Mobilā versija
+19.2°C
Janīna, Linda
Pirmdiena, 21. augusts, 2017
17. februāris, 2017
Drukāt

Vēsturnieks Tumans: Latvijā intelektuālais potenciāls krītas (20)

Foto - LETAFoto - LETA

Ilustratīvs attēls

Ne tikai es, bet arī mani kolēģi – mēs visi redzam, ka intelektuālais potenciāls krītas un mazinās, tā intervijā LNT raidījumam “900 sekundes” atzina antīkās vēstures speciālists, Latvijas Universitātes (LU) profesors Harijs Tumans.

Viņš norādīja, ka nerunā par to, ka nav zināšanu, bet gan par to, ka sākas problēmas ar domāšanu, ar uztveres spējām. Vēsturnieks atzina: viņš faktiski katru gadu pārtaisa eksāmenu biļetes, vienkāršojot tās, citādāk studenti nespēj uztvert.

“Tur, kur vajadzīga analītiskā domāšana un likumsakarību izpratne, tur nav. Var pajautāt, kas ir Cēzars, ko viņš izdarījis. Tas, jā. Tikko rodas jautājums par cēloņiem un sekām, kaut kādām likumsakarībām, tur uzreiz ir problēmas,” vērtēja Tumans.

Viņš ir arī skeptiski noskaņots pret Latvijā patlaban aktuālo kompetenču izglītības pieeju, paužot viedokli, ka šādi notiek cilvēka-skrūvītes veidošana. Vērtējot publiski dzirdēto informāciju, Tumans atzina, ka iecere ir brīnišķīga un viss ir ietērpts smukos vārdos. Tomēr galvenā tendence ir, ka tas ir pretnostatījums tradicionālajai izglītības sistēmai, kas balstās uz zināšanām. Šī jaunā pieeja savukārt liek uzsvaru uz praktiskām lietām, nevis zināšanām.

“Tā vietā, lai skaidrotu formulas un likumsakarības, bērniņi būs jāizklaidē, lai viņi risina konkrētus uzdevumus, būvē kaut kādas raķetes, vēl kaut ko. Grupiņas tur kaut ko dara. Ļoti praktiski, konkrēti uzdevumi. Iznāk sašaurināšana. Uzstādījums ir par kompetencēm – ja mēs to pārtulkojam normālā valodā, tās ir funkcijas. Tātad cilvēks tiek gatavots kaut kādai funkciju izpildīšanai. Tur tādas preambulas ļoti skaistas – lai varētu pielāgoties modernajai pasaulei, mainīgajai realitātei. Bet ko nozīmē funkcijas? Tas nozīmē, ka cilvēks tiek padarīts par funkciju – par skrūvīti,” secināja Tumans.

Foto - Juris LorencsFoto - Juris Lorencs

Viņš vērtēja, ka klasiska izglītības sistēma veidoja personību – cilvēku “ar lielo burtu”. Tā deva bāzes izglītību, bāzes zināšanas un arī mācīja domāt, bija balstīta uz teoriju un pēc tam tikai praksi. Tas savukārt dod vispārīgu priekšstatu, universālu pasaules ainu. Tā rezultātā cilvēks varēja atrast konkrētu nodarbību jebkurā jomā, pat ja viņš sākumā izvēlējās kaut ko nepareizu.

“Atceraties – Rainis taču mums bija jurists. Nu kā – jurists un rakstnieks. Mēs nepazīstam viņu kā juristu. Kāpēc? Tāpēc, ka viņam bija pamatā šī klasiskā universālā izglītība,” sprieda
vēsturnieks.

Viņaprāt, ir jābūt dažādām izglītībām un būtu labāk, ja būtu gan profesionālā, gan klasiskā izglītība. Pēc viņa domām, ja jaunā koncepcija akcentē to, ka jāattīsta fleksibilitāte, spēja pielāgoties un adaptēties mainīgajā realitātē, tas nozīmē, ka faktiski nograujam pamatus personības veidošanā.

“Kas nodrošina šādu galēju fleksibilitāti, spēju pielāgoties un pieskaņoties visam, kas mainās? Tā ir tikai tādā gadījumā, ja nav iekšējā mugurkaula, ja nav vērtību sistēmas pamatprincipu. Mēs jau redzam, ka šodien mums trūkst personību – kultūrā, mākslā, mūzikā, kaut vai populārā kultūra,” vērtēja Tumans.

Tumans dzimis 1967.gadā, viņš ir antīkās vēstures speciālists, profesors un pasniedzējs LU. Viņš izglītojies LU un Ļeņingradas universitātē, 1996.gadā ieguvis vēstures zinātņu doktora grādu. 2015.gadā tika izdota Tumana monogrāfija “Varoņi un varonība Senajā Grieķijā”, kas ir pirmais šāda veida oriģinālpētījums latviešu valodā. Pēc tās izdošanas Tumans ieguva balvu “Gada vēsturnieks Latvijā 2015”.

Pievienot komentāru

Komentāri (20)

  1. Tādi “profesori” kā Taivāns, Tumans un daudzi citi tiešā veidā ir vainīgi pie līmeņa pazemināšanās, jo spējīgie negrib pie tādiem studēt, brauc prom, tad nu augstkolas aizpilda solus ar to, ko var. Diemžēl tas pats sakāms arī par pasniedzēju rindām. Normālā rietumu augstkolā Tumans ar savu “intelektu” pasniegšanai tuvumā laists netiktu. Lekcijās izrunājas un spriedēlē kā fūres šoferis, ne pasniedzējs.

  2. Iz "Ontūna Mazpusāna© arChīva" Atbildēt

    ;)))))))))

    “Kas arī bija jāpierāda”, kā ir sacīts. Tātad – šajā pašreizējā MUĻĶU zemes SILES “de(R)mokrātiskās valsts” parodijā “eurolatv(ĀN)ijā” un tās pa lēto angažētajos “lojālpatrEJotiskajos” masmēdekļos klaji PRETLIKUMĪGA un nožēlojami prasta C.E.N.Z.Ū.R.A rullē, vēl joprojām?!? ;)))

    “Jo vairāk (lumpen)sabiedrība attālinās no patiesības, jo vairāk (un lopiski trulāk) tā neieredz tos (normālos cilvēkus), kuri to vēsta.”
    / apt.cit.aut. – Džordžs Orvels /

    =======

    Ir sacīts: “Pretinieks (galvenokārt – tikai šķietamais jeb tendenciozi iedomātais “pretinieks”), kurš atklāj mūsu kļūdas, ir pat nesalīdzināmi vērtīgāks nekā šķietamais “draugs”, kurš vēlas tās noslēpt.”

    Un, arī: “Gudrs ir NEVIS tas, kas pa glupo “kaujas uz dzīvību un nāvi” ar stipr(āk)u pretinieku (vai pat iedomātu “ienaidnieku”), BET GAN – tas, kuram pietiek jēgas, vēlmes un varēšanas šādu iedomātu “pretinieku / ienaidnieku” padarīt par savu sabiedroto.” 😉

    =======

    Mediju ziņa (2014. gads): “Kā zināms, pēcpadomju Latvijā sabiedrības uzticēšanās žurnālistiem ir drūma problēma. Laiku pa laikam medijos parādās publikācijas par mūsu atsevišķu žurnālistu negodīgo rīcību gan informācijas iegūšanas laikā, gan informācijas tendenciozajā izmantošanā. Mūsu žurnālistikai nav laba morālā slava. Slikti ir tas, ka mūsu žurnālistikā nav konstatējams profesionālais korporatīvisms, aizsargājot savas profesionāli korporatīvās intereses un tajā skaitā savā kontingentā veicot paškritisku vietējās žurnālistikas analīzi, kā arī vajadzības gadījumā nosodot profesionālo normu pārkāpējus. Bet tagad (…) no tā būtiski cieš ne tikai mūsu žurnālistikas ja tā gaužām necilais profesionālais “mundieris”, bet arī visas valsts reputācija.” … ( cit.vied.aut. – zinātnieks un publicists Arturs Priedītis, publikācija “Vai nelietis var būt parlamenta priekšsēdētājs?” )
    ——-
    .
    “Muļķu Zemē – TĀ vi’š i’!…”
    ( …[p]ar MZ SILES “valsts” angažētajiem ‘masmēdekļiem’ )
    ( ‘tekošā momenta aktualizējums’ – iz “O.M.© arChīva” )
    .
    “Caur to ar’ esam slaveni, ka…”
    Šīs “valsts” ‘masu mēdekļi’,
    Pirms “glupo pūli” NOZOMBĒ ~
    Šos pašCENZŪRA izkastrē:
    .
    Ja Saimnieks pauž, ka “melns ir balts” ~
    Top “žurnālistiem” ‘feiss’ tik “salds”,
    Ka pašiem “dūša apšķiebjas” ~
    Dēļ ANGAŽĒTAS …(mel)šanas:
    .
    “Šai Muļķu Zemes “valstī” VISS,
    Ir tā, kā Saimnieks CENZĒJIS ~
    Ja “melns ir balts”, tad – tā vi’š i’,
    Mums ‘nespīd’ citi “viedokļi”!
    .
    Ja Saimnieks pavēl “nospārdīt” ~
    Pa “masmēdekļiem” iz..(gānīt),
    Jebko, kas “nelojāls” vai “svešs”,
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – paknaps “kešs”)!
    .
    Ja Saimnieks rukšķ (pēc Orvela),
    Ka “četras kājas” = “vērtība”,
    Bet “divas kājas” = “nerullē”,
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – kretinē)!
    .
    Ja Saimnieks kviec, ka “Krievi nāk!!!”
    Un gvelž, ka “MZ “valstij” VĀKS,
    Bez rietum-OKUPANTIEM ‘briest’!!!”
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – totāls “sviests”)!
    .
    Ja Sainieks ķērc: “Wooow – “hibrīdkarš”,
    JAU grauj šo “valsti”, gadiem garš!!!”
    Kā maitas putns, ap …(‘jūdzies’),
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – “bauri” smies)!
    .
    Ja Saimnieks “prezentē”, ka šis,
    Ir “balts un pūkains” kustonis,
    Ne trekni rijošs SILES lops,
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – “profīts” skops)!
    .
    Ja Saimnieks uzdod samelot,
    Un “masmēdekļos” publiskot,
    Par SILES ‘rebēm’ “leģendas”,
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – BLEFS ir tas)!
    .
    Ja Saimnieks glaimus pieprasa,
    Iekš ANGAŽĒTA “mēdekļa” ~
    ‘Pūš’ “žurnālists”, lai “pūlis” dzird:
    “Yesss – tā vi’š i’!…” (kaut – šķērmi smird)…”

    Ja ZOMBĒTĀJS šķiet “goda vīrs”,
    Kam medijs der kā “mušpapīrs”,
    Pie kura ‘salīp’ VIENTIEŠI,
    Tad – MUĻĶU Zemē tā ‘vi’š i’!
    .
    Bet – tie, kas “nelien” (…) Saimniekiem,
    Tiek “CENZĒTI” no “mēdekļiem”:
    “Kam riebjas KALPOT “lojāli” ~
    Lai lasās… (dillēs), TĀ vi’š i’!…”

    =====

    Oriģinālversijas = “O.M.© blogā”:
    [cenzēts]
    u.c.

    MUĻĶU, totāli nozombētu LUMPEŅU, bezcerīgi aprobežotu “lojālpatrEJotu”, patoloģiski defektīvu “SILEI pietuvinātu lielāko kretīnu”, “proāmurikāniski orientētu gejropedālisku deRmolibersatu” rasistiski militārhistēriskās propagandas skarbi traumētu “biogaļas izstrādājumu”, demonstratīvi kriminālrecidīva “ķēķa tiesiskuma” SISTĒMĀ parazitējošu “(ekskre)mentu”, “prok(tologu)”, “(bez)godību” u.c. taml. šinderu, klaji PRETLIKUMĪGAS “revolucionārās pārliecības” lopiski trulu zombijfanu, derdzīgi glumu “(p)(ie)līdēju” un nožēlojami gļēvu “kluso mīzēju” zeme SILES “valsts” parodija “eurolatv(ĀN)ija”, XXI gadsimts.

    P.S. Visi “O.M.© arChīvā” fiksētie notikumi ir ienākušies vienīgi Lielp!sānu Pilsoniski Suverēnajā Republikā (LPSR), Ontūna Mazpusāna jurisdikcijā. Visas tēmas, pieminētie personāži, apstākļi u.t.t. ir visīstākie izdomājumi. Interesentiem (t.sk. – privāti) & lietišķai saziņai: ontuns.mazpusans@inbox. lv .

  3. pie la-vīzes masmēdekļa administratīvās SILES lopiski truli parazitējošo kriminālnoziedznieku zināšanai Atbildēt

    > pie la-vīzes masmēdekļa administratīvās SILES lopiski truli parazitējošajiem kriminālnoziedzniekiem
    .
    PRETLIKUMĪGA CENZŪRA smird, la.lv administratīvie “locekļi”. Tieši tāpat, kā šo kriminālrecidīvo noziegumu piekopjošie “lielākie kretīni”. Galvenokārt – tāpēc, ka šajā pašreizējā “tiesiskajā valstī” CENZŪRA IR AIZLIEGTA un neizbēgami TIEK SODĪTA SASKAŅĀ AR LIKUMU!!!

    =======

    Latvijas Republikas SATVERSME.

    VIII nodaļa. Cilvēka pamattiesības

    89. Valsts atzīst un aizsargā cilvēka pamattiesības saskaņā ar šo Satversmi, likumiem un Latvijai saistošiem starptautiskajiem līgumiem.

    90. Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības.

    91. Visi cilvēki Latvijā ir vienlīdzīgi likuma un tiesas priekšā. Cilvēka tiesības tiek īstenotas BEZ JEBKĀDAS DISKRIMINĀCIJAS.

    100. Ikvienam ir tiesības uz vārda brīvību, kas ietver tiesības brīvi iegūt, paturēt un izplatīt informāciju, paust savus uzskatus. CENZŪRA ir AIZLIEGTA.

    =====

    Ir sacīts: “Likuma nezināšana (un, īpaši jau, pat nevēlēšanās zināt) neatbrīvo no LIKUMĪGĀS ATBILDĪBAS.”

    Un, arī: “Cilvēkam galva ir paredzēta galvenokārt domāšanai – NEVIS tikai kā plauktiņš cepurei / pakaramais lakatiņam, vai arī priekš tam, lai putni rumpi nepiegāna.”

  4. pie la-vīzes masmēdekļa administratīvās SILES lopiski truli parazitējošo kriminālnoziedznieku zināšanai Atbildēt

    > pie la-vīzes masmēdekļa administratīvās SILES lopiski truli parazitējošajiem kriminālnoziedzniekiem
    .
    PRETLIKUMĪGA CENZŪRA smird, la.lv administratīvie “locekļi”. Tieši tāpat, kā šo kriminālrecidīvo noziegumu piekopjošie “lielākie kretīni”. Galvenokārt – tāpēc, ka šajā pašreizējā “tiesiskajā valstī” CENZŪRA IR AIZLIEGTA un neizbēgami TIEK SODĪTA SASKAŅĀ AR LIKUMU!!!

    =======

    Latvijas Republikas SATVERSME.

    VIII nodaļa. Cilvēka pamattiesības

    89. Valsts atzīst un aizsargā cilvēka pamattiesības saskaņā ar šo Satversmi, likumiem un Latvijai saistošiem starptautiskajiem līgumiem.

    90. Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības.

    91. Visi cilvēki Latvijā ir vienlīdzīgi likuma un tiesas priekšā. Cilvēka tiesības tiek īstenotas BEZ JEBKĀDAS DISKRIMINĀCIJAS.

    100. Ikvienam ir tiesības uz vārda brīvību, kas ietver tiesības brīvi iegūt, paturēt un izplatīt informāciju, paust savus uzskatus. CENZŪRA ir AIZLIEGTA.

    =========

    Ir sacīts: “Likuma nezināšana (un, īpaši jau, pat nevēlēšanās zināt) neatbrīvo no LIKUMĪGĀS ATBILDĪBAS.”

    Un, arī: “Cilvēkam galva ir paredzēta galvenokārt domāšanai – NEVIS tikai kā plauktiņš cepurei / pakaramais lakatiņam, vai arī priekš tam, lai putni rumpi nepiegāna.”

  5. pie la-vīzes masmēdekļa administratīvās SILES lopiski truli parazitējošo kriminālnoziedznieku zināšanai Atbildēt

    > pie la-vīzes masmēdekļa administratīvās SILES lopiski truli parazitējošajiem kriminālnoziedzniekiem
    .
    PRETLIKUMĪGA CENZŪRA smird, la.lv administratīvie “locekļi”. Tieši tāpat, kā šo kriminālrecidīvo noziegumu piekopjošie “lielākie kretīni”. Galvenokārt – tāpēc, ka šajā pašreizējā “tiesiskajā valstī” CENZŪRA IR AIZLIEGTA un neizbēgami TIEK SODĪTA SASKAŅĀ AR LIKUMU!!!

    =======

    Latvijas Republikas SATVERSME.

    VIII nodaļa. Cilvēka pamattiesības

    89. Valsts atzīst un aizsargā cilvēka pamattiesības saskaņā ar šo Satversmi, likumiem un Latvijai saistošiem starptautiskajiem līgumiem.

    90. Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības.

    91. Visi cilvēki Latvijā ir vienlīdzīgi likuma un tiesas priekšā. Cilvēka tiesības tiek īstenotas BEZ JEBKĀDAS DISKRIMINĀCIJAS.

    100. Ikvienam ir tiesības uz vārda brīvību, kas ietver tiesības brīvi iegūt, paturēt un izplatīt informāciju, paust savus uzskatus. CENZŪRA ir AIZLIEGTA.

    =======

    Ir sacīts: “Likuma nezināšana (un, īpaši jau, pat nevēlēšanās zināt) neatbrīvo no LIKUMĪGĀS ATBILDĪBAS.”

    Un, arī: “Cilvēkam galva ir paredzēta galvenokārt domāšanai – NEVIS tikai kā plauktiņš cepurei / pakaramais lakatiņam, vai arī priekš tam, lai putni rumpi nepiegāna.”

  6. Jā, bet kas tad ir intelekts un kā tas cilvēkā veidojas? Jāsāk taču ar to! Profesors par to nerunā, bet uzreiz PRETSTATA kompetences zināšanām,absolutizējot pēdējās. Manā saprašanā intelekts ir cilvēka garīgās spējas, kas prāta darbības rezultātā ļauj izzināt, kas dabā ir patiess un ļauj izprast, kā risināt dažādās dzīves problēmas. Intelekts veidojas PIEREDZĒ, jo tikai tā var nodrošināt cilvēkam patiesu izpratni par realitāti. Tāpēc VIENLĪDZ SVARĪGAS ir gan zināšanas, gan kompetences (šo apgūto zināšanu pielietojums praksē). Informātikas laikmetā šī zināšanu plūsma tikai pieaug, bet cilvēka uztverei ir robežas. Tāpēc skolēns patiešām ir jāiemāca analītiski domāt un vērtēt zināšanas, lai atšķirtu būtisko no nebūtiskā un būtu spējīgs pēc tam šīs zināšanas arī praktiski izmantot.

  7. Tieši esošā pieeja ražo skrūvītes un piedevām vēl iznīcina pašapziņu un motivāciju kaut ko pašam darīt, jo tagad tikai zubrī kaut kādus uzdevumus bez kādas saistības ar realitāti, tagad vismaz būs kāda praktiska sasaiste, lai gan apšaubāmi, ka skolotāji pēkšņi iemācīsies mācīt analizēt un domāt

  8. ar katru paaudzi mēs braucam arvien zemāk, jo intelekts ir paaudžu mantojums, tas iedzimst un to nevar iemācīt. Tā kā čakli vairojas mums labi zināmie sociālie slāņi, nākotnē ir paredzamas dzīves pamatvērtību nostiprināšanās uz pierīšanos, piedzeršanos, izklaidēm, dīkdienību, seksu un sevis “palutināšanu”

  9. Barbari iekaros Eiropu !Vvai tik nav otrādi, ka eiropieši paši pārvēršas par barbariem?Mēs izgāžam milzu naudiņas lai varētu izklaidēties,lai gūtu baudas, bet mums nav naudiņas lai samaksātu cilvēkiem , kas rūpējas par mūsu veselību, par mūsu izglītību. Mēs maksājam Prāta vētrai milzīgas naudiņas, lai viņi varētu iegādāties praktiski nevajadzīgas lietas, kas padara mūsu prātus līdzīgi purva garaiņiem. Mēs kliedzam, ka skolniekiem tik šausmīgi grūta dzīve, bet mēs esam izgājuši daudz grūtāku un nekas dzīvojam. Šodien abiturients nemāk ne rakstīt, ne runāt ne domāt, jo lūk kaut kādi progresīvie piebalgi nolēma, ka mūsu bērniem pietiek tikai ar lalalā un nopietnas zināšanas tikai dara ļaunu. Tāpēc skolās vajag spēlēties un neviens nepievērš uzmanību, ka tas bērns nav spējīgs atcerēties pat četras dzejoļa rindiņas un skolas sarīkojumā lasa no lapiņas. Šī mūsu bērnu nezināšana un nespēja jau arī padarīs viņus par barbariem, kuriem vajadzīgas tikai izpriecas, un pat ne dzimumbaudas, bet pliks sekss ar ko pagadās.

  10. Intelektuālais potenciāls strauji pazeminās saeimā, valdībā un prezidents arī ar to nevar lepoties.
    Skumji.

    • Intelektuālais potenciāls pazeminās visur, līdz ar to arī Saeimā un valdībā! Bet patērētāju sabiedrībai šāds potenciāls nav nepieciešams, tai nepieciešams aprobežots patērētājs!

  11. Profesors vēl ir par jaun. Viņam var piedot tās muļķības, ko viņš ir sarunājis zomboraidījumā. Rainis ir bijis Rainis ne jau tāpēs, ka beidzis universitāti. Nevienam domāšanu nevar iemācīt, proti, kā viņš ir domājis bērnu dārzā tā arī domās visu mūžu. Ar gadiem domāšanai klāt nāk tikai zināšanas, respektīvi, nekādi profesori jums pratu neiemācīs – tas ir no dieva. No otras puses, cilvēks ne par matu labāk neveidos mēbeles jā zinās no galvas pierādijumu riņķa līnijas platībai. Tie kas ir piedzimuši par “skrūvīti” tādi ari paliks pat ja tos izvēlēs Saeimā. Secinājums: vajag atlasīt pareizos cilvēciņus. Tā patās, kā izcils meistars-kokgriezējs – pirms kā sākt veidot kādu šķīvji – gadiem ilgi sagatavo piemērotu materiālu. Lai par tukšo netērētu laiku.

  12. Es gan piekrītu, gan nepiekrītu a.god. prof. Harijam Tumanam. Vienā ziņā, ir palielinājies radiaktīvais piesārņojums (pameklējiet google.lv visu nepieciešamo), mēs uzņemsim ķīmiju caur maximas un elvi precēm, kurām beidzies realizācijas termiņš, debesīs aizvien biežāk parādās tie saucemie “NLO”, kas patiesībā ir krievijas izlūklidmašīnas, kuras vienkārši mēģina izprovocēt NATO neba jau pa velti ir pilns ar ASV kareivju bataljoniem. Jautājums Harijam – kāpēc Latvija neļaus tiesāt ASV kareivjus šeit? Vai mēs esam iekaroti?

    No otras puses, tā pati DJ Ella ir nesen izlaidusi jaunu hitu, kas ieies Latvijas vēsturē kā klasisks mūzikas gabals, Laura Raila ir izlaidusi jaunu debijas albūmu un tiek attīstīta kino māksla ar seriāliem Bitīt matos. Es pats esmu tāds kā mākslinieks – nodarbojos ar Jelgavas kultūrvēsturisko un estētiskās vides aizsardzību, lūdzu, pievienojaties mums cīņā pret depo un viņu vergturiem!!!!

    • Liecies mierā ar Jelgavas kultūrvēsturisko un estētisko vidi. Tas viss Jelgavā ir iznīcināts sākot no krievu ienākšanas un otrā pasaules kara bombardējumiem. Arhitektūra sagrauta, vēsturiskie kapi pārversti parkos, pilna pilsēta ar krievu zekiem, kas mīt gar depo un sliežu ceļiem.

  13. Saprāts pasaule ir konstants lielums, tik iedzīvotāju skaits palielinās…

  14. Process “atpakaļ nākotnē” turpinās. Vēsturnieki itins labi apjēdz sekas:”… pēc 100 gadiem mūsu mazbērni būs apmēram 10% no Latvijas iedzīvotāju skaita, tāds mazs pulciņš latviešu. Tie tad lūkos no krieviski, angliski vai ķīniski–arābiski runājošas Rīgas domes izlūgt mazu estrādīti Dziesmu svētku sarīkošanai.”
    Vēstures doktors, ANO Starptautiskās migrācijas organizācijas Latvijas biroja vadītājs Ilmārs Mežs.
    ( Diena, 12.11.2010.)

  15. Cienījamais profesors pinas pretrunās, nepatīk , ka studenti nesaprot likumsakarības un nedomā analītiski, taču izmaiņas izglītības sistēmā, kas vērstas uz kritiskas , analītiskas domāšanas veidošanu nevis ” iekalšanu”- to nevajagot. Jaunās izmaiņas tieši nepieciešamas, lai “skrūvīšu”, kas nemāk zināšanas pielietot, kas neatšķir viltus ziņas no patiesiem faktiem, būtu mazāk. Pie tam kungs atļaujas izteikt spriedumus , vērtējot ” publiski pieejamo informāciju” . Kā lai uzticas tādiem spriedumiem?

  16. Mēs jau pirms dažiem gadiem īstenojām dabaszinātņu un matemātikas projektu. Namos ne ar putām uz lūpām skandēja, cik tagad visi būs gudri. Bet rezultāts: palicis sliktāk.

  17. Ļoti pareizs viedoklis. Piekrītu katram vārdam.

  18. Pilnībā piekrītu autoram! Kompetenču pieeja ir destruktīva un paredz jaunās paaudzes debilizāciju. Pasaulē jau redzami šīs pieejas negatīvie rezultāti. Bet Latvija pēc ES diktāta gatava kropļot savus bērnus. Jā, tā būs šķietama izglītība bez morāles un vērtībām, kas veidos muļķus un morālos kropļus!

Jaunsleiņa mantinieks Kaminskis (1)Pašvaldību "orķestrim" jauns diriģents
Valsts apmaksāto studiju vietu sadale tradīciju varā (1)Darba tirgus prognozes valsts apmaksāto studiju vietu sadali ietekmē tikai daļēji
Draugiem Facebook Twitter Google+