Mobilā versija
+5.2°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
14. jūlijs, 2015
Drukāt

Medmāsas mājvizītes laiks jāsaskaņo

Foto: Shutterstock.comFoto: Shutterstock.com

Ilustratīvs foto

“Manam 90 gadus vecajam brālim invalīdam jau vairākus gadus kājā ir smaga trofiskā čūla. Kāju pārsiet nāk medmāsa. Kad medmāsas nomainījās, radās problēmas, jo viņa nenāk noteiktajā dienā, bet piezvana un pasaka, ka būs rīt, nekonkretizējot laiku. Medmāsa izsaka pretenzijas, ka slimnieks viņu nelaiž dzīvoklī, taču viņš slikti redz (ir baltais spieķis), knapi staigā. Vai medmāsai nav jāpiesaka vizītes laiks, lai pacients varētu sagatavoties, nevis nepacietībā gaidītu visu dienu?” BIRUTA REITA JŪRMALĀ

Latvijas Ģimenes ārstu asociācijas prezidents Pauls Princis skaidro, ka pacientam vai viņa tuviniekiem jāzvana ģimenes ārstam, jāinformē par situāciju un jāvienojas par laiku, kad medmāsa nāks mājas vizītē. Par mājas aprūpes pakalpojumu maksā Nacionālais veselības dienests, ar kuru ģimenes ārstam ir noslēgts līgums. Par pakalpojumu atbild ģimenes ārsts, medmāsa ir tikai izpildītāja, tāpēc visas pretenzijas un priekšlikumus slimnieks var droši izteikt ģimenes ārstam.

Jāvienojas, kurā laikā (piemēram, vienas vai divu stundu intervālā) medmāsa ieradīsies. Turklāt, pat ja cilvēks visu laiku atrodas mājās, viņš pirms mediķes ierašanās vēlas sakopties. Ir arī tādi vientuļi cilvēki, kuriem grūti uzreiz nokļūt līdz durvīm un tās atvērt.

Protams, dažkārt medmāsai steidzami jāapmeklē kāds smags slimnieks un ierasto kārtību nākas mainīt, taču tagad ir mobilie telefoni un nav pro­blēmu piezvanīt.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+