Krievijas vēstnieks Latvijā Aleksandrs Vešņakovs.
Krievijas vēstnieks Latvijā Aleksandrs Vešņakovs.
Foto-LETA

Vešņakovs: Latvijas un Krievijas attiecības ir sliktākās pēdējos 20 gados 13

Pagājušais gads Latvijas un Krievijas attiecībās ir bijis visnelabvēlīgākais pēdējo divdesmit gadu laikā, intervijā aģentūrai BNS sacīja Krievijas vēstnieks Latvijā Aleksandrs Vešņakovs.

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Lasīt citas ziņas

Kā iemeslu tam viņš minēja atšķirīgo vērtējumu par daudzām 2014.gada norisēm pasaulē, galvenokārt Ukrainā.

“Mēs to, kas notika 2014.gada februārī, vērtējam kā valsts apvērsumu, turklāt es piebilstu – ar nacionālu piesmaku -, kas jau tālāk Ukrainā izraisīja antikonstitucionālas sekas. Tā vietā, lai šādas antikonstitucionālas darbības nosodītu, Latvija, citas Eiropas Savienības dalībvalstis un ASV šīs darbības pat savā ziņā apsveica. Tās arī ir principiālās atšķirības,” teica Vešņakovs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vienlaikus vēstnieks pauda pārliecību, ka pašlaik vairākās ES dalībvalstīs ir “radusies sapratne, ka ES ir pieļāvusi kļūdas”. “Tajā skaitā arī kļūdu, ievelkot Ukrainu nepārdomātā asociācijas līguma parakstīšanā ar ES, vienlaikus neņemot vērā tās attiecības ar citām valstīm, – pirmkārt ar Krieviju,” apgalvoja Vešņakovs.

Krievijas militārajām lidmašīnām un kuģiem Baltijas valstu robežu tuvumā tiek pievērsta nepamatoti liela uzmanība, paziņoja Vešņakovs.

Viņš apgalvoja, ka tiek aizmirsts un ignorēts fakts, ka vienīgais veids, kā uzturēt sakarus, nogādāt kravas un tehniku, kā arī veikt cilvēkresursu manevrus no Krievijas uz Kaļiņingradas apgabalu, ir tikai jūras un gaisa ceļš.

“Jā, ir arī dzelzceļš, taču tas šķērso vairāku valstu teritoriju un līdz ar to parādās ar robežas un muitas kontrolēm saistītas grūtības. Tādēļ gan iepriekšējos gados, gan pat PSRS laikos uz Kaļiņingradu kravas tika nogādātas šādā veidā, un tas nozīmē arī karakuģus un kara lidmašīnas, kas veic Kaļiņingradas karaspēka daļu apgādi. Turklāt ikviena valsts, kurai ir kara lidmašīnas, tās arī uztur pienācīgā stāvoklī. Tādēļ ir nepieciešamas arī prasmes ar tām lidot un īstenot visas paredzētās funkcijas,” sacīja Vešņakovs.

Vēstnieks arī pauda viedokli, ka, veicot šādus pārlidojumus, Krievija nepārkāpj starptautiskās normas.

“Ja mēs runājam par pārmetumiem, ka lidmašīnas lido ar neieslēgtiem transponderiem, tad saskaņā ar starptautiskām normām militārajām lidmašīnām, ja tās lido pa koridoriem, kas nesaskaras ar civilo lidmašīnu ceļiem, tas obligāti nemaz nav jādara,” tā Vešņakovs.