Pēc izskata “Vitara” vairāk atgādina ģimenes auto, nevis apvidnieku.
Pēc izskata “Vitara” vairāk atgādina ģimenes auto, nevis apvidnieku.
Publicitātes foto

Rīgā prezentēts krosovers “Suzuki Vitara” 0

Pirmās paaudzes kompaktais apvidnieks “Suzuki Vitara” tika prezentēts 1988. gadā. Otrās un trešās paaudzes modeļi kļuva lielāki, tiem bija arī pagarinātās versijas “Grand Vitara”. Tikko pie vietējiem dīleriem nonākušais jaunās paaudzes krosovers kļuvis kompaktāks un atkal ir vienkārši “Vitara”.

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 7
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
SVF: Krievijas ekonomika augs straujāk par visām pasaules attīstītajām ekonomikām
Lasīt citas ziņas

“Suzuki” modeļu rindā “Vitara” ieņem vietu zem “SX4 S-Cross”, turklāt “Vitara” ceturtajā paaudzē vairs netiks izlaista pagarinātā versija “Grand Vitara”. Jaunā modeļa garums ir 4175 mm, un ražotājs starp “Vitara” konkurentiem min “Nissan Juke”, “Renault Captur”, “Peu­geot 2008” un “Opel Mokka”. Jāpiebilst, ka “Vitara” tiek ražots “Suzuki” Ungārijas rūpnīcā un šogad japāņu autofirma tur plāno izgatavot 70 000 “Vitara” automobiļu.

Neraugoties uz kompaktajiem gabarītiem, “Vitara” ir visnotaļ ietilpīgs un praktisks auto, turklāt ražotājs uzsver, ka bagāžas nodalījuma 375 litru ietilpība ir tikai par 23 litriem mazāka nekā visai brangajam iepriekšējās paaudzes “Grand Vitara”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Interjera noformējums ir atturīgs un apdares materiāli diezgan vienkārši. Priekšējais panelis izskatās klasiski eleganti, taču veidots no cietas un ne īpaši patīkamas plastmasas.

Jaunajam “Suzuki Vitara” pieejams visai plašs mūsdienīgā komforta un drošības aprīkojuma klāsts, kāds līdz šim “Suzuki” modeļiem netika piedāvāts. Turklāt daudzas sistēmas pieejamas jau bāzes aprīkojumā, piemēram, septiņi drošības spilveni. Starp citām modernajām elektroniskajām sistēmām var minēt sadursmju novēršanas sistēmu, kas ietver brīdināšanu par bīstamu distances samazināšanos un iekļauj pat automātisku bremzēšanu, kā arī atpakaļskata kameru, adaptīvo kruīzkontroli un LED gaismas. Tāpat ir kalnā braukšanas uzsākšanas un no kalna braukšanas palīgsistēmas. Protams, neiztrūkst arī modernās komunikāciju sistēmas, kas ļauj izmantot viedtālruņus un citas mūsdienu tehnoloģijas.

Kā jau tas mūsdienās pieņemts, standarta versijā “Suzuki Vitara” ir ar priekšējo riteņu piedziņu, taču tam pieejama arī pilnpiedziņas sistēma “AllGrip”, kas, salīdzinot ar daudziem mūsdienu krosoveriem, ir visai gudra un ļauj vadītājam izvēlēties dažādus darbības režīmus. Tai ir četri vienkārši pārslēdzami darbības režīmi: “Auto” – ikdienas braukšanai vienkāršos ceļa apstākļos, “Sport” – aktīvākai braukšanai, “Snow” – slideniem ceļa apstākļiem un “Lock” – braukšanai ārpus ceļiem smagos apstākļos. “Vitara” ir 195 mm klīrenss, kas šādas klases mašīnai uzskatāms par tīri labu rādītāju.

Dzinēju izvēle pagaidām nav īpaši liela – pieejami divi 1,6 litru 120 zirgspēku spēka agregāti benzīnnieka un turbodīzeļa versijās. Benzīna dzinēju var iegādāties ar piecpakāpju mehānisko pārnesumkārbu vai sešpakāpju automātu. Savukārt dīzeļmotoram pieejama tikai sešpakāpju mehāniskā pārnesumkārba. Tiesa, mazliet vēlāk parādīšoties arī jaunas paaudzes 1,4 litru benzīna turbomotors.

“Suzuki Vitara” pieejams pilnpiedziņas (4WD) vai priekšpiedziņas versijā (2WD) trīs aprīkojuma līmeņos – GL, GL+ un topversijā GLX. Tiek piedāvātas arī automobiļa individualizācijas paketes – uzlīmes, atšķirīgas krāsas jumts u. c. Priekšpiedziņas versijas bāzes cena ir 13 990 eiro, bet 4WD versijā ar GL+ paketi cena ir 17 990 eiro.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.