Mobilā versija
Brīdinājums -1.4°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Sestdiena, 10. decembris, 2016
13. aprīlis, 2012
Drukāt

Vērtīgie asniņi – diedzēti (2)

img_0068

Ar uzturvielām bagāti ir ne tikai graudi, bet arī tikko uzdīgušie asni. Kamēr ārā vēl vēss, tos var pasteidzināt uz palodzes.

 

Dīgsti – diedzēti graudi, sēklas un pākšaugi – ir enerģētiska pārtika, kas uzlabo pašsajūtu, atdzīvina, stiprina un atjauno organismu. Tie satur ļoti daudz antioksidantu, vērtīgas minerālvielas, fermentus un šķiedrvielas. Diedzētos graudos ir B grupas, E, A, PP vitamīni, bet asnos – arī C vitamīns. Sadīgušām sēklām ir ļoti augsts uzturvērtība.

Diedzēšanai visbiežāk izmanto kviešu, redīsu, prosas, kukurūzas graudus, zirņus, pupiņas, lēcas un citas kultūras. Tikko sēklas sāk dīgt, fermenti sašķeļ pākšaugos un graudaugos uzkrātās olbaltumvielas, taukus un ogļhidrātus. Tā diedzētās sēklas organismam kļūst vieglāk sagremojamas.

Graudus, sēkliņas, zirņus vai pupas pārlasa, lai starp tām nav bojātu. Pārējās izskalo un iemērc traukā ar ūdeni. Uzpeldējušos graudus vai sēklas izmet, jo tās nedīgs. Ūdeni nolej, sēklas ber šķīvī, pārlej ar ūdeni tā, lai graudi vai sēklas ir tikai nedaudz pārklāti, liek gaišā, siltā vietā, kur nav caurvēja. Šķīvī plānā kārtā sabērtām sēklām var pārklāt arī mitru marli. Jāseko, lai sēkliņas vai graudi neiekalst, bet pārāk lielā mitrumā tie var sākt pūt. Tikko parādās nelieli asniņi, vērtīgais produkts ir gatavs lietošanai.

Ja pēc divām dienām graudi nav sadīguši, tos nevajadzētu lietot uzturā. Diedzētos glabā ledusskapī ne ilgāk kā 48 stundas. Ja tie ieguvuši tumšu nokrāsu pat ledusskapī, ēst nav vēlams.

Populārākais un veselīgākais diedzētu graudu vai sēkliņu izmantošanas veids ir uz sviestmaizēm vai jebkuros svaigu dārzeņu vai augļu salātos. Pievienojot karstajiem ēdieniem, zūd daudzi fermenti un citas vērtīgās vielas.

Ēdieniem, kuros ir diedzēti graudi, ieteicams pēc garšas pievienot citrona sulu vai medu – tā maltīte ilgāk saglabājas svaiga un garda.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+