Foto – Marija Petrovska

Vai ceļu par daudz? 2

Kā mūsu lasītāji ir apmierināti ar Latvijas ceļu stāvokli un kā vērtē akciju sabiedrības “Latvijas autoceļu uzturētājs” valdes priekšsēdētāja Vladimira Kononova teikto aģentūrai LETA, ka ceļu Latvijā ir par daudz?

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai 188
Lasīt citas ziņas

Roberts Brišs Kabilē: “Bez vietējiem ceļiem mēs, laucinieki, nevaram iztikt, bet ceļa posmu Kabile–Sabile remontēja, ja nemaldos, 1978. gadā. No tā laika nekas nopietns nav darīts. Remontu ļoti vajag. Visskumjākais, ka grants ceļiem aizstumj notekas.”

Lauma Kārkla Zemgalē: “Ja ceļinieki nostiprinās uzskatu, ka ceļu Latvijā ir par daudz, sāksies patvaļa ar mazajiem ceļiem. Jau tagad mēs nezinām, kā pavasaros un rudeņos izbraukt no mājām tos divus kilometrus pa meža ceļu, bet uz mūsu ceļa ir tikai četras mājas. Tad būs jāpārdod māja, kuru cēla jau mūsu vecvectēvs. Lai pērk vasarnieki, bet pa ziemu tur dzīvot vairs nevarēs.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Vilnis Menca Rīgā: “Esmu šoferis no 1965. gada. Ceļu stāvoklis ir tāds, kāds mūsu valstī var būt, bet ņemsim vērā, ka ceļinieki to, ko spēj paveikt, izdara labi. Man vienai meitai ir vasarnīca Skultē. Ceļš pa jauno Tallinas šoseju ir ideāls. Otra meita dzīvo Ķekavā. Arī tur ceļi ir kārtībā. Ar visbriesmīgākajām brauktuvēm saskaros Rīgā kooperatīvo māju pagalmos.”

Guntars Saulītis Bauskā: “Man vairāk iznāk braukt pa lauku ceļiem Skaistkalnes un Kurmenes pusē. Pašlaik grants ceļi it kā jau ir izbraucami, tiek šķūrēti pāris reizes gadā. Bet arī vietējiem iedzīvotājiem gribētos braukt kā baltajiem cilvēkiem. Nez vai kādreiz īstenos solīto – vismaz visos pagastu centros uzliet asfaltu?”

Kārlis Jaunpils novadā: “Par ceļiem mēs esam protestējuši bez gala. Bet ceļinieki sliktos ceļus vienkārši slēdz pavasaros smagajai tehnikai, kad lauksaimniekiem darāmi pirmie lauku darbi un jāizmanto smagie traktori. Kāda jēga maksāt visus ceļa nodokļus? Tā turpināties ilgi nedrīkst. Ir jātiek skaidrībā, kurus ceļus salabot un uzturēt kārtībā un kurus ne, lai cilvēki var rēķināties.”

Uzziņa


No akciju sabiedrības “Latvijas autoceļu uzturētājs” valdes priekšsēdētāja Vladimira Kononova izteicieniem:

* Latvijā ceļu ir ļoti daudz – kopā ar pagastu un pašvaldību ceļiem pie 70 000 kilometriem. Uz vienu iedzīvotāju ceļu blīvums ir viens no lielākajiem Eiropā. Arī Somijā un Zviedrijā ir daudz mazāks ceļu blīvums.

* Latvijā pārāk daudz finanšu līdzekļu tiek tērēts, uzturot meža ceļus, taču tie ir vajadzīgi vienreiz 100 gados, varbūt vienreiz 60, 80 gados atkarībā no mežaudzēm.

* Agri vai vēlu valstij un pašvaldībām vajadzētu kopā noteikt, kuri no ceļiem ir jāsaved normālā stāvoklī. Bet daļa ceļu būtu jālikvidē.

PĒC LETA