Mobilā versija
+17.1°C
Jānis
Sestdiena, 24. jūnijs, 2017
14. jūnijs, 2017
Drukāt

Vēlreiz: bezatbildībai – stop! Jaunie noteikumi stāsies spēkā jau nākamgad (25)

foto - Lita Krone/LETAfoto - Lita Krone/LETA

Pagājušajā nedēļā rak­stā “Stop! Ar šo jūs tālāk nebrauksiet!” (“LA” 6. jūnija numurā) ieskicēju pārmaiņas, kuras autobraucēju dzīvē varētu radīt valdības izdarītie grozījumi “Transportlīdzekļu valsts tehniskās apskates un tehniskās kontroles uz ceļa noteikumos” (pilnā apjomā ar tiem un pielikumu, kurā atšifrēts bojājumu dalījums trijās grupās, var iepazīties Ministru kabineta interneta lapā). Lasījumu skaits un komentāri, kurus šis raksts bagātīgi savāca avīzes interneta versijā, liecina – temats jāpaturpina, dažas neskaidrības jāprecizē pirms jauno noteikumu stāšanās spēkā.

“Ja inspektors uzskatīs, ka esi bīstams sev un apkārtējiem, viņš turpmāk drīkstēs tevi vienkārši un skarbi “noņemt no trases”. Nolikt maliņā – bez tiesībām kustību turpināt. Noņemt numura zīmes. Šādi kontrolētājiem būs atļauts rīkoties, ja auto stāvoklī atrodamas līdz šim tikai gadskārtējās tehniskās apskates laikā lietotās 3. līmeņa pazīmes. Mazliet vieglāk jums klāsies, ja defekti atbildīs 2. līmenim. Tad braukt tālāk varēsiet. Bet bez apskates uzlīmes, kura tiks anulēta. Noplēsta. Mēnesis laika dots tās atjaunošanai.” Tā rakstīju iepriekš par jaunajiem, lasītājus uztraukušajiem noteikumiem, kuri stāsies spēkā nākamgad – 2018. gada 1. martā.

 

Kas veiks pārbaudes?

Kā rakstīju, pārbaudes veiks “inspektors”. Precizēju – faktiski gan būs vajadzīgi divēji inspektori. Ceļu policists, kuram ir likumīgas tiesības auto apturēt. Un Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) atestēts tehniskās kontroles inspektors. (Teorētiski nav izslēgts un nav neiespējami, ka šādu atestāciju nākotnē izies daļa ceļu policijas inspektoru. Pagaidām gan tikai teorētiski, jo CSDD šādas kvalifikācijas darbinieku pietiekot.) Tātad kontroles, kurām varētu sekot 2. vai pat 3. vērtējums un tehniskās apskates (TA) uzlīmes vai pat valsts numura zīmju noņemšana, veiks nevis “kaut kādi neizglītoti jefiņi” (tā nobažījies raksta kāda komentāra autors), bet attiecīgi komplektētas kvalificētas un kompetentas brigādes.

Tas gan nav nekas 
jauns. Šādas komandas strādāja arī agrāk (varbūt atceraties riepu kontroles pagājušajā ziemā). Tikai to pilnvaras bija mazākas. Sevišķi attiecībā pret “vieglo” (M1, N1 kategorijas) auto lietotājiem. Viņiem varēja piemērot tikai administratīvajā kodeksā paredzētos sodus. Bez “noņemšanas no trases”. “Smagajiem” šādas sankcijas piemērot ļāva arī iepriekšējie noteikumi.

 

Vai piekasīsies sīkumiem?

CSDD direktors Andris Lukstiņš apgalvo, ka ne. Iepriekš “LA” rakstā minēto, ka varētu piekasīties par “pretšļakatu ierīcēm” un nodilušu bremzes pedāļa uzliku, viņš uzskata par lieku publikas kaitināšanu. Par maksimāli iespējamu toleranci un situācijas izpratni jau agrā pavasarī Satiksmes ministrijas satiksmes drošības “Domnīcā” riepu sakarā runāja Valsts policijas Satiksmes uzraudzības un koordinācijas biroja priekšnieka vietnieks Andris Locs. “Ja pārkāpums ir pirmais un tuvu atļautā robežai – brīdinām, piemērojam minimālu sodu. Ja datubāze rāda hronisku grēkošanu – sods maksimālais.”

Toreiz arī maksimālais bija tikai naudas sods. Tagad – kontrolētāji pavisam drīz varēs būt bargāki.

Pievienot komentāru

Komentāri (25)

  1. Ļoti, ļoti ceru, ka sāks kontrolēt visu “gaismotos ģēnijus”.
    Tos kam nereāli spoži tuvie, tos kam LED miglenieki naktī modina deviņstāvenes augšējā stāvā dzīvojošos, tos kuru “dienas gaitas lampas” nav pamanāmas pat naktī…
    Es saprotu, ka citiem redze ir ideāla, bet man nav.

  2. Kas veiks pārbaudes? Tātad uz ceļa pirms, kāds “darbonis” sāk veikt jūsu TL apskati, ir tiesības pavaicāt viņa izglītības dokumentu. Un tā nav kkāda CSDD izsniegta atļauja, bet gan viņa izglītības dokuments. Lai kļūtu par TA darbinieku, nepietiek ar 1-3 mēn. kursiem, bet gan ar profesionālo izglītību. Tātad apšaubu jebkuru “ķeksīti”, kuru izsniegusi Lukstiņš&CO bez vajadzīgās izglītības.

  3. Man ir vecs auto, gandrīz 20 gadi, nepārtraukti, lieku, klāt un pats uzraugu tehnisko stāvokli. Nu maz ticams, ka man ir tik sliktā stāvoklī, lai noņemtu numurus, bet ja tomēr es gribu redzēt, kā viņi viņus noņems – es atļāvos brutāli pieskrūvēt un galviņas novīlēt apaļas.

  4. Vot ieviesīsim un jūs sodīsim uz pilnu klapi! Un jūs, bauri neko nevariet padarīt. Ja vajadzēs, ieviesīsim arī kājām gājējiem apavu zoļu biezuma standartu un arī par to neievērošanu sodīsim! Vazājās te visādi pa ielām un ceļiem ar vecām mašīnām. Ja nav naudas ar ko nopirkt ik pēc 5 gadi jaunu mašīnu, tad tādiem vispār nav tiesību ar mašīnām braukt. Un turpmāk arī nebrauksiet. Braukšana ar mašīnu ir privilēģija, kas jānopelna. Ziniet savu vietu! Kalpiem nebūs sēdēt pie saimnieku galda.

  5. Ļoti labi. Beidzot kaut kas tiks darīts lietas labā. Idiņu tiešām uz ceļiem pietiekoši daudz un tikpat daudz Flinstonu autiņu kuru dēļ tiek apdraudēta mana un manas ģimenes veselība un dzīvība.
    Īrijā ,piemēram, ja esi iegādājies 15gadus vecu auto ar skati, būs ļoti grūti atrast apdrošinātāju kurš uzņemsies risku. Doma ir pat topašu piemērot 10 gadus vecām mašīnām.

    • Īrijā notiek tā, Latvijā šādi, bet Gruzijā savādāk… Dzīvo Īrijā, kad šeit būs Īrijas dzīves līmenis tad parunāsim! Pie tam skatoties uz Skandināvijas valstīm tur cilvēki arī braukā ar salīdzinoši veciem auto un 500k+ nobraukuši auto nav retums un nekas.

    • Varu Tev ieteikt apdrošinātājus Īrijā , kas drošina jebkura vecuma auto . AXA ir šobrīd apdrošinājusi 94. g. Lancer Estate 2.0 par nieka 660 . Ir vēl daži.

  6. Bezatbildībai STOP! Ko viņi piesienas auto stāvoklim! Kādi ir ceļi? Kāpēc tur nav Bezatbildībai STOP! Maksā visādus nodokļus bet nekā. Kā nav kauna!!!

    • Ja ceļi slikti, tad nav ko baurot komentos, bet sūdzēt valsti tiesā, par to ka esi likumpaklausīgs pilsonis, maksā visus nodokļus. Auto ir atbilstošā kārtībā ar TA nomaksātu ceļa nodokli, bet katru reizi braucot pa izdangātiem ceļiem auto lūzt.

  7. Pirms ta neviens saprātīgs cilvēks vairs nelabo auto, jo ta inspektoriem ir visai atšķirīga izpratne par auto tehnisko stāvokli no servisa darbiniekiem. Šeit nav runa par apskates stingrību, bet interpretāciju, servisā saka vienu, ta inspektors ierauga citu ko labojamu. Tad izdevēgāk samaksāt ta un pēc defektu lapas arī labot, ko nu ta inspektors konstatējis.

  8. Nu tik sāksies jautrība,ceļmalās mētāsies vraki ,izzagti bez Nr. zīmēm !!!

  9. Top atkal kārtējā muļķību kolekcija. Gribu redzēt, kā šādi inspicētāji pētīs bremžu stāvokli vai bremžu kluču nodilumu? OK, var mērīt protektora dziļumu ziemas riepām, var pārbaudīt uguņus. Daudz prātīgāk būtu, ja šāds pārbaudītājs turpat uz ceļa varētu tos lukturus noregulēt, nevis nodarbotos ar blēņām. Bet ļoti apšaubu gan ceļu policijas gan municipālo āmuru kvalifikāciju, lai reāli un novērtētu auto tehnisko stāvokli uz ceļa. Laikam lukstiņa kantorim par maz naudas ienāk, tad nu jārada vētrainas darbības iespaids.

  10. Cienījamie autovadītāji ! Numuru noņemšana , nebūs atkarīga no mašīnas stāvokļa ,tāpat kā pašlaik , tehnisko apskati , sevišķi gados vecākai mašīnai , ar pirmo reizi iziet nevar ,tāpēc jau daudzi šoferi to arī negatavo apskatei ,vienalga neies , iet otreiz ,ar izlabotiem defektiem . Par tiem ,,speciālistiem,, es stipri šaubos , jo T.A. vienam lika aizmetināt sliekšņos domkrata caurumus , jo tādu tur nedrīkst būt ,tad izgāja T.A. . Tā .ka numuru raušana būs atkarīga TIKAI no pārbaudītāja stulbuma pakāpes .

  11. kad beidzot tauta vares valstij uzllikt ari sodus par bedrainajiem celiem?

  12. Kārtējie pasākumi lai no šoferiem kāstu “piķi”.
    Kad Klukstiņš un citi bordeļa fīrētaji tiks padzīti?

  13. ES direktīva gan neprasa, bet Satiksmes ministrija uzskata – lūk, atslēgas vārdi! Lai nolādēta šī rijīgā sistēma, ceļus nelabosim, bet par to salauztajām mašīnām sodīsim. Daudziem tas būs pēdējais piliens lēmumam emigrēt…

  14. Ir pētījums daudzās valstīs,ka tikai 10% avāriju notiek to tehniskā stāvokļa dēļ.Daudzās valstīs nav tehniskās apskates,vadītājs ir atbildīgs par sekām.Secinājumus izdariet paši.

  15. Tikko atbraucu no Eiropas, braucu turp gadā vairākas reizes, bet tādus “brīnumus” , kādus taisās ieviest pie mums, gan nekur neesmu redzējis un sastapies, tur naudu iegulda ceļu infrastruktūrā, nevis kāda CSDD darboņa galvā radušās idejas realizācijā. Nožēlojami.

  16. Kāds grib atkal naudu pelnīt…

  17. Pēc manām domām, zūd jēga tehniskās apskates stacijām (TAS), ja jau tik kvalificēti speciālisti būs uz ceļiem, tad TAS ir lieka naudas tērēšana, jeb citādi sakot, izņemšana no autovadītāju maciņiem.

  18. Vai un kad tiks pieņemti Ministru kabineta noteikumi un kas kontrolēs un anulēs braukšanai neatbilstošus, dzīvības apdraudošus Latvijas bedrainus ceļus?

  19. Vai par Latvijas ceļiem brauc tik sliktā stāvoklī automašīnas , ka jāievieš stingrāki noteikumi? Vai daudz avārijas ir bijušas mašīnu sliktā tehniskā stāvokļa dēļ? Vai plaši neieviesīsies kukuļošana lai tiktu vaļā no inspektoriem? Izskatās , ka ejam atpakaļ uz senajiem pagājušā gadsimta sešdesmitajiem gadiem?!

  20. bet kad stasies noteikumi ka tauta noyeiks deputatu algas ka pensionars valsts iestade algota darba nedrikstes stradat ???

Draugiem Facebook Twitter Google+