Foto – Jānis Grīnhofs

Vērtējums – ļoti labi 0

Beidzies drosmīgais eksperiments – Latvijas debija Eiropas rallija čempionāta ziemas posma organizatora lomā. Sīkāka analīze vēl priekšā, taču pirmie pašmāju un Eiropas ekspertu vērtējumi ir labvēlīgi. No “izcili” pietrūka pavisam nedaudz.

Reklāma
Reklāma

 

Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai
Lasīt citas ziņas

Pirmkārt, maz sniega, tāpēc pa sasalušu un cietu granti dalībniekiem nācās jau tā ātros speciālos posmus braukt uz auto tehnisko spēju robežas. Tomēr atkusnis bija žēlīgs, un plūdi vai dubļi izpalika. Organizatoriski viss, šķiet, bija labi, ja neskaita viena ātrumposma finiša vietas strīdīgo izvietojumu, kuru uzvarētājs Ketomā intervijā vērtēja cenzējamā formā. Pī, pī, pī…

Gadās. Neapšaubāmi var uzslavēt virtuālo informācijas sistēmu, kas Latvijā cītīgi kopta jau kopš 90. gadu pirmajām primitīvajām īsziņu sistēmām un radioraidījumiem no trases. Tagad šajā jomā mēs esam perfekti. “Autorally.lv” visus rezultātus dod ar dažu sekunžu nobīdi no notikumiem. Gan stacionāriem datoriem, gan mobilajā versijā – telefonos un “planšetēs”. Tai palīdz organizatoru lapas digitālās kartes un portāla “Delfi” “skrejošie teksti” (pirmais šāds mēģinājums, kam no ideāla pietrūka vien vairāku reportieru klātbūtne trasē).

CITI ŠOBRĪD LASA

Pirms nedēļas teicu – trasē būs auksti, slapji un dārgi, droši vien paliksiet pie televizora. Esmu mazliet kļūdījies. Vajadzēja teikt – pie datora. Internets, vismaz rallija dienās, bija gan faktiem, gan foto un videomateriāliem bagātāks nekā iepriekšējās reklāmās saslavētais “Eurosport”.

Kadri no helikoptera, protams, ir fantastiski. Tomēr arī tos ērtāk skatīt tīmeklī (jebkurā sev tīkamā laikā) nekā vēlu pēc pusnakts gaidīt, kad beigsies cīniņš Vācijas atklātajā biljarda čempionātā, lai ar pusotras stundas kavējumu ieraudzītu mazu lidojošās reportāžas gabaliņu, kas noslīcis vāju un neinteresantu kadru gūzmā. Varbūt labāki būs vēlākie apskati, kurus dižais kanāls sola (arī šonakt). Šovakar vēlu divus pirmos “Eurosport” raidījumus atkārtos arī TV6.

Rezultāti. Bez īpašiem pārsteigumiem, ja neskaita ļoti jaunā īra K. Brīna līdera pozīciju pirmā vakara tumsā. Nākamajā dienā pieredzējušākais soms J. Ketomā pamazām, kā saka, visu nolika savās vietās. Labākais no Latvijas – Raimonds Kisiels – gan iekļuva lielajā sešniekā, taču no līderu divcīņas atpalika par gandrīz sešām minūtēm (jeb kilometriem 10 – 12, ja sekundes pārvēršam attālumā).

1. J. Ketomā/ K. Lindstrēms (Ford Fiesta RRC, Somija); 2. K. Brīns/ D. Mojniāns (Peugeot 207, Īrija); 3. F. Delekūrs/ D. Savignoni (Peugeot 207, Francija); 4. J. Černijs/ P. Kohouts (Skoda Fabia, Čehija); 5. R. Kisiels/ A. Ronis (Mini JCW RRC, Latvija); 6. V. Šveds/ Ž. Sakalausks (Mitsubishi Lancer Evo X, Lietuva).

Lūgts komentēt rezultātus paralēlajā Latvijas čempionātā, daudzkārtējais valsts čempions Ivars Caune slavē divu riteņu piedziņas klasi un “OKartes akadēmijas” zēnus Ralfu Sirmaci un Emīlu Blūmu. Katrs no viņiem uzvarēja vienā valsts čempionāta posmā. Un abi finišā nemaz nebija tik tālu no klases līdera un Eiropas posma uzvarētāja šajā ieskaitē francūža Lefebra (divas un nepilnas trīs minūtes).

Reklāma
Reklāma