Publicitātes foto

Vestards Šimkus komponējis mūziku Pakalniņas jaunajai filmai 0

Vestards Šimkus debitē jaunā ampluā: viņš komponējis mūziku režisores Lailas Pakalniņas topošajai spēlfilmai “Ausma”, un to ierakstījis Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris ar pašu komponistu pie diriģenta pults, vēsta Nacionālais kino centrs.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm
Putinam draud briesmas, par kurām pagaidām zina tikai nedaudzi 192
Lasīt citas ziņas

Šobrīd Lailas Pakalniņas topošajai filmai norisinās pēcapstrādes perioda darbi – par dažādām trokšņu un skaņu ieraksta epizodēm jau ik pa laikam ziņo “Ausmas” profils portālā Facebook, bet 24. februārī skaņas ierakstīšana notika ar nebijušu vērienu – Vestarda Šimkus mūziku, kas speciāli komponēta filmai, ierakstam atskaņoja Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris.

“Ššim faktam ir vēl dažas unikālas pazīmes,” piebilst kinokritiķe Kristīne Matīsa. “Pirmkārt, Lailas Pakalniņas filmām mūzika nekad līdz šim nav speciāli komponēta un visbiežāk viņas filmas iztiek vispār bez mūzikas. Otrkārt, Vestards Šimkus nekad līdz šim nebija komponējis mūziku spēlfilmai, ne arī stājies orķestra priekšā kā diriģents. Treškārt, šādu ieskaņošanas māksliniecisko vērienu Latvijas filmas piedzīvo ārkārtīgi reti – filmas “Ausma” skaņu režisors Anrijs Krenbergs, viens no pieredzējušākajiem Latvijas kinoprofesionāļiem, atceras, ka Rīgas kinostudijā pēdējā filma, kurai mūzika ierakstīta ar orķestri, bija Arvīda Krieva spēlfilma “Fotogrāfija ar sievieti un mežakuili” (1987) ar Mārtiņa Brauna mūziku, savukārt Latvijas atjaunotās neatkarības laikos orķestris ierakstījis Artura Maskata mūziku Viestura Kairiša filmai “Pa ceļam aizejot” (2001).”

CITI ŠOBRĪD LASA

Lailas Pakalniņas jaunā spēlfilma “Ausma” pirmizrādi sola šā gada nogalē, tā apspēlē arhetipisku stāstu no 20. gadsimta 30. gadu padomju mitoloģijas, kurā pionieris Pavļiks Morozovs nodeva padomju varai savu tēvu. Pakalniņas filmā darbība notiek abstraktā sociālisma laiku kolhozā Ausma, enerģisko pionieri sauc Jānis, un ir ļoti grūti noteikt, kurš šajā stāstā ir labais, kurš sliktais…

Filmas, kura ir Latvijas, Polijas un Igaunijas kopražojums, uzņemšana notika pērnā gada augustā un septembrī Latvijā (Talsos, Tukumā, Remtē, Dižstendē, Dobelē, Lestenes baznīcā un citur) un Polijā, lomās Vilis Daudziņš, Andris Keišs, Viktors Zborovskis, Antons Georgs Grauds, Liena Šmukste un citi, masu skatos iesaistīts liels skaits vietējo iedzīvotāju. Filmu finansiāli atbalsta Nacionālais Kino centrs, Valsts Kultūrkapitāla fonds un Polijas Filmu institūts.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.