Mobilā versija
+4.7°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
9. maijs, 2014
Drukāt

Vingrojumi pirkstiem (2)

Foto - SXCFoto - SXC

No rītiem pirksti ir stīvi, neklausīgi, tos grūti saliekt un satvert sīkus priekšmetus, piemēram, adatu vai pogas. Sāp arī plaukstu locītavas. Kā tās varētu vingrināt? 
Veronika Smiltenē

Regulāri vingrojumi palīdz saglabāt roku kustīgumu. Pirms tam jāveic apļveida kustības ar pleciem, jācilā pleci un jāveic citi vingrojumi pleca locītavām.

Daži vingrojumi


1. Kājās stāvot, rokas saliec elkoņos 90° leņķī. Apakšdel­mus vispirms pagriež, cik vien iespējams tālu, ar plaukstām uz augšu, notur 5 sekundes, bet pēc tam – ar plaukstām uz leju, notur 5 sekundes. Elkoņiem visu laiku jābūt piespiestiem pie ķermeņa, bet apakšdelmiem – paralēli.

2. Sēdus pie galda, apakšdelmi balstās uz galda, plaukstas ar dūrē savilktiem pirkstiem vērstas uz leju. Kustina dūri pret plaukstas pamatu, saglabā pozu 5 sekundes, sasprindzinot roku. Atjauno sākotnējo rokas stāvokli.

3. Sēdus pie galda, apakšdelmi balstās uz galda ar plaukstām uz leju, pirksti cieši kopā. Atvirza īkšķi uz sāniem, bet pārējos pirkstus pa vienam lēnām pievelk pie īkšķa un šo pozu saglabā 3 sekundes. Tad nedaudz atceļ roku no galda un atslābina. Neveic pretējā virzienā.

4. Ar īkšķa galu secī­gi pieskaras visiem pirk­stgaliem, veidojot apli. Pirms katra nāka­mā pirksta saliekšanas tos iztaisno.

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. Katru rītu vingrinu rokas, kājas un pirkstus. Izkustinu visas locītavas ar rotējošām kustībām un purināšanu. Masēju ar mazo rokas masāžas aparātu un sarkano lampas sildītāj uzgali. Man tāds mazais masāžas aparātiņš ir sen, sen, nopirkts. Varēju šorīt vēl salāpīt zeķi. Ar vecumu un stīvumu nemītīgi jācīnās. Ja tik būs iespēja un nauda ,meklēšu arī citus masāžas variantus . Man pietiek pamasēt 15 minūtes lai pirksti nepaliktu stīvi. Vecvecmāmiņa.

  2. Pirmkārt , jāpārbauda pie ārsta, vai tas nav reimatoidais artrits sākuma stadija.

Draugiem Facebook Twitter Google+