Foto Satiksmes ministrija

Vienojas sekmēt Eirāzijas pārvadājumus, izmantojot Latvijas un Krievijas dzelzceļa infrastruktūru 0

Šonedēļ notikušajā Latvijas-Krievijas starpvaldību komisijas sēdē (SVK) panākta vienošanās veicināt Eirāzijas kravu pārvadājumus, tostarp konteinerpārvadājumus no Ķīnas, izmantojot Latvijas un Krievijas infrastruktūru.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

Sēdes laikā Latvijas un Krievijas pārstāvji vienojušies nodrošināt kravu plūsmas nepārtrauktību, turklāt līdz šī gada beigām ir iecerēts arī parakstīt līgumu par tiešajiem starptautiskajiem dzelzceļa pārvadājumiem.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis sanāksmes laikā aicināja Krieviju kravu pārvadājumiem aktīvāk izmantot Latvijas ostas.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Viena no Latvijas transporta nozares prioritātēm ir Eirāzijas transporta koridoru attīstība un jaunu kravu piesaiste tranzīta koridoram caur Latviju. Jebkuru jaunu partnerību izskatām visa reģiona kontekstā, tāpēc Latvijas sadarbība ar Āzijas valstīm norit roku rokā ar sadarbību starp Latviju un citām tranzīta koridorā iesaistītajām valstīm, tai skaitā Krieviju,” pauda U.Augulis, uzsverot, ka Latvijai patlaban kravu pārvadājumu nozarē ir īpaši svarīga sadarbība ar partnervalstīm.

VAS “Latvijas dzelzceļš” prezidents Edvīns Bērziņš, rezumējot sēdes norisi un rezultātu, uzsvēra: “Krievija LDz un visai Latvijas tranzīta un loģistikas nozarei vienmēr ir bijis ļoti svarīgs partneris, tāpēc ļoti novērtējam komisijas tikšanos pēc četru gadu pārtraukuma un tās laikā panāktās vienošanās. Šī tikšanās politiskā līmenī apliecina abu valstu ieinteresētību un dod sava veida drošības garantijas turpmākajai sadarbībai tranzīta jomā, tostarp kopīgi attīstot Eirāzijas transporta koridorus un veicinot savstarpējos kravu pārvadājumus.”

Aktīva sadarbība starp abām valstīm tiks īstenota, lai palielinātu kravu pārvadājumu apjomus arī transporta koridora Ziemeļi-Dienvidi ietvaros, kas nodrošina kravu plūsmu no Indijas uz Eiropu.