ir drifta trase – pārējie satiksmes dalībnieki var stāvēt malā kamēr pamuļķi griež pa apli uz riņķi. Posms no apļa līdz Buļļu dzelsceļa pārbrauktuvei ir dragreisa posms – nu tak uzliekat šeit vienreiz stacionāro radaru!!!! Vienkārši kaitina visatļautība un haos uz ceļiem.

    • izskatās, ka visai ģimenei ir problēmas ar apkārtējo satiksmi…. domāju, ka problēma ir pataloģiska un ne jau apkārtējie vainīgi.

  21. Tb velosipēdistiem, kuriem nav CSDD reģistrēta transporta līdzekļa (motocikla, automašīnas) vadītāja apliecības, nu būs legāli pārvietoties pa ielas braucamo daļu kopējā transporta plūsmā? Tas gan jauki, jo līdz šim pa ielu drīkstēja braukt tikai tie, kam bija transporta īdzekļa vadītāja tiesības, tb velosipēdistu mazākums.

  22. Citēšu spēkā esošos CSN: “Netraucējot gājējus un citus ceļu satiksmes dalībniekus, atļauts braukt pa nomali, bet velosipēdu vadītājiem – arī pa ietvi, kā arī šķērsot brauktuvi pa regulējamām gājēju pārejām. Braucot pa ietvi, velosipēda vadītājam jābrauc ar ātrumu, kas neapdraud ceļu satiksmes drošību, bet, šķērsojot brauktuvi pa regulējamu gājēju pāreju, – ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu.” (224.pants). Vai tiešām nepieciešami papildus noteikumi, ja uz ietves gājējiem jau ir priekšroka un velosipēdistam ir pienākums neradīt apdraudējumu gājējiem?

    • ja vēl velobraucēji respektētu gājējus,et ejot,diemžēl,neviens neredz,kas notiek no mugurpuses,cik cilvēku būtu jāsakropļo,lai saprastu,ka velo braucējs ir braucējs,un rada ne mazākas briesmas kā auto

      • Nepiekritīšu, ka velo un auto ir vienlīdz bīstami. Svars un ātrums un līdz ar to iespējamie miesas bojājumi sadursmes gadījumā ir stipri atšķirīgi.
        Es esmu vasaras sezonā 1:1 gājējs un velobraucējs, tā kā pati labi zinu, ka gājējs nejūt aiz muguras esošu riteni. Ar riteni braucot, kad tuvojos no mugurpuses gājējam, samazinu ātrumu līdz gājēja ātrumam, pagaidu un izdevīgā brīdī pabraucu garām. Un ja šaurākā ietves vietā gājējs paiet maliņā, lai palaistu garām mani kā riteņbraucēju, pasaku paldies. Tā kā cilvēki ir atšķirīgi un no negatīvas pieredzes ar atsevišķiem riteņbraucējiem nevajadzētu spriest par visiem.
        Bet velo uz brauktuves gribot negribot ir traucēklis autovadītājiem, neskatoties uz to, cik atbilstoši noteikumiem viņš brauc. Un tas rada stresu un atsevišķos gadījumos dzīvības briesmas pašam velosipēdistam. Taču uz ietves velo un gājēju saskarsme ir iespējama tāda, ka gājēji netiek traucēti.

        • Alise, ja velo braucēji cienītu gājējus problēmu nebūtu. CSN ir skaidri teikts, ka velosipēda vadītājs ir pēdējais satiksmes dalībnieks – esi uz ietves nebrauc virsū gājējiem, apstējies pie vārtrūmēm, lēni šķērso gājēju pārejas utml. Cieni citus un citi cienīs tevi. Protams, arī autovadītāji pie mums nav nekādas Dieva dāvanas. Uzbrauca -> aizbrauca.

          • Varu pievienoties, ja visi velobraucēji tā brauktu pa ietvēm. Tagad, kad velobraucēji var šķērsot krustojumu uz riteņa, arī brīžiem nevar saprast, paspēšu pāriet ielu vai nē, kād 3-4 ar velo krustām šķērsām drasē pāri.

        • Jūs esat pieklājīga un saprotoša,bet cik ir tādu kā Jūs? Ja visi būtu kā Jūs ,tad jau arī problēmu nebūtu..Cilvēkiem būtu vairāk jāciena vienam otru,bet līdz tam LV vēl jāizaug.

      • gājēji tik pat elementāri varētu neiet pa ietvi kā pilnīgi idioti. iedomāties skatīties arī kur viņi iet. vienīgais iemesls kādēļ daudzi brauc agresīvi ir riebīgā gājēju attieksme. It īpaši tos ģēnijus, kuri iedomājās iet pa velo ceļu un tev vēl gudri dirst un pa muti solīt. Un to es atvainojos dara cilvēki gados.

  23. Pēc CSN pieņemšanas Rīgā lūdzu velojoslas visās ielās un tur, kur nav iespējams tādas izveidot ielas telpas tūkuma dēļ – 30 km/h ātruma ierobežojumu automašīnām!

    • Galvu neesi sasitis, pajoliņ?

    • Es pilnībā piekrītu, jo infrastrukcija riteņbraucējiem Rīgas ielās ir vienkārši izsmiekls. Tā ir pilnīgi neizskaidrojama un pašlaik diezgan bezjēdzīga, tās minimālisma dēļ. Rīgā dzīvoju un pārvietojos ar riteni- no mājām uz darbu, uz sporta zāli, veikalu un atpakaļ uz mājām. Tā kā velosipēds krietni ieekonomē laiku un naudu, un ir videi draudzīgs pārvietošanās veids, tad velosipēda izmantošanu noteikti vajadzētu atbalstīt, nevis bezjēdzīgi mētājoties ar nodokļu maksātāju naudu, atmaksājot sabiedriskos transportus.

      Ja tiek pieņemti šāds regulējums Ceļa satiksmes noteikumos, tad tik tiešām ir nepieciešama pilnvērtīga velosipēdistu ceļu ierīkošana Rīgas ielās. Galu galā pārvietojoties pa ielu, kur šāda ceļa nav, autovadītājiem ir lielāks stress, un velosipēdistu dzīvības ir apdraudētas.

  24. Latvijā vajadzētu vairāk aizsargāt velosipēdistus un stingrākus sodus autovadītājiem, ja negadījumā iesaistīts riteņbraucējs.
    vienkārši aizliedzot riteņbraucējiem pārvietoties pa ietvi nemazinās bojāgājušo statistiku uz mūsu ceļiem.

    • Šim gan es nepiekrītu. Rodas jautājums, ko tad darīt autovadītājam, ja riteņbraucējs izdomā no ietves uzbraukt uz brauktuves daļas un otrādi. Nerunāsim par to, ka tikai retais riteņbraucējs rāda pagriezienus.

      Tā kā neviens nav svētais un nevajag izdalīt “svētos jēriņus”, kuri nekad nav vainīgi.

      Uzskatu, ka šajā gadījumā nepieciešams savest un atdalīt atsevišķas velo joslas, pretējā gadījumā īsti neticās, ka drošība uzlabosies.

  25. Atvainojos visiem par saviem iepriekšējiem tekstiem! Šodien esmu par daudz iedzēris, tāpēc izvērsos un rakstīju riebīgas muļķības. Nupat nāk sieva ar slotu rokā un dzīs mani prom no datora!!! Atā, draugi!

    • Neticiet niku zagļiem. Rūpīgi izlasiet visu ko esmu rakstījis, un lai vai kā tas jums nepatiktu atbildiet sev godīgi – kā es uzvedos uz ceļa? Kā cūka ( lai piedod man šis dzīvnieks) vai kā homo sapiens?

  26. Veloceliņus lūdzu.!!!

  27. Esmu ar mieru nebraukt pa ietvē, bet tad lūdzu atbildīgie dienesti ierīkojat velojoslas, veloceļus it visos virzienos un uz katras ielas, maģistrāles.

  28. Velo braucejiem vajadzetu OCTA. Zinaams kaa velo mochii pie serkanaa pari, bet ja saduraas ar ar auto, ko tu no taas aukstas miesas vairs paprasiisi. auto remontesi par saviem lidzekljiem. Nav man iebildumu pret velo braucejiem, bet ir nepiecieshami vienadi speles noteikumi, ja abi izmantos vienu laukumu.

    • Cilvēks ir miris un tevi uztrauc auto remonts?

      • Atsaldēta deģenerāta nāve mani tiešām uztrauc jūtami mazāk ,nekā mana īpašuma bojājums.

        • hm… man ir bail braukt vienā brauktuvē ar mašīnām! atsaldēta nejūtos, bet tomēr uzskatu, ka automobīļa vadītājam ir jābūt atbildīgam par to, ka kontrolē potenciālo slepkavības ieroci!

          • Ar vārdu atsaldenis bija domāts – deģenerāts kurš iet bojā rupji pārkāpjot satiksmes noteikums, pirms savas nāves apskādējot svešu īpašumu.

            Bet tev varu tikai ieteikt nebaidīties – sargā sevi,ievēro noteikumus un arī autovadītāji tevi sargās.

  29. Ja aizliegs braukt pa ietvi, skaidrs, ka parūpēšos, lai manam dēlam būtu vienmēr pārdurtas riepas. Sorry, es redzu, kas uz Rīgas ielām darās.

  30. Kādi būs izņēmuma gadījumi, kad varēs braukt pa ietvi? Ir plkst. 17.00 darbdienā, Kr. Valdemāra iela – pilna ar mašīnām, tāpēc braucu pa plato ietvi, lai netraucētu mašīnām. Ja policija mani nodzīs uz brauktuves, arī braucot pa maliņu, es aizņemšu vienu joslu, jo mašīnām, mani apdzenot, būs jāiebrauc otrā joslā! Sastrēgumu palielināsies daudz vairāk! Otra situācija – Biķernieku iela cauri Šmerļa mežam. Braucu pa ietvi, jo gājēju tur faktiski nav. Mašīnas cauri mežam brauc ar lielu ātrumu, bet uz ietves jūtos droši. Ja mani nodzīs uz brauktuves, jutīšos daudz nedrošāk. Ar riteni braucu gandrīz 40 gadus, nevienu avāriju neesmu izraisījusi, nevienu gājēju neesmu notriekusi. Padomju laikā man bija “Tūrists”, tagad ir moderns velosipēds, bet abi mani velosipēdi joprojām ir sveiki un veseli, arī tas liecina par to, ka braucu akurāti.

    • O Tūrists!Labākais kas toreiz bija pieejams. Pašam tāds bija.

    • Valdemāra ielā, izņemot īsu posmu pirms Duntes ielas ir tikai viena, plata, bet viena josla, ko sastrēgumu laikā autovadītāji pilnībā nobloķē, sastājoties tajā divās rindās. Diemžēl tiešām nākas braukt pa ietvi.

      • Nu, Valdemārai ielai uz centra pusi paralēli iet Skolas ielas veloceliņš, kas pēc Bruņinieku ielas krustojuma turpinās blakus tai pašai Valdemāra ielai uz ietves. Tur jau nu nav ko autovadītājus vainot pie tā, ka kaut vai no centra puses divas joslas aiz Elizabetes ielas krustojuma vienkārši pārvēršas tai vienā joslā bez jebkādiem brīdinājumiem. Tādā ziņā, ja satiksmi tur turpina regulēt tā-nekā, tad velobraucējiem šī iela vienkārši nevar būt draudzīga. Tas pats ar Čaka ielu.

  31. Vispaŗ domāju ka ir jāatjauno vecā prakse ( sliktā jo tā ir PSRS laikiem) – riteņbraucējam ir jāiziet elementāri kursi, kur viņiem jāapgūst CSN un braukšanas ētika. Tikai pēc šo kursu beigšanas jāļauj pārvietoties, jo lielai daļai riteņbraucēju CSN normas ir ļooooooti tumša lieta.

    • Jo Tu dižais autobraucējs ievēro visprastākos csn, laikā rādot pagriezienu un ievērojot ātrumu. Kas nu ir mazticams, to nu es varu saderēt, ka Tu pa pilsētu vālē ar vismaz 10km lielāku ātrumu un uz šosejas savi 20-30 pāri točna.

      • Ātrums nevienam netraucē un nenogalina. Ja ir iespēja un nevienam netraucēju es braucu virs atļautā. Pagriezienus rādu laicīgi un neciešu pērtiķus kurus to nedara. Es gan neatceros kad pēdējo reizi esmu redzējis kādu riteņbraucēju (izņemot sevi pašu) rādot pagriezienu.

        Atslēgas vārdi satiksmē – brauc pats un netraucē citiem.

    • Nu jā Tu brauc ar velo… ok 🙂 Kursi ir jāiziet, bet tādi pat kursi būtu jāiziet visiem gājējiem, jo viņi ir satiksmes dalībnieki kā velo/autobraucēji. Tas, ka viņiem ir priekšroka, nedod tiesības nezināt noteikumus, un tas, ka viņi nezin noteikumus arī rada avārijas situācijas. pabraucis labu laiku saprotu, ka ne jau mana braukšana ir pie vainas, bet cilvēka parastā kultūra. Redz viņam TV pateica, ka ir galvenais un ietves un viss pārējais po. Stāv govs ar ratiņiem, pati pie sienas, bet ratiņu otra puse pie pašas brauktuves un viņai po, ka neviens netiek garām. Un pēc maniem aprēķiniem pa kādi 75% samazinātos viss kašķis, ja gājēji sāktu ievērot joslu kustību/virzienu, ar to pietiktu, lai veidotos kaut cik civilizēta kustība uz ielām. Es pat ejot ar kājām gandrīz katru reizi saskaros ar to, ka citi uzskata, ka viņi ir pārāki un var nobloķēt ietvi pēc savas vēlmes, labi, ka es tāds dūšīgāks un noskutu pauri, tad nu arī sanāk iet pa labo pusi, kur lielākā daļa arī paiet nost. Bet galu galā mums Latvija nav gatava tādām pārmaiņām kā ārzemēs. Kur autobraucēji arī apstājas pie pārejām vai arī palaiž streipulojošu gājēju, nevis kā pie mums, Tev jāskrien pāri jo RS bušiņš tak nespiedīs bremzi krustojumā un vairākas reizes ir bijis tā, ka gandrīz parauj man pakaļē`jo riepu ričukam, jo tak es ievēroju noteikumus un ripinos pāri gājēja ātrumā. Nav mums cilvēki civilizētai attieksmei, ir tikai muļķi un zagļi, kas izmanto šo haosu lai izkāstu vēl naudu. Saņem piķi projektam, nopērk pāris dāčas, projekts izgāžas-un par to parunā nedēļu internetā un viss noplok.

      • Pārāk liels vai nepareizi izvēlēts ātrums ir biežākais avārijas iemesls.

        • Iespējams, lai arī piekritīsi ka daudz kas ir atkarīgs no vadītāja. Ņemot ka 25+ gadu autovadītāja praksē man nav paša izraisītas autoavārijas uzskatu ka mans ātrums vienmēr ir bijis izvēlēts atbilstoši apstākļiem. Ja arī es avarēšu ar 200km/h tā ir mana izvēle un lēmums un personīga atbildība, bet mans uzdevums ir neparaut līdzi kādu citu.
          Lai kā es brauktu – es nedrīkstu traucēt un apdraudēt citus. To liela daļa satiksmes dalībnieku neievēro,kā rezultātā rodas konfliktsituācijas un visu veidu problēmas.

      • Pareizi pieminēji – problēmas rodas ka cilvēki uzvedās kā pasaules nabas. Un pajāt uz apkārtējiem. Un tā ir lielākā problēma – sākas kašķi, agresija, ak tu man tā , tad es tev šitā. Satiksmē visi grēko, bet kā jau teicu ja autovadītāji vismaz kaut cik ir un tiek dresēti tad gājēji vienmēr nodarbojušies ar bezpriģelu. Tagad viņiem pievienojušies riteņbraucēji. Visus ne izaudzināsi, tagad visi gudri, visi zin savas tiesības, par pienākumiem aizmirst. Tā nu esam kur esam.

  32. Hmm…. nesaprotu, par ko te velobraucēji satraukušies?
    Mani šīs izmaiņas ļoti priecē, jo līdz šim vietās, kur nav veloceliņu (par tiem gan varētu vērt atsevišķu ‘tēmu’; bet tas nav konkrētā raksta ietvaros) noteikti izvēlos braukt pa ielu – kāds prieks mīt pa ietvi? Izņēmumi – starp vēlu vakaru un agru rītu, bet tad jau arī ielas ir tukšākas.
    Prieks par to, ka tagad autobraucējiem būs skaidrs tas, kas patiesībā jau sen ir zināms – ar velo braukt pa ielu ir norma.
    Citādi (bez šāda likuma) vietās, kur veloceļu nav, cilvēks uz divriteņa ir ‘starp dzirnakmeņiem’ – no vienas puses, gājējs viņu negrib redzēt uz ietves (ko pilnībā atbalstu, izņēmums, kā jau te minēts – bērni uz velosipēda); savukārt autobraucēji uzskata, ka tieši pa ietvi velosipēdistam būtu jābrauc (jo ietves taču tik platas, velosipēdisti ir tik lēni, utt., visādi interesanti argumenti).
    Nu un, saprotams, atbalstu to, ka visiem velominējiem (tāpat kā autobraucējiem un gājējiem 🙂 ) jāievēro arī pārējie ceļu satiksmes noteikumi – ne tikai rakstā ‘aprunātais’.

    • Satraukušies par to, ka iela ir lielā mērā tiešais ceļš uz lūzumiem un nāvi ar autobraucējiem kā mūsējie. Man nav nekas pret to, ka jābrauc pa brauktuvi, ja tā brauktuve ir attiecīgi tam paredzēta. Pārsvarā visas ielas ar divām joslām īstenībā ir 1.5josla, kas vēl sarūk pa ziemu. Visas ielas labā mala ir ar bedrēm/naglām un citu drazu, ziemā tā pārtop par ledus valni, kur auto divvirzienu ielā ir tikai 3 riepu iebrauktas joslas. Ja Tev patīk , ka katrs debīls autobraucējs pīpina un brauc virsū/grūz nost no brauktuves, jo redz Tu vari pabraukt tik uz 20-30km stundā… varbūt Tev tas patīk, bet ne man. Šis vēl neakceptētais likums ir slima suņa izzīsts murgs, kuru reāli varētu akceptēt tikai tas, kas uz visām Rīgas ielām tiktu izveidota velo josla, kuru arī kāds tīrītu visa gada garumā.

    • Mārtiņ, bet tieši tāpēc jau arī prieks par šāda likuma (iespējamu) ieviešanu – tad katram būs skaidrs, ka noteikumus pārkāpj tas, kurš atbilst aprakstam [citēju] – “autobraucējs pīpina un brauc virsū/grūz nost no brauktuves, jo redz Tu vari pabraukt tik uz 20-30km stundā”. Līdz šim ir tā, ka autobraucējs to dara (zināmā mērā) ar pilnām tiesībām, jo ar velo vienlīdz drīkst izvēlēties gan brauktuvi, gan ietvi. Līdz ar to, gājēji ir sašutuši, ja divritenis parādās uz ietves; autobraucēji ir sašutuši, ja divritenis ir uz brauktuves. Un ‘pēc noteikumiem’ sanāk, ka taisnība ir visiem 3; tāpat iemesls sašust ir visiem.
      Tagad vismaz sašutuma apmērs tiks ierobežots 🙂
      Attiecībā uz [citēju] “tiešais ceļš uz lūzumiem un nāvi”, nu… teikšu tomēr, ka Tu stipri pārspīlē. Autobraucēji savā rīcībā ir iepriekšparedzami (īpaši, ja ievēro noteikumus – – – un, lai kā arī mums patiktu gānīties, tomēr jāatzīst, ka lielum lielais vairums tos ievēro; un patiesībā, arī tie, kas neievēro, ir diezgan paredzami – mazākais, kustības virzienu pēkšņi mainīt, tikpat strauji kā gājējs, tīri pēc fizikas likumiem vienkārši nevar), kamēr gājēji, kā jau komentāros norādīts, nebūt nav paredzami.. starp citu, viņiem ir tiesības tādiem nebūt. Ok, nobloķēt visu ietvi utml. ir galējie piemēri, kas būtu jāiznīdē 🙂
      Bet tie ‘uzbraucieni’ par to, ka bērnam lūk, ļoti uzmanīgi jālūkojas uz visām pusēm, pirms no mājas iziet uz ietves (nevis uz brauktuves, kas cita lieta, protams), ir galīgi nevietā. Ietve tiešām IR gājējiem.
      Kā jau teicu, arī līdz šim pie iespējas izvēlējos braukt pa brauktuvi – tieši tāpēc, ka, braucot pa ietvi, es varu gluži negribot ‘dabūt zem riteņiem’ kādu gājēju, kurš, mazums – pēkšņi izdomā ieskriet (vārda tiešā nozīmē) veikalā, t.i., izmaina trajektoriju momentā, un, lai cik lēni brauktu ar velo, nobremzēt līdz 0 nav iespējams; vai arī kāds krietni iereibis subjekts ņem un zaudē līdzsvaru tieši, kad (galīgi neagresīvi) braucu garām (kuriozi iz dzīves).
      Man nebūt nav nepieciešamas emocijas, kādas rodas sadursmē ar gājēju. Fakts, ka ‘pats vainīgs’ (ko atzīst ne tikai apkārtējie, bet arī pats cietušais) – nav mierinājums. Vai tiešām tā tikai man?
      Lai vai kā. Daudz komfortablāk jūtos uz brauktuves. Jo, tici man, arī autobraucējiem, pat tiem, kurus mēdz saukt par [citēju] “debilajiem”, nav vēlmes ‘smērēt savu spēkratu’ ar mūsu (lasi – velobraucēju 🙂 ) ‘asinīm’. Ja cilvēks ar velo pa brauktuvi pārvietojas, ievērojot noteikumus, tai skaitā laikus rādot pagriezienus, utt. – ko šeit it labi var izlasīt – nu nebūs nevienam ‘iekāriena’ braukt tādam tīšu prātu virsū.
      Jo īpaši – ja tiks ar likumu noteikts, ka velosipēds uz brauktuves ir norma.

  33. Tagad tik šie muļķi apzināti izdarīs tā, ka Rīgas centrā būs daudz lielāki korķi. 1) Tie, kas paliks uz velo brauks ar 20-30km/h ātrumu radot sastrēgumus. 2) Otra daļa, kas neredz jēgu riskēt ar savu dzīvību un kāps atpakaļa automašīnā. Kur loģika? Tas tikai un vienīgi var notikt krievijā vai pie mums…. mēs esam īpaša tauta ar zagļa un idiota gēnu.

    • Nevajag vienkārši gāzēt no krustojuma līdz krustojumam, jo vidējais pārvietošanās ātrums Rīgā ar auto ir 17 km/h, par kādiem sastēgumiem runā?

      • Es vēl ieteiktu riteņbraucējiem nebraukt pa joslas vidu, bet turēties pie brauktuves labās malas.

        • Tu peģik izklausies ļoti gudrs, gan jau arī ar auto brauc. Tad pasaki, kamdēļ Tu brauc tuvāk vidusjoslai? Bet protams, tak tur vissi sūdi,naglas,stikli tiek saslaucīti/aizdzīti + vēl kanalizācijas vāki un iebrukušas notekas….. Bet nu būs kā būs, iegādāšos normālu gāzes baloniņu, beisbola nūju un normālu ķiveri + uz rokturu galiem atstāšu asas metāla malas…. nu un pats galvenais kamera uz ķiveres un kamera uz mugurenes. Jo tādi peģiki kā Tu mīl triekties virsū velobraucējiem, jo tak sēdi tonīgā mettāllūzni.

          • Es Mārtiņ nebraucu piespiedies pie vidusjoslas. Ja nu kādreiz kad, labajā pusē ir velobraucēji. Lai viņiem vairāk vietas. Kāpēc? Es arī pats braucu ar riteni un zinu kā riteņbraucējam būtu ērtāk un patīkamāk. Tā saucās cieņa pret citiem satiksmes dalībniekiem un izpratne par viņu vajadzībām. Netici? Varu uzaicināt pavizināt.

            Bet šis tavs teksts vienkārši iespārda:
            “Bet nu būs kā būs, iegādāšos normālu gāzes baloniņu, beisbola nūju un normālu ķiveri + uz rokturu galiem atstāšu asas metāla malas…. nu un pats galvenais kamera uz ķiveres un kamera uz mugurenes. Jo tādi peģiki kā Tu mīl triekties virsū velobraucējiem, jo tak sēdi tonīgā mettāllūzni”

            Pateikšu tikai vienu, tādiem kā tu derētu ārstēties. Novēlu lai tev braucot ar šo aprīkojumu, kāds gājējs no sāniem ieliek kādu nūjiņu spieķos. Ārstējot kaulus,iespējams tev sadakterēs arī galvu.

        • Šaurās ielās drošāk ar velo ir brauk pa ielas vidu, jo tādās vietās automašīnas dzenoties garām neievēro drošu sānu intervālu. Esot ielas vidū autovadītājs uzmanīgāk apdzen un riteņbraucējam ir labākas manevrēšanas iespējas..

          • Protams. CSN protams ir priekš lohiem,autovadītājiem, visiem, tikai ne velosipēdistiem
            224. Velosipēdu un mopēdu vadītājiem pa ceļu atļauts braukt vienā rindā iespējami tuvāk brauktuves (braukšanas joslas) labajai malai. Tālāk uz brauktuves atļauts izbraukt, tikai lai apbrauktu, apsteigtu vai apdzītu vai, ja braukšanai attiecīgajā virzienā ir iekārtota atsevišķa braukšanas josla, kā arī šo noteikumu 229.punktā minētajos gadījumos, lai nogrieztos pa kreisi vai apgrieztos braukšanai pretējā virzienā

          • Šajā punktā rakstīts, ka jāturas tuvāk joslas labajai malai. Riteņbraucējam nav aizliegts šaurā ielas posmā savas drošības dēļ izbraukt tālāk no malas. To šis punkts neaizliedz..

          • Tālāk uz brauktuves atļauts izbraukt, tikai lai apbrauktu, apsteigtu vai apdzītu vai, ja braukšanai attiecīgajā virzienā ir iekārtota atsevišķa braukšanas josla, kā arī šo noteikumu 229.punktā minētajos gadījumos, lai nogrieztos pa kreisi vai apgrieztos braukšanai pretējā virzienā.

            Šeit ir uzskaitīti gadījumi kad velosipēdistam ir atļauts izbraukt tālāk.

  34. …pilnigs kiselis, murgs, kas sito izgudrojis. Gribetos vinu redzet purna un varbut ari iedot purna, lai doma, ko raksta. Ja runa iet par tadu vietu, ka Riga, tad pilnigi garam, paprieksu lai sakarto braucamo dalu automasinam, un, jo seviski, uzlabo, brauksanas kulturu, jo CSSN svaki darbojas, ka gribu, ta braucu, vai braucu ka maku, pa vidu vel citadaki, kuriem viss pie … Lidz tam planam vel ir talak ka kajam lidz menesim.

  35. Johans Jobans Štrauss Atbildēt

    Viss jau būtu pareizi,ja autovadītāji respektētu velobraucējus.Kā nekā arī tie ir satiksmes dalībnieki kā jebkurš ar ripojošu transportu saistīts indivīds.Piemēram; dārza ķerras stūmējs,kurš atrodas uz brauktuves,ar televizoru ķerrā,arī ir satiksmes dalībnieks(!) Kur ir teikts,ka cilvēkam ar šādu transportu ir jāatrodas uz gājēju celiņa?

    • Cieņu un respekts rodas abpusēji. Pagaidām riteņbraucēji uz ielām un ietvēm uzvedas tā ka nekādu cieņu nav pelnījuši. Masveidīga CSN pārkāpšana un citu satiksmes dalībnieku ( auto un gājēji) ignorēšana.

      • Tev galvā ir ķīselis! Cieņu ir jānopelna? Autovadītāji slepkavos riteņbraucējus un gājējus tik ilgi kamēr tie sāks 100% ievērot CSN?

      • Tu laikam neesi pamanījis masveidīgo autovadītāju telefonbaktīšanas paradumu, ”atļautos” +10km/h, bet realitātē +20 km/h pilsētā, kas reāli apdraud apkārtējos!! Ir jārunā nevis par cieņu, bet elementāru CSN ievērošanu..

        Riteņbraucēji pārkāpjot notekumus pirmārk apdraud sevi, bet autovadītāji bleķa kastē VISUS sev apkārtējios!!

        • Apgalvojums ka riteņbraucēji pārkāpjot apdraud sevi neiztur nekādu kritiku. Lai arī nav tik liels tas dzelzis kā auto, bet dzelzis ir dzelzis + ātrums = tiek apbraudēti gājēji. Arī autovadītāji , kuriem ir jāizvairās no riteņbraucējiem ir apdraudēti, neskatoties uz savu lielo dzelzs kasti.
          Salīdzinot visus ceļu satiksmes dalībniekus: pārkāpēju tops ir
          1 Gājēji
          2 Riteņbraucēji
          3 Jā un tikai trešajā vietā ir autobraucēji

          Gājēji un riteņbraucēji vienīgais ir izlaisti kā teļi, jo viņiem neķeras klāt, CP izdevīgāk un ērtāk paslaukt autovadītājus, tāpēc viņu pārkāpumi oficiālajā statistikā tik daudz neuzrādās

      • Tieši tā cieņa ir jānopelna. Kamēr riteņbraaucēji masveidā igorēs visus iespējamos CSN, cieņa pret viņiem nebūs. Braukšana pie sarkanā, runāšana pa mobilo, gājēju ignorance uz trotuāriem. Reāli es katru nedēļu redzu kā kāds riteņbraucējs notriec kājamgājēju. Uz trotuāra. Notriec un kā likums zibenīgi notinas. Un tas ir tikai mazs gabaliņš no Rīgas trotuāriem ko es redzu. Šausmas iedomāties kāda statistika visā pilsētā. Riteņbraucējus glābj tikai LV iedzīvotāju neticība policijai un nevēlēšanās tērēt savu laiku, savādāk katru būtu ierosinātas simtiem lietu. Brīnums kā ceļu policija vēl nav ķērusies klāt pie šīs zelta ādres.

        • Tu dzīvo utopijā, jo nekad nebūs tā, ka visi cilvēki ievēros notekumus. Vienmer būs bembisti, pārgalvīgie utt. Cilvēki ir dažādi. Šādā viedā viena sabiedrības daļa ar velo nevar nopelnīt kaut kādu mistisku cieņu..

          • Esmu reālists. Apzinos ka nekad 100% visu neievēros. Bet pārkāpējiem nevajag izlikties par svētuļiem un kačāt sev tiesības. Neesi cūka pats un arī citi pret tevi normāli attieksies. Palasi ko te raksta riteņbraucējs Mārtiņš. Visi viņam ir slikti,pats viņš eņģelis, un satiksmē paŗvietosies ar kameru priekšā pakaļā beisbola nūjām utt.

  36. Nuja Rīgas satiksmei zaudejumi dēl dažiem ritenbraucējiem,ka tagad jakeras pie rikles ,lai iznidetu riteņbraucejus,Un cik ir velosipedistu celinu Rīgā kur var drosi braukt un pasi gajeji ievereo pa kadu dalu iet ,vai pa gaējuju vai velosipedistu!!!Cik emsu braukusi vienmer gajeji iet pa velosipedistu brauksanas daļu. Kurs tad gajejus sodīs!!!!

  37. Kur,Celiņi?Kad stāsies spēkā,riteni prkšu un braukšu kur un kā gribēšu.Tiesāsimies kam nu lielā taisniba likumā(Pajoliņi)

    • Nekādu problēmu, sagatavo maku. Brauksi pa trotuāru, es tev it kā nejauši uzgrūdīšos virsū, tu mani notrieksi. Tu būsi vainīgs un maksāsi. Maksāsi raudādams.

      Bet ja nopietni: augstāk redzamais ieraksts, uzskatāmi demonstrē vidēji statistiskā velobraucēja portretu un uzskatus – braucu kā gribu, braucu kur gribu,man uz visiem uzspļaut. Tai pašā laikā aizmirstot pienākumus un to ka riteņbraucēji nav vienīgie satiksmes dalībnieki.

  38. UVarbut savus puikas vajag skatities… jaapjedz kas uz ietves notiek. Jo jaapjedz, ka Rīgā veloinfrastruktūras NAV1!! Kad būs, tad arī var runāt par šādu likumprojektu.

  39. Velosipēdam nav jābrauc pa ietvi! Manu puiku, nākot ārā pa mājas durvīm, gandrīz notrieca velosipēdists, kas drāzās pa ietvi…. Burtiski daži centimetri tuvāk un puika būtu aizsviests pa gaisu….

    • Un gājējam nav jāplanē pa ietvi kā aklai govij. Normāls vecāks iemāca bērnu arī pareizi uzvesties uz ietves, tātād ievērot iešanas virzienu/pusi un mainot virzienu vai ejot pāri paskatīties uz visām pusēm, ko neviens no gājējiem nedara.

      Par braukšanu pa ielu būs tieši tā kā te viens cilvēks jau komentēja, līķu kaudze. Sākot ar to, ka auto pa pilsētu drāžas ar 2x lielāku ātrumu, ko vidējs velosipēdists var maksimāli attīstīt. Sabiedriskais transports neciena auto braucējus, tad padomājiet, kas notiks ar velobraucējiem. Ziemās iela samazinās vismaz pa 15%, tā ir tieši tā daļa, kuru izmantotu velo(neskatoties uz visām bedrēm un notekām IELAS MALĀS)

      jūs vispirms izveidojies VISĀ rīgā braucamo joslu velosipēdistiem uz brauktuves un tad aizliedzat tiem pārvietoties pa ietvi. Es ikdienā neskatoties uz laika apstākļiem pārvitojos ar velo jau veselus četrus gadus. Skatoties cik pavirši tiek tīrītas ielas un to, ka lielākā daļa autobraucēju pārsniedz ātrumu vismaz pa 20km pilsētā, pie tam 80% gadījumos nerādot vispār vai pēdējā mirklī rādot pagriezienu, tad uz jūsu sirdsapziņas būs visu velosipēdistu nāves. Jo to būs ļoti daudz, jo līdz šim nekas sakarīgs, kas darbotos uz abām pusēms nav izdomāts, viss, ko jūs panākat ir izzagta Valsts nauda un nopelnīts piķis par tukšiem noteikumiem un jauniem likumiem, kas reālajā dzīvē pie mūsu braucēju ētikas NEDARBOSIES NEKAD!

      • Piekrītu Mārtiņam. Es ar velo braucu galvenokārt pa ielu, jo pa ietvi sanāk dikti lēni, bet neieteiktu pa ielu braukt ne 12 gadīgiem bērniem, ne arī tiem, kam nav izcila reakcija. + Nez vai jaunajā likumā ir izvirzītas adekvātas prasības arī trolejbusu vadītājiem? Ietve bieži ir vienīgā vieta, kur velosipēdistam glābties no trolejbusu, dažkārt arī autobusu uzbrukumiem.

  40. Pilnīgs stulbums, komentētāji acīmredzot nekad ar velo nav pa rīgu pārvietojušies.. autobraucēji ir nenormāli attiecībā pret rieņbraucējiem, cik līķi būs jāziedo, lai šis likumprojekts darbotos dzīvē?

    • bet liela daļa riteņbraucēju ir nenormāli attiecībā pret gājējiem. Pa ietvi brauc tādā ātrumā, kas pārsniedz pat automašīnas ātrumu uz ielas.

      • Tada gadijuma ir ari 3ais gals – nav ko vilkties pa visu ietvi zigzagaa, var tacu iet pa vienu malu – ne taa?

        • Gājēji varētu pa ietvi virzīties ar mugurām piespiedušies māju sienām, sāniski.

          • gājējs ir **. Padomā loģiski, ja es nokāpju no velo un stumju, es aizņemšu 2x vairāk vietu uz ietves, bet tā vai tā, Tev mani būs jāpalaiž. Lielākā problēma ar jums glupajiem gājējiem ir tāda, ka to smadzeņu ir tik maz, ka nejēdz normāli pārvietoties pa labo pusi, atstājot kreizo prtīmejošajiem vai arī velobraucējiem, kam ir kreisā puse apdzīšanai. Bet Jūs esat tik aprobežoti idioti, ka ļaujat mazajiem skraidīt pie pašas brauktuves malas, ākstīties un uzvesties tā, kā nav paredzēts uzvesties uz ielas!

          • +++++++++

  41. Man gan patīk. Kādēļ man vajadzētu uz ietves uzmanīties vai kāds, brīdī, kad es izdomāju iet uz vienu vai otru pusi, mani pēkšņi nesabrauc. Par no veikala nevar iznākt, nebaidoties būt sabrauktai. Lai brauc pa velosipēdu celiņiem (tur es uzmanos) vai ielu.

    • +++
      gluži manas domas. Brauc uz ietves virsū un dusmojas, ka man pakausī nav acis un es neredzu, ka “svētā govs” brauc. Man kā gājējam ir tiesības pārvietoties pa ietvi un nav jālec krūmos, lai kādu nekaunīgu velobraucēju palaistu garām. Lai apbrauc apkārt.

      • Te arī parādās jūsu stulbums, sajēdzat tak beidzot, ka IETVE IR DIVPUSĒJA. Normāli cilvēki pārvietojas pa LABO ROKU. Bet Jūs aprobežotie idioti velkatiez vainu zigzagā vai arī pa kreiso pusi un traucējat arī pretīmejošiem GĀJĒJIEM, kas cenšas ievērot noteikumus. Jūs muļķi nesajēdzat atgriezties savā pusē pat ja pretīm nāk cilvēks PA SAVU LABO PUSI un blenžat ar savām izvalbītajām tukšajām acīm. Jums daudz pa maz to smadzenīšu, lai saprastu un mēģinātu sadzīvot ar pārējiem uz ielas. Un es ļoti ceru, ka jūsu bērns tiks pagrūsts, kad tas ripināsies ar velo PA IETVI! Jo ietve tak būs domāta tikai un vienīgi gājējiem.

        Un beigi beigās iesaku arī apgūt nedaudz no satiksmes noteikumiem, jo lielāgā daļa no jums gājējiem ir kaut kādi postpadomju zombēti deģenerāti.

        Visi ļoti gudri, bet gan jau katrs no šiem gānītājiem slāj pāri pie sarkanā vai sava resnā slinkā ķermeņa stopēts velkās visām četrām ielas joslām pāri, jo luksofors tak 20metri uz priekšu, neies tak tādu gabalu. ja jau ved visu kārtībā, tad arī beidzot vajadzētu sākt pamatīgi sodīt arī jūs bezsmadzeņainos slājējus. Sodīt visus, kas velkas pa ietvi klausoties mūziku, sodīt visus, kas iet pa ietvi ieurbušies mobilajos un vēl jo vairāk, sodīt tos debīlos idiotus pieturās, kas izdomājuši, ja viņi gaida sabiedrisko, tad var nosprostot VISU ietvi tā, ka pat gājējam nav iespēja tikt cauri.

        Jūs esat lielākā satiksmes sērga- gājējs bezsmadzeņainais ar karaļa kompleksiem.

        • Fantastisks vidēji statistiskā riteņbbraucēja komentārs. Agresīvs un paštaisns. Savā acī baļķi neredz bet meklē skabargas citu acīs. Lai arī piekrītu faktam ka gājēju kultūra Latvijā ir zemā līmenī,riteņbraucēji no viņiem neatpaliek.
          Pārfrāzējot Mārtiņu:Sodīt visus riteņbraucējus kas lido pa ietvi klausoties mūziku, sodīt visus riteņbraucējus kas nedod ceļu gājējiem,sodīt par runāšanu pa mobilo braukšanas laikā un maksimāli bargi sodīt par aizliedzoša signāla neievērošanu,kas riteņbraucējiem ir ikdienas norma.

          • Tev atbilstošs niks 😉 Bet jā, sodīt arī tādus velobraucējus. Un atkal, velobraucējam būs jādod ceļš gājējam, ja velobraucējs brauc pa kreiso pusi, bet nepūt man pīlītes, jo 99% gadījumos gājējs velkās kur grib kā grib un ar ko grib. Iespēju robežās vienmēr braucu pa labo pusi un pie pieturām kā nu sanāk, jo tās ir aizdirstas visā platumā ar muļķiem. Jā, ir arī visādi hipiji, kas minās turot vienā rokā mobi un vēl klausoties mūziku….

          • Niks patīk? Varu aizdot. Es neesmu riteņbraucēju ienaidnieks. Pats bieži pārvietojos. Bet kā ilggadējs satiksmes dalībnieks esmu šokā no tā bardaka un brīnumiem ko izstrādā riteņbraucēji. Jā protams arī autovadītāju kultūra nav ekselenta, bet viņi ir gadiem dresēti un salīdzinot ar to kas valdīja ap 2005.gadu ir jūtami uzlabojusies. Riteņbraucējiem un gājējiem neviens nav pievērsis uzmanību tur nekas nav mainījies. Es pieļauju ka tu ievēro gan CSN gan normāli uzvedies uz ceļiem un trotuāriem, bet tev ir jāpiekrīt ka mežonīgais daudzums riteņbraucēju/pārkāpēju nenoskaņo citus satiksmes dalībniekus par labu viņiem. Cieš arī apzinīgie.

            Vispaŗ domāju ka ir jāatjauno vecā prakse ( sliktā jo tā ir PSRS laikiem) – riteņbraucējam ir jāiziet elementāri kursi, kur viņiem jāapgūst CSN un braukšanas ētika. Tikai pēc šo kursu beigšanas jāļauj pārvietoties, jo lielai daļai riteņbraucēju CSN normas ir ļooti tumša lieta.

  42. Beidzot kāds ir pieskāries “svētajai govij” riteņbraucējam!!! Vienreiz ir jāsakārto joma, lai viņiem būtu netikai tiesības, bet arī pienākumi!

    • Nu Tu jau arī esi tā īstā svētā govs, kura uzskata, ka ir tikai tiesības, bet nevis pienākums normāli pārvietoties pa ietvi. Ne jau velobraucēji, kas pārvietojas pa ietvi ir “svētās govis” bet gan gājēji , kas uzskata, ka viņam ir tiesības aizdirst abas ietves puses ar savu pretīgo personību un vilkties pa ietves vidu zigzagā. Gan jau Antra ir viena no tām **

  43. pa naktīm ar nedrīkstēs braukt pa ietvi? Un mazie bērni ar jādzen uz ielas?

    • Maziem bērniem vispār nav jābrauc uz ielas ar velosipēdu! Cik zināms, tad arī līdz šim “mazi bērni” nedrīkstēja braukt ne pa ietvi, ne pa ielu! Maziem bērniem jāvizinās pa pagalmiem, parkiem un vecāku uzraudzībā.

      • velosipēdista tiesības var bērni iegūt no 12 gadiem. mana meitene arī nokārtoja eksāmenu – bet nu mani pārņem šausmas, iedomājoties, ka viņai būtu jābrauc pa ielas braucamo daļu… Velosipedistu celiņi pilsētā ir, tikai – to nav daudz un tie iesākas un izbeidzas pēc principa “un te velosipēdists paceļas gaisā/nolaižas no debesīm”

  44. mazākaizsargātos velosipēdistus dzīs uz ceļiem, lai tie kļūst vēl neaizsargāti… es tādā gadījumā labāk pārvietošos ar mašīnu un gan ne tikai es tā rīkosies… pēdējais stulbums…

  45. Iznīcinām riteņbraucējus? Par maz aptaukojošos cilvēku?!

Aplamie apgalvojumi. Pēc intervijas ar Fātimu teoloģe par sievietes lomu islāmā (4)Pēc “LA” publicētās intervijas ar Līgu Fātimu Legzdiņu un “Latviešu mentalitāte sasaucas ar islāmu, prāto konvertīte Līga Fātima” lasītāji uzdeva jautājumus, vai
Draugiem Facebook Twitter Google+