Foto – LETA

Visu vienā 0

“LMT” pagājušajā nedēļā rīkotajās, SKDS un “Telia Sonera” atbalstītajās “mediju brokastīs” saņēmām bagātīgu statistikas datu klāstu par mobilo sakaru attīstības tendencēm Latvijā. Lūk, īss ieskats tajos.

Reklāma
Reklāma

 

Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm
Putinam draud briesmas, par kurām pagaidām zina tikai nedaudzi 192
Lasīt citas ziņas

Mobilo tālruņu lietotāju skaits acīmredzot sasniedzis piesātinājuma līmeni un turpmāk būtiski neaugs. Vecuma grupā no 45 līdz 54 gadiem, piemēram, tikai trīs aptaujas respondenti no simta tālruni nelieto. Izaugsmes iespējas gan varētu būt senioru grupā (par to liecina pēdējā laikā paaugstinājusies interese par vienkāršiem tālruņu modeļiem), kurā bez mobiliem sakariem iztiek 19%.

Trīs operatoru reklāmas, marketinga un cenu cīniņš, kuru pamanījis droši vien ir katrs TV skatītājs, par spīti skaļumam būtiskas pārmaiņas tirgus sadalē nav nesis. Tāpat kā pirms pāris gadiem “LMT” un “Tele2” ziņo par nedaudz vairāk kā miljonu klientu, “Bite” piesaistījusi uz pusi mazāk.

CITI ŠOBRĪD LASA

Šā vai tā – balss sakari un internets kabatā ir gandrīz katram. To nodrošina visi trīs operatori. Dažās Latvijas vietās “LMT” sakaru kvalitāte ir par konkurentiem pārāka. To vajadzētu ņemt vērā, lētāko piedāvājumu meklējot, un izvēlētā operatora stabilitāti konkrētā vietā iepriekš pārbaudīt.

Statistika liecina, ka aug tā saukto viedtālruņu īpatsvars. Jaunākajās klientu grupās vēlme visas agrāk mājas datora piedāvātās funkcijas iebāzt kabatā jau sasniegusi 25% no kopējās auditorijas. Tam jāpieskaita kabatā gan neieliekamo, taču vieglo un plāno planšetdatoru procenti (pilsētās tie jau ir 5, laukos mazāk). Un secinām – lai gan “galda dators” joprojām ir galvenais interneta rīks, ļoti iespējams, ka ilgi tā vairs nebūs.

Telefoni un “planšetes” pamazām izspiež no aprites portatīvos mūzikas atskaņotājus. “MP3” austiņās taču var nospēlēt arī telefoni. Tiek lēsts, ka tie iecirtuši arī krietnu robu sākuma līmeņa digitālo foto un videokameru tirgū. Visu vienā!!!

SKDS pētījums ir par Latviju. “Telia Sonera” apkopotie dati – par daudz plašāku šā uzņēmuma darbības reģionu. No Norvēģijas līdz Kazahstānai. Un tie liecina par pieprasījumu viedtālruņa funkcijas paplašināt. Medicīnas jomā, piemēram, skandināvi cer pavisam drīz ne tikai ar tālruņa palīdzību pierakstīties vizītei pie ģimenes ārsta, bet arī glabāt savu slimību vēsturi.

Kāpēc tālrunis nevarētu pildīt transporta biļetes funkcijas? Kāpēc ar to nevarētu norēķināties par pirkumu? Pat bez veikala kasiera starpniecības – tālrunis taču spēj skenēt svītru kodus tāpat kā kases aparāts…

Un visbeidzot – labs kolēģa Jura Kažas jautājums prezentācijas beigās: vai operatoru aizvien lētākie piedāvājumi nenovedīs pie sakaru kvalitātes pazemināšanās? “LMT” biznesa vadības direktora Vīganta Radziņa atbilde: “Kvalitāti varam saglabāt, jo lētākas pēdējos gados kļūst arī iekārtas, kuras mums jāpērk tīkla pilnveidošanai. Ja šāds līdzsvars beigsies, protams, arī pakalpojumu cenu kritums beigsies.”

Reklāma
Reklāma

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.