VAS ” Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš.
VAS ” Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš.
Foto: Zane Bitere/LETA

Vilcieni no Ķīnas kavējas, bet būs 3

Viens no šā gada un arī nākamo tuvāko gadu izaicinājumiem uzņēmumam VAS ” Latvijas dzelzceļš” (LDz) būs turpmāka loģistikas attīstība, kas jau tagad veikusi izrāvienu, ļaujot runāt par sadarbību ar Indiju un Ķīnu.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi”
Kokteilis
Magnētiskās vētras 2024. gada aprīļa beigām – visbīstamākās dienas
Lasīt citas ziņas

Tā, prezentējot LDz 2016. gada finanšu pārskatu un pirmo reizi uzņēmuma vēsturē sagatavoto ilgtspējas pārskatu, žurnālistiem atzina kompānijas valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš.

Kā zināms, iepriekš plašu rezonansi izraisīja jaunumi, ka pavisam drīz “LDz” būs plaša sadarbība ar Ķīnu. E. Bērziņš norādīja – loģistikas tirgū ir ļoti liela konkurence un ļoti daudzu kravu īpašnieki pēc pirmā pilotvilciena sāka analizēt situāciju, vai maršruts strādās.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Šis laiks nav bijis tik optimistiski īss, kā cerēts un kā viņi paši apgalvoja, taču, nesaucot konkrētus datumus, droši saku, ka vilcieni būs. Šajā projektā ieguldīts liels darbs, lai kravas būtu pilnas abos virzienos, lai izveidotos regulāri maršruti ar regulāru grafiku un jaudas sadali,” sacīja Bērziņš.

Kā otru izaicinājumu viņš minēja investīciju projektus tranzītkoridoru konkurētspējas paaugstināšanai. Savukārt trešais izaicinājums ir indikatīvais dzelzceļa infrastruktūras attīstības plāns un daudzgadu līgums. “Jāstrādā ar alternatīviem tirgiem, lai kravu apjomu noturētu un rādītāji gada beigās būtu līdzīgi šim gadam,” norādīja kompānijas vadītājs, minot Baltkrieviju kā ļoti nozīmīgu partneri, kas spēlēs lielu lomi arī sadarbībā ar Ķīnu u. c. Āzijas valstīm.

Savukārt saistībā ar ilgtspējas pārskats Bērziņš atzina, ka tas ir sarežģīts risinājums. Latvijā to veicis tikai “Latvenergo”. “No dzelzceļa un loģistikas nozares uzņēmumiem Baltijā esam pirmie, kas izstrādājuši šo starptautisko ilgtspējas pārskatu. To veic uzņēmumi ASV, Austrālijā, Ķīnā un pat Krievijā. Pārskats ļaus identificēt un ilgākā laika periodā analizēt uzņēmuma ietekmi plašākā kontekstā,” norādīja Bērziņš.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.