Radot uzņēmumus SIA “Snores” un zīmolu “Ette Tete”, galvenais mērķis ģimenes tandēmam Lindai un Krišjānim bija, lai bērniem tiktu sniegta pēc iespējas lielāka kustību brīvība.
Radot uzņēmumus SIA “Snores” un zīmolu “Ette Tete”, galvenais mērķis ģimenes tandēmam Lindai un Krišjānim bija, lai bērniem tiktu sniegta pēc iespējas lielāka kustību brīvība.
Foto: Valdis Semjonovs

“Visu darījām saviem spēkiem”. Ikšķilē top pasaulē pieprasītas bērnu mēbeles 1

Ģimenes uzņēmumā SIA “Snores”, kas atrodas Ikšķiles pusē, top bērnu mēbeles no bērza finiera ar zīmolu “Ette Tete”. Nedaudz vairāk kā divu gadu laikā ražotnē tapusī produkcija iemantojusi lielu popularitāti visā pasaulē, un 98% no saražotās produkcijas uzņēmums eksportē uz ārvalstīm.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 156
Kokteilis
Magnētiskās vētras 2024. gada aprīļa beigām – visbīstamākās dienas
Lasīt citas ziņas

Iedvesmojoties no Montesori pedagoģijas un saviem bērniem, ražotnes īpašnieki Linda un Krišjānis no nulles radījuši pelnošu uzņēmumu, kas pārsteidz ar straujo apgrozījuma kāpumu – tas trīskāršojies gada laikā.

“Katrs mūsu produkts iziet sešu dienu ciklu. Pirmajā dienā ar frēzes palīdzību no loksnes izgriežam nepieciešamās detaļas. Otrajā dienā noslīpējam malas un plaknes, norundējam kantes, sazeņķējam skrūvju vietas. Trešajā dienā uzliekam pirmo krāsas slāni, bet ceturtā ir slīpēšanas un caurumu špaktelēšanas diena. Piektajā uzliekam otro krāsas slāni, bet sestajā – produktu iepakojam,” darbīgo nedēļas ciklu apraksta Linda Riekstiņa-Šnore, bērnu mēbeļu un kāpslīšu ražošanas uzņēmuma SIA “Snores” un zīmola “Ette Tete” līdzīpašniece.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tiekamies ar viņu nelielajā ražotnē, kas atrodas Tīnūžu šosejas malā.

“Jau pavisam drīz – jūlijā – pārvāksimies uz divreiz lielākām telpām, jo pašreizējais 400 m2 lielais ražošanas cehs ir kļuvis stipri par šauru.”

Neskatoties uz to, darbdienas vidū darbinieki raujas kā bites bišu stropā. Iekārtas dūc un putekļi iet pa gaisu.

“Šobrīd uzņēmumā strādā 18 cilvēku liela komanda, taču paplašinoties būs jāpieņem papildu strādnieki. Lielāko daļu savas produkcijas eksportējam, un šobrīd ir tā, ka pieprasījums pārsniedz piedāvājumu,” turpina Linda.

Nedaudz vairāk kā divu gadu laikā uzņēmums strauji kāpinājis apgrozījumu no 330 tūkstošiem eiro pirmajā pilnajā darbības gadā līdz 920 tūkstošiem pērn.

Taujāta, kā izdevies to trīskāršot, Linda atbild, ka pašreizējais apgrozījums nemaz neataino patieso pieprasījuma situāciju.

Ja vien būtu lielākas telpas un nedaudz vairāk darbinieku, varētu saražot un pārdot uz pusi vairāk produktu nekā šobrīd.

“Dienas laikā mūsu ražotnē top aptuveni 50 produktu, taču, pārceļoties uz jaunajām telpām, plānojam saražoto mēbeļu skaitu dubultot.”

Biznesa ideja top pagrabā

Doma par savu biznesu, ražotni un dizaina līniju ģimenei radās, kad piedzima dēls Madars. Lai atvieglotu auklēšanas procesu, Lindas vīrs Krišjānis dēlam uzmeistaroja pirmo šūpulīti.

Tas esot bijis gana necils, ar rokas instrumentiem gatavots, taču sirdij mīļš. Sākotnēji jaunā ģimene darbojās mājas pagrabā, kurā tapa vairāki šūpulīši, ko bija pasūtījušas citas jaunās ģimenes.

“Pārklājumam izmantojām uzkarsētu olīveļļu un bišu vasku. Visu darījām paši saviem spēkiem – divatā, paralēli audzinājām Madaru. Tas bija grūts laiks, taču pamazām, cīnoties un apgūstot jauno, nonācām līdz savam uzņēmumam,” atminas uzņēmuma ­līdzīpašniece.

SIA “Snores” piedāvā četrus produktus, kuru mērķauditorija ir bērni no viena līdz četru gadu vecumam.

Ražošanas cehā top parastais kāpslītis; kāpslītis, kuru iespējams transformēt par galdiņu; barošanas krēsliņš un Pikleres trijstūris, kas ir modificējams dažādās formās un pa ko bērns var brīvi pārvietoties – kāpelēt un rāpties.

Reklāma
Reklāma

Un hop! Acumirklī Linda, demonstrējot kāpslīša izturību, uzkāpj pa tā trepēm uz saka: “Mūsu radītie produkti ir ļoti izturīgi. Testējot tos mājas apstākļos, gan uz kāpslīša, gan Pikleres trijstūra esam uzkāpuši visi – trīsgadīgā Māra, piecus gadus vecais Madars, es un arī vīrs Krišjānis,” ar smaidu sejā teic Linda.

Uzņēmums ražo mēbeles sērijveidā, atsakoties no individuālajiem pasūtījumiem.

“Vienīgā personalizācija, ko pieļaujam, ir vārdiņu gravēšana, kas relatīvi maz ietekmē pārējo ražošanas procesu. Radot mēbeles bērniem, mūsu galvenais mērķis ir, lai viņiem tiktu nodrošināta kustību brīvība. Ar mūsu ražoto produktu palīdzību mazie censoņi rotaļu veidā izzina savas spējas, kā arī iesaistās pieaugušo cilvēku praktiskajā dzīvē. Piemēram, uzkāpjot uz kāpslīša, palīdz mammai pagatavot vakariņas pie augstās virtuves letes,” skaidro Linda.

Pārdod tikai internetā un ķēdēs

Pirms tam desmit gadus Linda strādāja medicīnas iekārtu tirdzniecības uzņēmumā, savukārt Krišjānis – reklāmas kompānijā, kurā meistaroja gaismas kastes, vides objektus un stendus.

Tur viņš arī iemācījies no nekā radīt kaut ko, savukārt Linda pārzina pārdošanas un mārketinga sfēru, par ko atbild arī tagad, vadot savu biznesu.

Līdzīpašniece gan atzīst – ielaist ģimenes dzīvē biznesu ir gana riskanti, taču pats būtiskākais ir sadalīt pienākumus un sfēras, lai ir skaidrs, kurš par ko atbild.

“Grūtību netrūkst, piemēram, valdes sapulces mēs rīkojam mājās. Taču gadu gaitā esam iemācījušies strādāt kopā un darbs ir kļuvis par mūsu dzīvesveidu.”

Atbildot uz jautājumu, kā uzņēmumam izdodas 98% saražotās produkcijas eksportēt, “Snores” īpašnieki skaidro, ka pārdošana notiekot tikai caur e-komercijas platformām un veikalu ķēdēm Vācijā, Itālijā, Spānijā, Lielbritānijā, Igaunijā un pat ASV.

Ar tām pakāpeniski izdevies izveidot labu sadarbību.

Šādi “Snores” izdodas eksportēt savu produkciju uz vairāk nekā piecdesmit valstīm.

Vistālākā no vietām, uz kurieni nosūtīti trīs “Ette Tete” zīmola kāpslīši, ir Franču Polinēzija, kas atrodas Klusā okeāna dienvidos.

Linda smejas, ka, ja vien būtu iespēja un resursi paviesoties ekskluzīvajā salā Taiti, kāpslīšus uz turieni būtu vedusi pati.

Taujāta, vai arī viņi izjūt katastrofālo darbaspēka trūkumu, par kuru sūdzas visu nozaru pārstāvji Latvijā, Linda atbild: “Patiesību sakot, ne. Kadru mainība mums praktiski nav un darbaspēks ir ļoti lojāls. Pie mums brauc strādāt no Ogres, Ķeguma, Jaunolaines, Ikšķiles un pat Rīgas.”

Un arī konkurenti uzņēmējus nebaidot.

“Kad sākām ražot transformējamo kāpslīti, produktam alternatīvu Latvijā nebija. Taču tagad gan – sadzimuši kā sēnes. Smejoties jau saku, ka Latvija kļuvusi par kāpslīšu lielvalsti. Taču esam ļoti pārliecināti par saviem produktiem un to pievienoto vērtību. Idejas un dizainu esam radījuši paši no nulles, nešpikojam no citiem. Tādēļ gan transformējamajam kāpslītim, gan Pikleres trijstūrim ir aizsargātas autortiesības, reģistrēts dizaina paraugs.”

Foto: Valdis Semjonovs
Foto: Valdis Semjonovs

Par uzņēmumu:

2016. gadā mājas pagrabā Linda un Krišjānis sāk meistarot pirmās bērnu mēbeles. Dibina uzņēmumu SIA “Snores” un Latvijas Patentu valdē reģistrē zīmolu “Ette Tete”.

Apgrozījums pirmajos četros darbības mēnešos sasniedz nepilnus 30 tūkstošus eiro.

Darbinieku skaits – Linda un Krišjānis strādā divatā.

2017. gada pavasarī SIA “Snores” īpašumā nokļūst CNC frēze, kas manāmi atvieglo turpmāko darba procesu.

2017. gada decembrī SIA “Snores” ražotais bērnu kāpslītis – galdiņš iegūst “Eksporta un inovācijas balvu 2017”, 1. vietu kategorijā “Rūpnieciskais dizains”.

2017. gadā zīmols “Ette Tete” iegūst kustības “The Red Jackets” piešķirto titulu “Rising Stars”.

2017. gadā uzņēmums saražo 4400 produktus.

2017. gadā tiek apgrozīti 330 tūkstoši eiro. Uzņēmums strādā ar zaudējumiem.

2018. gadā apgrozījums tiek trīskāršots, sasniedzot 920 tūkstošus eiro. Uzņēmums pirmo gadu strādā ar peļņu.

2018. gadā uzņēmums saražo 8000 produktu.

Šogad uzņēmuma vadītāji iegādājušies jaunu, krietni jaudīgāku CNC frēzi, kas ļaus dubultot saražoto mēbeļu skaitu.

Jūlijā SIA “Snores” pārcelsies uz plašākām telpām Tīnūžos.

Darbinieku skaits – 18.

VĒRTĒJUMS: Prot izmantot atbalsta instrumentus

Diāna Lopeta, “Altum” Centra reģiona vadītāja: “Zīmola “Ette Tete” radītājiem piemīt vesela virkne būtisku lietu, lai viņu uzņēmums varētu veiksmīgi funkcionēt. Jāatzīmē gan mērķtiecība, gan neatlaidība – īpašības, kas pāris gadu laikā palīdzējušas izaugt līdz teju divdesmit cilvēku lielai komandai.”

“Uzņēmumā tiek ražoti inovatīvi un daudzfunkcionāli produkti, kas tiek virzīti eksporta tirgos un kuru idejas radušās, pateicoties personīgajai pieredzei. Tāpat ne mazāk svarīga ir prasme izmantot dažādus atbalsta instrumentus, ko piedāvā gan “Altum”, gan Lauku atbalsta dienests, gan “Leader” programma.”

“Raksturojot šā brīža situāciju, kas saistīta ar iespējām piesaistīt naudu, lai uzsāktu vai attīstītu savu biznesu, jāteic – naudas ir daudz, to tikai jāspēj paņemt. Tajā pašā laikā uzņēmējiem ir jāprot prezentēt savu ideju finansējuma devējiem, pierādot, ka tā ir dzīvotspējīga ilgtermiņā.”

“Zīmola “Ette Tete” radītāji spilgti raksturo uzņēmējus, kuru biznesa idejas “Altum” atbalsta. Viņi veica milzīgu mājasdarbu, izpētīja situāciju tirgū, izveidoja biznesa plānu, ko balstīja aprēķinos. Tāpat ģimenes tandēms demonstrēja lielu degsmi un pārliecību par savu ideju.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.