Publicitātes foto

Videi draudzīgākais kuģis Baltijas jūrā 0

Janvāra beigās no Tallinas ostas uz Helsinkiem pirmajā reisā ar pasažieriem devās kompānijas “Tallink” jaunais ātrgaitas prāmis “Megastar”, kas turpmāk trīsreiz dienā dosies pāri Somu līcim, ceļā pavadot divas stundas.

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
Lasīt citas ziņas

Izmantojot jaunākās tehnoloģijas, somu kuģubūvētavā “Meyer Turku” būvētais prāmis šobrīd ierindojams starp apmēram simts modernākajiem kuģiem pasaulē, kas dzinēju darbināšanai izmanto sašķidrināto gāzi (LNG), tādējādi pildot starptautisko vienošanos par sēra, slāpekļa un ogļskābās gāzes izmešu samazināšanu Baltijas jūras reģionā. Turklāt uz klāja uzstādīta intelektuālā energoapgādes sistēma “Octopus”, kas optimizē degvielas patēriņu un līdz ar to izmešu apjomu. Inovatīvie risinājumi ļāvuši šim ātrgaitas kuģim sa­sniegt teju kruīza komforta līmeni – klusu gaitu ar gandrīz nemanāmām vibrācijām brauciena laikā un atbrīvot autoklāju pusstundā.

“Megastar” uzbūvēts rekordīsā laikā – pusotrā gadā. Par tā krustmāti kļuvusi Somijas eksprezidente Tarju Halonena.

CITI ŠOBRĪD LASA

Gan kuģa ārējais, gan iekšējais dizains izveidots ļoti moderns. Lai gan brauciens vienā virzienā ilgs tikai pāris stundu, uz prāmja ir arī kajītes, kurās varēs atpūsties ģimenes ar bērniem un ikviens, kas jutīsies noguris, atpūtas saloni ar ērtībām, bērnu istaba, ziemas dārzs, “Wi-Fi”, personīgie seifi, bufete, kafejnīca, restorāns, spēļu automāti un iepirkšanās centrs divos stāvos ar kopējo platību 2885 m².

Arī par drošības pasākumiem padomāts augstā līmenī. Ne tikai glābšanas laivu ziņā, bet dublējot visas prāmja darbībai svarīgās sistēmas. “Tas nozīmē, ka, sabojājoties kādam mehānismam, piemēram, navigācijas iekārtai vai dzinējam, paredzēta iespēja nekavējoties pārslēgties uz rezerves sistēmu. Pat, ja uz kuģa izceltos ugunsgrēks, spēsim saviem spēkiem sasniegt krastu un pietauvoties,” skaidro viens trim “Megastar” kapteiņiem Ains Aksalu.

Ārkārtas situācijas Somu līcī gan esot retums, jo lielākie viļņi te parasti nepārsniedzot piecus sešus metrus, turklāt kuģa korpuss veidots hidrodinamiskāks nekā citiem “Tallink” kuģiem, mazinot šūpošanos vētras laikā.

Prāmis “MEGASTAR”

* Garums – 212,2 m

* Platums – 30,6 m

* Optimālais ātrums – 27 mezgli (~ 50 km/h)

* Pasažieru skaits – 2824

* Vieglo automašīnu skaits – 800 (320 vieglās + 110 furgoni)

* Minimālā apkalpe – 114 cilvēki

* Kopējās būvniecības izmaksas – 230 miljoni eiro

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.