Latvijas uzņēmuma “Madara Cosmetics” skaistumkopšanas produkti, 07.03.2018.
Latvijas uzņēmuma “Madara Cosmetics” skaistumkopšanas produkti, 07.03.2018.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Vidēji 81 eiro gadā: Latvijā kosmētikai tērē mazāk nekā citur ES 1

Latvijas iedzīvotāji kosmētikai gadā vidēji tērē 81 eiro, kas ir viens no zemākajiem rādītājiem Eiropā, aģentūru LETA informēja Latvijas Kosmētikas ražotāju asociācijā (LAKRA). Tāpat, salīdzinot ar pārējām Baltijas valstīm, Latvijas iedzīvotāji kosmētikai atvēl mazāk līdzekļu.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Aivars Lembergs sašutis par kārtējo slogu uz Latvijas patērētāju kakla: “Tā mēs iegriezām Krievijai – pērkam dārgākus dārzeņus no Krievijas”
Kokteilis
Numeroloģijas tests: aprēķini savu laimīgo skaitli un uzzini, ko tas par tevi atklāj 10
Lasīt citas ziņas

Atbilstoši “Colipa Market Performance” datiem, Eiropā viens iedzīvotājs gadā kosmētikai tērē aptuveni 134 eiro. Visvairāk par kosmētiku maksā Šveices iedzīvotāji – divas reizes vairāk nekā vidēji Eiropā.

Līdzīgi kā Eiropā, Latvijā vadošā produktu kategorija ir ādas kopšanas līdzekļi, bet mazāku īpatsvaru ieņem dekoratīvā kosmētika.

CITI ŠOBRĪD LASA

LAKRA valdes priekšsēdētāja Ieva Plaude-Rēlingere atzīmēja, ka izdevumus par kosmētiku ietekmē produktu cena un iedzīvotāju pirktspēja konkrētajā valstī. “Tajā pašā laikā dati rāda, ka citu valstu iedzīvotāji daudz biežāk izvēlas sevi palutināt, iegādājoties dažādus kosmētikas un skaistumkopšanas līdzekļus. Arī Latvijā mēs arvien biežāk varam novērot, ka cilvēki atvēl papildu līdzekļus kosmētikas iegādei, pievēršot lielāku uzmanību tās kvalitātei, produktu sastāvam un izcelsmes valstij. Par to liecina gan kosmētikas tirgus pieaugums, gan arī pirktspējas palielināšanās pēdējo gadu laikā,” uzsvēra Plaude-Rēlingere.

Viņa skaidroja, ka Eiropas iedzīvotāju pirktspēja un vēlme atlicināt līdzekļus kosmētikas iegādei ir liels stimuls ražotājiem, tādēļ konkurence par patērētājiem Eiropā ir ļoti liela. “Šajā tirgū konkurē ne tikai Eiropas ražotāji, bet arī citu pasaules reģionu kompānijas. Piemēram, 80% no sava eksporta ASV, Ķīnas un Japānas kosmētikas ražotāji novirza uz lielākajām Eiropas valstīm – Liebritāniju, Franciju, Vāciju, Spāniju un Itāliju. Atšķirīgā iedzīvotāju pirktspēja ir arī stimuls Latvijas kosmētikas ražotājiem doties ārpus Latvijas robežām un savu produkciju piedāvāt ārvalstu patērētājiem,” atzīmēja LAKRA valdes priekšsēdētāja.

LAKRA, kuras mērķis ir popularizēt mūsdienu Latvijas kosmētikas ražotājus un to produktus Latvijā un ārpus tās robežām, ir apvienojušies vairāki Latvijas ietekmīgākie kosmētikas nozares pārstāvji – “Madara Cosmetics”, “Bio2You”, “Stenders”, “Kinetics Nail Systems”, “Cosmetic Lab” un Plaude-Rēlingere. Asociācijā pārstāvēto ražotāju kopējais apgrozījums ir vismaz 20 miljoni eiro, un aptuveni 80% no saražotās produkcijas asociācijas biedri eksportē.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.