Tehnika
Auto un moto

Visvairāk pirktais modelis šogad – “VW Golf” 16


Latvijas autotirgus līderis pirmajā pusgadā – “VW Golf”.
Latvijas autotirgus līderis pirmajā pusgadā – “VW Golf”.
Foto – Raimonds Volonts

Autotirgotāju asociācija ziņo, ka palēnām kāpjam uz augšu: “Šā gada pirmais pusgads ir beidzies ar 10 270 jaunu vieglo automobiļu reģistrāciju, no tiem 9070 pasažieru un 1200 – komercauto. Vieglo auto tirgus kopā ir pieaudzis par 7%. Vidējais reģistrācijas apjoms vienā mēnesī ir sasniedzis līmeni, kāds iepriekš bija vien 2006. gada pirmajā pusē. Tendence norāda uz to, ka gada rezultāts varētu būt nedaudz vairāk par 20 000 jauniem auto.”

Šajā sakarā interesanti pavērot jaunu auto tirgu plašākā laika posmā. Pagājušajā gadu tūkstotī mēs sasniedzām līmeni tā ap pieciem – septiņiem tūkstošiem. Desmit tūkstošu slieksnim tikām pāri 2004. gadā. Sekojošo lidojumu eiforijas augstumos un kritienu krīzē rāda pievienotā tabula.

Par šābrīža marku reitingu LPAA stāsta: “Pasažieru automobiļu kategorijā pēc ilgstošas atrašanās topa 1. vietā to ir zaudējis “VW”, nododot šo vietu savam tuvākajam sekotājam “Toyota”. Tas gan ir noticis vien jūnijā, “Toyota” uzrāda savu labāko šā gada rezultātu, un būs interesanti turpmāk pavērot šo divu tirgus līderu savstarpējo cīņu. Otrs vērā ņemams notikums ir jaunā “Škoda” dīlera “Green Motors” ļoti aktīvā ienākšana tirgū, savas darbības pirmajā pusgadā gandrīz dubultojot vairāku modeļu tirdzniecības apjomus.”

Lai mazinātu “VW” fanu sēras, jāatgādina, ka “Toyota” ir bijusi populārākā marka Latvijā arī agrāk. Kādreiz (2007.) pat ar milzu pārsvaru pār “VW” (3917 pret 2657). Vēl senāk tirgus līderi pie mums bijuši arī citi – piemēram, “Opel” (1998.), “Renault” būtu bijis labākais gadu iepriekš, ja ne LADA… Bet pēdējos septiņus gadus tiešām raksturo divu līderu stabilitāte un pārējo dažāda straujuma rāpšanās ārā no krīzes (skat. tabulu).

Savukārt klašu dalījumā vislielākais pieaugums esot reģistrēts kompaktajā klasē, kur par līderi kļuvis “VW Golf” ar 466 reģistrētiem automobiļiem. Šāds panākums ir ļāvis golfam nonākt arī visvairāk pirkto jauno automobiļu modeļu topa pirmajā vietā, nobīdot līdzšinējo līderi “Nissan Qashqai” uz otro vietu.

Gandrīz pieci simti pusgadā – tas tiešām ir daudz. Pat pēc “biezo gadu” standartiem daudz. Pat tolaik tūkstoti gadā pārsniedza tikai “Škoda Octavia” (1420), tam tuvoties spēja cits krosovers (“Qashqai” vēl nebija dzimis un savādais vārdiņš “krosovers” arī ne) – “Honda CRV” (960). Bet pērn populārākais “Qashqai” visā gadā spēja savaldzināt 803 pircējus, bet “Golf” – 679.

2018. gada pirmā puse ir nākusi ar izmaiņām degvielas izvēlē. Šā gada pirmajā pusē par 3% vairāk nekā pērn ir reģistrēti automobiļi ar benzīna motoru, un benzīna motora popularitāte jaunu auto iegādē ir gandrīz 55%. Izmaiņas gan nav sevišķi lielas uz citu Eiropas valstu fona. Apvienotajā Karalistē jau pērn dīzeļu pārdošanas apjomi nokritās par 17 procentiem. Vācijā – par septiņiem.

Pēc Eiropas Autoražotāju asociācijas datiem, 2018. gada pirmajos piecos mēnešos Eiropā kopā ir reģistrēti nepilni 6,9 miljoni jaunu vieglo pasažieru automobiļu, kas ir 2,4% pieaugums salīdzinājumā ar šo pašu periodu gadu iepriekš. Procentuāli lielākie pieaugumi ir Eiropas mazajos tirgos: Grieķijā, Rumānijā, Lietuvā. No miljonu tirgiem lielākais pieaugums ir Itālijā – 10,6%, kamēr Vācijā tas ir mērens – vien 2,6%. Savukārt lielākais tirgus kritums ir Lielbritānijā – 6,8%, kas ir tirgus reakcija uz breksitu. Tiesa, pēc 13 mēnešu krituma Lielbritānijas tirgus ir piedzīvojis izaugsmi aprīlī un maijā.

LA.lv