Ekrānuzņēmums no TV3

Ventspils brīvosta: mūsu autoparka temats – “veca zupa” 1

Pēc publikācijas “Lembergs gāž ar visiem cilindriem”, kurā vēstīts, ka Ventspils brīvostas pārvalde pērn par 156 tūkstošiem eiro nopirkusi luksusautomašīnu, kuras vienīgais zināmais pasažieris ir formāli no amata atstādinātais un smagos noziegumos apsūdzētais Ventspils domes priekšsēdētājs Aivars Lembergs, redakcija saņēma Ventspils brīvostas pārvaldnieka Imanta Sarmuļa vēstuli ar virsrakstu “Par autoparku Ventspilī interese sit augstu vilni ik pa četriem gadiem”.

Reklāma
Reklāma
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 55
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Krievija vismaz mēnesi zināja par terorakta gatavošanu: “Lai viņi nestāsta pasakas fejai!” 87
Lasīt citas ziņas

Sarmuļa kungs uzskata, ka Ventspils brīvostas valdes automašīnu temats ir “veca zupa”, ka šādas klases automašīna brīvostai neesot ne pirmā, ne pēdējā un ka šis auto ir kā darba kabinets “6 stundas dienā, kas jāpavada ceļā uz dažādām sanāksmēm galvaspilsētā”. Taču vēstulē nav nekāda skaidrojuma, ar kādu pamatojumu A. Lembergs uz viņam kā privātpersonai uzrādīto apsūdzību izskatīšanu Rīgas apgabaltiesā braukā ar brīvostas pārvaldei piederošu auto. Publicējam visu Ventspils brīvostas pārvaldnieka Imanta Sarmuļa vēstuli:

“Automašīnas iegāde Ventspils brīvostas vajadzībām, ar kuru brauc arī brīvostas valdes locekļi, ir temats, ko kā vecu zupu pēc burvju mājiena uzsilda ikreiz, kad sāk tikšķēt priekšvēlēšanu laika pulkstenis. Tā, protams, ir tikai sagadīšanās, ka kārtējo “zupas sildīšanu” pietiek.com sāka ar publicēšanos “Latvijas Avīzē”, kas ir cieši saistīta ar kravu pārkraušanas biznesu Ventspilī, ka gandrīz vienlaicīgi materiālu pārpublicēja tādi portāli kā tvnet.lv un apollo.lv, ka vienlaikus ar žurnālistu sarosīšanos par Ventspili atcerējusies arī Valsts Kontrole.

CITI ŠOBRĪD LASA

Automašīna “Audi A8L”, ko Ventspils brīvostas pārvalde iegādājās gandrīz pirms gada – 2016. gada martā, nav ne pirmā, ne vienīgā šādas klases automašīna, kas iegādāta Ventspils brīvostas vajadzībām. Ar šādas klases auto brauc brīvostas pārvaldes valdes locekļi un darbinieki. Ar šīm automašīnām tiek vadāti investori no Ķīnas, ASV, Eiropas Savienības un citām valstīm, ar ko brīvostas pārvaldei ir regulāras tikšanās. Atbilstoša līmeņa serviss un uzņemšana vienmēr ir bijis un būs būtisks faktors attiecībās ar investoriem.

Šāds auto, ņemot vērā tā tehniskos parametrus, ir vajadzīgs arī tāpēc ka Ventspili no Rīgas šķir 200 kilometru. Brīvostas vadībai, kas regulāri mēro ceļu uz Rīgu, automašīna ir ne vien pārvietošanās līdzeklis, bet arī darba kabinets 6 stundas dienā, kas jāpavada ceļā uz dažādām sanāksmēm galvaspilsētā.

Autotransportam, kam jāatbilst visiem šiem mērķiem, ir jābūt kvalitatīvam, turklāt bez vērā ņemamām tehniskām problēmām jāspēj nobraukt vismaz pusmiljonu kilometru.

Politžurnālistu mēģinājums automašīnas iegādi sasaistīt ar kravu apgrozījumu uzņēmumos, kas no Ventspils brīvostas pārvaldes nomā teritorijas un piestātnes sava biznesa attīstībai, ir vismaz neloģisks. Kravu apgrozījums nekrīt brīvostas pārvaldē – kravu apgrozījums neveiksmīgi vadītas komercdarbības rezultātā krīt tādos privātos termināļos kā “Kālija parks”, “Baltic Coal Terminal”, “Ventspils tirdzniecības osta”, “”Ventspils nafta” termināls”, “Ventbunkers”.

Ventspils brīvostas pārvalde komercdarbību uzņēmumos nevar ietekmēt nekādā veidā. Tie pienākumi, kas jāveic Ventspils brīvostas pārvaldei drošas navigācijas, piestātņu, akvatorijas dziļuma uzturēšanas, loču dienesta, akvatorijas tīrības un ostas teritorijas pārvaldības jomā, tiek pildīti pēc augstākajiem pasaules standartiem neatkarīgi no tā, cik labi vai slikti kāds no komersantiem izmanto tās iespējas, ko sagādā Ventspils brīvostas pārvalde.

Reklāma
Reklāma

Aicinām neiejaukt Ventspils brīvostas pārvaldi dažādos politiskās propagandas pasākumos.”