Mobilā versija
+5.0°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
10. jūlijs, 2012
Drukāt

Vidusskolu beidzējiem izsniegs 27 383 centralizēto eksāmenu sertifikātus

Foto-LETAFoto-LETA

Valsts izglītības satura centrs (VISC) šodien, 10.jūlijā, izsniedz centralizēto eksāmenu sertifikātus tiem jauniešiem, kas šogad ieguva vidējo vispārējo izglītību. Kopumā tiek izsniegti 27 383 sertifikāti. VISC tos nodod izglītības pārvaldēm, tās savukārt – izglītības iestādēm, informēja VISC sabiedrisko attiecību speciāliste Kristīne Ilgaža.

Pamata dati par to, kā šogad veicies centralizēto eksāmenu kārtotājiem, liecina, ka jaunieši uzrādījuši labus rezultātus, bet precīzāka rezultātu analīze būs pieejama šā gada septembrī.

Visbiežāk skolēni šogad ieguvuši C līmeņa vērtējumu, liecina Valsts izglītības satura centra apkopotie dati par valsts pārbaudes darbiem 2011./2012. mācību gadā. Visbiežāk C līmeņa vērtējums saņemts, kārtojot eksāmenus angļu valodā, bioloģijā, fizikā, franču valodā, ķīmijā, latviešu valodā, Latvijas un pasaules vēsturē un vācu valodā. Angļu valodā C līmeņa vērtējumu ieguvuši 25,75% skolnieku, bioloģijā – 34,27%, fizikā – 28,75%, franču valodā – 46,94%, ķīmijā – 33,53%, latviešu valodā – 29,57%, Latvijā un pasaules vēsturē – 32,73% un vācu valodā – 23,38%.

Savukārt centralizētajā eksāmenā matemātikā visbiežāk jeb 26,42% gadījumu saņemts D līmeņa vērtējums.

Labākus rezultātus biežāk saņēmuši skolēni, kuri kārtojuši eksāmenu bioloģijā, proti, visbiežāk jeb 38,04% gadījumu saņemts B līmenis. Tāpat visbiežāk jeb 38,04% gadījumu B līmeņa vērtējums piešķirts tiem skolniekiem, kuri kārtoja eksāmenu krievu valodā.

Vidēji labāk veicies arī 9.klases mazākumtautību izglītības programmu 9.klašu skolēniem, kuri centralizētajā eksāmenā latviešu valodā visbiežāk jeb 33,76% gadījumu ieguvuši vērtējumu B.

VISC skaidro, ka procentos izteikta skolēna sniegumu atbilstība noteiktam līmenim jeb kopvērtējums eksāmenā ir būtiskākais rezultatīvais rādītājs, kas var būt par pamatu, lai objektīvi sarindotu skolēnu iegūtos vērtējumus, piemēram, klasē vai skolā.

Skolēnu centralizētie eksāmeni tiek vērtēti līmeņos no A līdz F.

VISC uzskata, ka viens no būtiskākajiem cēloņiem labiem rezultātiem eksāmenos ir apjomīgais darbs, ko VISC ir ieguldījis, sniedzot atbalstu pedagogiem un skolu beidzējiem, lai visiem jauniešiem būtu iespējams veiksmīgi sagatavoties valsts pārbaudes darbu kārtošanai. Ir sagatavoti daudzveidīgi metodiskie materiāli, eksāmenu paraugi un cita informācija, jaunieši pirms pārbaudes darbiem varēja pildīt iepriekšējo gadu pārbaudes darbus, izvērtēt savas zināšanas un prasmes. Piemēram, ir sagatavoti īpaši centralizēto eksāmenu darbu paraugi matemātikā, latviešu valodā, dabaszinātnēs un svešvalodās.

Šogad stājās spēkā arī norma, kas nosaka, ka vērtējums centralizētajā eksāmenā nav iegūts, ja izglītojamā eksāmena darba kopvērtējums ir mazāks nekā 5%. Šī norma ir kā papildus motivējošs faktors tam, lai jaunieši ar lielāku atbildības pakāpi kārtotu valsts pārbaudes darbus. Skolēnu sekmju uzlabošanās viens no cēloņiem ir arī nosacījums, ka pārcelt nākamajā klasē 10. un 11.klases izglītojamo var tad, ja viņš ir saņēmis gada vērtējumus visos attiecīgās izglītības programmas konkrētajā klasē noteiktajos mācību priekšmetos, kas nav zemāki par četrām ballēm.

Lai nodrošinātu pēc iespējas lielāku mūsdienīgo informācijas tehnoloģiju izmantošanu valsts pārbaudes darbu laikā, tiek uzlabotas ne tikai svešvalodu mutvārdu daļas ierakstu tehnoloģijas, bet arī četras skolas Latvijā šogad pilotprojektā kārtoja informātikas eksāmenu (izvēles eksāmens) tiešsaistē. Nākotnē VISC plāno piedāvāt iespēju informātikas ieskaiti tiešsaistē kārtot visām skolām, kas to vēlēsies. Lai pilnībā visas skolas Latvijā varētu minēto pārbaudes darbu kārtot tiešsaistē, ir nepieciešams nodrošināt mūsdienīgu datoru pieejamību pilnībā visiem eksāmenu kārtotājiem.

Tām personām, kas skolu ir pabeigušas agrāk, bet vēlas turpināt mācības, ir iespējams kārtot centralizētos eksāmenus augstskolās. Šogad augstskolās tika saņemti 418 pieteikumi kāda no eksāmeniem kārtošanai. To, kādus rezultātus uzrādīja personas, kas kārtoja eksāmenus augstskolās, varēs uzzināt septembrī.

Izvērtējot to, kā skolēniem veicies ar centralizētā eksāmena angļu valodā, kura lasīšanas daļā bija mainīti uzdevumi vietām ar mērķi nodrošināt ērtāku to izpildīšanu, var secināt, ka, pārrakstot atbildes atbilžu lapā, ir kļūdījušies aptuveni 9% jauniešu, bet skolēnu snieguma rezultātus tas nav ietekmējis. Minētajam faktam nav bijis ietekmes arī uz to, kā skolēniem veicies ar nākamo eksāmena daļu kārtošanu, jo secīgi nākamās daļas rezultāti ir augstāki, nekā tie bija iepriekšējā gadā.

Ja skolēnu neapmierina centralizētajā eksāmenā iegūtais vērtējums, mēneša laikā pēc sertifikāta izsniegšanas viņam ir tiesības rakstīt iesniegumu, kas adresēts VISC, ar lūgumu pārskatīt eksāmenā saņemto vērtējumu. VISC tiks izveidota īpaša apelācijas komisija, kas mēneša laikā pēc iesnieguma saņemšanas to izskatīs un pārskatīs vērtējumu eksāmenā, lai pieņemtu lēmumu atstāt esošo vērtējumu vai mainīt to.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+