Mobilā versija
+3.2°C
Otīlija, Iveta
Otrdiena, 12. decembris, 2017
21. novembris, 2017
Drukāt

Vispirms stacija, tad sliedes. “Rail Baltica” pasažieriem vajadzēs lielu pacietību (18)

KARĪNAS MIEZĀJAS FOTOKARĪNAS MIEZĀJAS FOTO

Baiba Rubesa: "Rakšanas darbi sāksies ap 2019. gadu Rīgas Centrālās stacijas teritorijā. Skatoties no šā brīža skatu punkta, tad pēc aptuveni četriem gadiem gan šī stacija, gan stacija lidostā "Rīga" tiks pabeigtas."

Vispirms uzbūvēs staciju – pēc tam sliedes. Tikai pēc tam iepirks vilcienus. Cerības, ka pa “Rail Baltica” pirmo posmu – no Rīgas centrālās stacijas līdz Starptautiskajai lidosta “Rīga” – varēs braukt agrāk, pirms būs gatavs viss dzelzceļa posms, izgaisina Baiba Rubesa, Baltijas valstu kopuzņēmuma “RB Rail” izpilddirektore un valdes locekle.

Tallinā gada laikā jau īstenots pirmais “Rail Baltica” projekts – atklāta jauna tramvaja līnija starp Rail Baltica Ulemistes staciju un Tallinas lidostu, kas tika atklāts 30. augustā. Kad šāds savienojums starp lidostu un staciju būs Latvijā?

“Dzelzceļa infrastruktūra ir jāpabeidz 2026. gadā. Jābūt lielai pacietībai visiem, kas vēlas šajos ātrgaitas vilcienos iesēsties. Rakšanas darbi sāksies ap 2019. gadu Rīgas Centrālās stacijas teritorijā. Skatoties no šā brīža skatu punkta, tad pēc aptuveni četriem gadiem gan šī stacija, gan stacija lidostā “Rīga” tiks pabeigtas. Viss notiks secīgi, sākotnēji stacijas – un tikai pēc tam sliedes. Būvniecība ilgs vismaz sešus gadus, un ar to iedzīvotājiem būs jārēķinās. Reāli iekāpt vilcienā un aizbraukt no punkta A līdz punktam B varēs vien pašās beigās – 2026. gadā. No Rīgas Centrālās stacijas līdz lidostai varēs nokļūt deviņu minūšu laikā. Paredzam, ka cena varētu būt ap četriem eiro,” intervijā “LA” stāsta Baiba Rubesa.

Visu interviju lasiet ceturtdien, 23. novembrī, laikrakstā “Latvijas Avīze” vai e-izdevumā.

Pievienot komentāru

Komentāri (18)

  1. būs vēl jābūvē arī metro – ar ko tad Rail Baltica pasažieri tālāk pa Rīgu brauks.

  2. būs vēl jābūvē metro – ar ko tad RailBaltica pasažieri tālāk pa Rīgu brauks.

  3. Beidzot Latvijā būs mūsdienīgi vilcieni!

  4. Cik miljoni jau ir iztērēti uzņēmumā bez biznesa plāna? Uzbūvēt jaunu staciju piecos gados, lai palaistu vienu vilcienu ar citu sliežu platumu ? Liels ta sasniegums, savienojums ar lidostu. Taču pats Rail Baltic kad būs ? Algās būs jau izmaksāti miljardi…
    Vai tā nav valsts nozagšana?

  5. sadalīs naudu un neko neuzbūvēs ar to latvija ir utopija.

  6. Projekts pa šiem gadiem novecojis.Būs tikai viena sliede un vilciens uz gaisa spilvena!

    • rozā bakšu vagonīt's Atbildēt

      Nekā, sliedes nebūs; būs tikai viens vilciens un tas pats zem spilvena. Baibai zem spilvena – lai labāk miedziņš nāk! Čuk, čuk, čuk, uķuķūūūū!

  7. Esam ļoti pacietīgi.Samazinātu PVN likmi maizei pacietīgi gaidam jau kopš PVN ieviešanas!

  8. Ķīnā pat mājas devītajam stāvam cauri brauc vilciens!

  9. Mums jau tādu staciju bez sliedēm un vilcieniem ir daudz!

  10. Nesaprotu šīs būves absurdi lēnos tempus. Ķīnas ātrgaitas dzelzceļā šobrīd būvē 9 km diennaktī !!! Izbūvēti ir 22000 km un vilcieni brauc ar ātrumu 250 -350 km/st ! Ik dienu brauc 251 ekspresis ,darbojas 484 stacijas.Bet te 1 staciju būvēs 7 gadus !

  11. Rail Baltic ir afēra, par kuru mēs dārgi maksāsim.

  12. Baibas ahūnā pacietība Atbildēt

    Izrakņāt pašu Rīgas centru ir pēdīgā muļķība, ņemot vērā mūsu būvnieku un remontētāju potenciālu. Bet laikam jau liek un laikam jau atkritīs …

  13. Cik labi būs, bānītī čuk čuk čuk čuk!

  14. Rīgas stacija atrodas tikai uz ātrgaitas trases pievadceļa.Pati ātrgaitas trase novietota uz autoceļam ,,Via Baltika” rezervētās zemes. Pēc būtības Rīgas dz.stacijai saistība ar RailBaltika pastarpināta. Rīgas stacijas situācija ir vienkārši nožēlojama un to neuzlaboja pat Origo izbūve, pat pasliktinājās – attālums no perona līdz sabiedriskajam transportam palielinājās, iespēja piebraukt ar personīgo transportu likvidējās, bez tam ar smagajām ceļasomām jākāpj pa kāpnēm uz peroniem ,kuri joprojām ir bez jumtiem.

  15. Ishak zdohnet k tomu vremeni! Ne budet uze ni LDZ ni samogo aeroporta! da i kopatj toze budet nekomu – vse uze davno uedut iz etogo raja!

  16. Eiropas mēroga afēra?

  17. Un nekādu sastrēgumu ceļā līdz lidostai.

Draugiem Facebook Twitter Google+