Foto: LA.lv. Attēlā – tilts pār Gauju Taurenē, Vecpiebalgas novadā

Vietējo autoceļu un tiltu uzturēšanai papildus piešķir 3,7 miljonus eiro 0

Valdība otrdienas sēdē valsts vietējo autoceļu un tiltu uzturēšanai papildus piešķīra 3,7 miljonus eiro, liecina Satiksmes ministrijas (SM) informācija.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 33
Mājas
12 senlatviešu ticējumi par Jurģu dienu: kāda šī diena, tāda visa vasara? 25
Putinam draud briesmas, par kurām pagaidām zina tikai nedaudzi 15
Lasīt citas ziņas

2,2 miljonus eiro plānots novirzīt tiltu ikdienas uzturēšanai, vienu miljonu eiro – tiltu rekonstrukcijai, bet 0,5 miljonus eiro – vietējo ceļu ikdienas uzturēšanai.

Par šiem līdzekļiem tiks uzlabots valsts vietējo autoceļu segums, atjaunota ūdens atvade no ceļiem un veikti tiltu ārkārtas uzturēšanas darbi, novēršot ekspluatācijas laikā radušos bojājumus un defektus, atjaunojot vai nomainot atsevišķus tiltu konstruktīvos elementus un veicot citus nepieciešamos uzturēšanas pasākumus.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Lielākā daļa valsts vietējo ceļu ir grants ceļi, kuriem, tāpat kā asfalta ceļiem, nepieciešams veikt uzturēšanas darbus. Daudziem ceļiem ir jau pilnībā nodilusi grants kārta, tāpēc arī greiderēšana nesniedz nepieciešamo rezultātu un bedrītes un tā saucamā “trepe” ātri parādās atkal. Visvairāk no papildus piešķirtajiem līdzekļiem tiks novirzīti tiltu uzturēšanai un rekonstrukcijai, dažādi darbi tiks veikti uz vairāk kā 100 tiltiem,” norāda VAS “Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Valsts autoceļu tīkla garums ir 20 000 kilometru. Lai nodrošinātu ceļu savlaicīgu remontu, katru gadu būtu jāatjauno 1179 kilometri asfaltēto ceļu un 2973 kilometri grants ceļu un ap 65 tiltiem. Tam būtu nepieciešami 490 miljoni eiro gadā (gan ceļiem, gan tiltiem). Savukārt ceļu tīkla attīstībai un autoceļu segu rekonstrukcijai un tiltu rekonstrukcijai un attīstībai katru gadu būtu jāatvēl 162 miljonus eiro, norāda SM.

Finansējuma trūkuma dēļ pērn 63% valsts autoceļu nav veikti nepieciešamie atjaunošanas darbi. Tāpēc ievērojami pieaudzis autoceļu posmu garums sliktā un ļoti sliktā stāvoklī. Šāda ceļu nolietojuma un bojājumu pakāpe vairs neļauj šos ceļus atjaunot ar vienkāršām seguma atjaunošanas tehnoloģijām, un nepieciešama salīdzinoši dārgā segumu pārbūve, skaidro ministrijā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.