Mobilā versija
+5.6°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
14. septembris, 2016
Drukāt

VKPAI jautāts par trim būvēm Lielajos kapos, plānojot jauno tramvaja līniju (6)

Dārzu un parku ansamblis "Lielie kapi" ar memoriālām celtnēm.Dārzu un parku ansamblis "Lielie kapi" ar memoriālām celtnēm.

Foto - LETA

Skanstes tramvaja līniju drīkst būvēt tikai pa Senču ielas trasējumu, trešdien publiskā diskusijā par Skanstes tramvaja līniju sacīja Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI) pārstāve Katrīna Kukaine.

“Jaunā tramvaja līnija var tikt izbūvēta tikai pa Senču ielas trasējumu, un nedrīkst skart valsts nozīmes arhitektūras pieminekli, kas ir Lielie kapi ar memoriālām būvēm. Neviena no šī būvēm nedrīkst tikt skarta,” sacīja Kukaine.

Viņa skaidroja, ka saistībā ar Skanstes tramvaja līnijas izbūvi VKPAI vērsās Rīgas domes Īpašumu departamenta Īpašumu iegādes un perspektīvās attīstības pārvaldes departaments, kas jautāja inspekcijas viedokli par turpmāko rīcību ar trīs Lielo kapu būvēm – kapliču, norobežojošo ķēdi un dekoratīvo pieminekli krēsla formā – kas pietuvojas Senču ielai.

Pēc viņas paustā, VKPAI informēja Īpašumu iegādes un perspektīvās attīstības pārvaldes departamentu, ka būves ir pieminekļa daļas, kuras nedrīkst nojaukt, pat risinot jauno tramvaja izbūvi. Problēma ir jārisina, neskarot šīs būves.

Savukārt Latvijas evanģēliski luteriskās baznīcas (LELB), kuras īpašumā ir daļa Lielo kapu, pārstāvis Jānis Viesturs skaidroja, ka LELB kompetencē nav spriest par transporta attīstību Rīgā un, kaut arī daļa kapu pieder baznīcai, tā atturas no komentāra, jo pagaidām priekšlikums LELB nav izteikts, bet baznīca gaida kompetento iestāžu lēmumu. Baznīca atbalsta sabiedrības intereses un, ja nepieciešams, atsavina īpašumus. “Mūsu viedoklis, ka teritorijai jānonāk Rīgas domes īpašumā,” teica Viesturs.

Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Rudīte Reveliņa skaidroja, ka plānošanas periodā līdz 2014.gadam neizdevās piesaistīt Eiropas Savienības (ES) finansējumu, lai attīstītu elektrotransportu, taču 2014.līdz 2020.gada ES fondu plānošanas periodā Skanstes tramvaja līnijas izbūvei saņemts ES finansējums.

Tāpat Reveliņa uzsvēra, ka tramvaja līnija būs liels ieguvums Skanstes rajona attīstībai, turklāt norādīja, ka viņai nav informācijas par to, ka kāds gribētu skart kapu teritoriju.
Vienlaikus Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) Vides aizsardzības departamenta piesārņojuma novēršanas departamenta vadītāja Daina Ozola skaidroja, ka Rīgā ir problēmas ar gaisa kvalitāti, turklāt ES Gaisa kvalitātes direktīva paredz veicamos darbus gaisa kvalitātes uzlabošanai, tostarp sabiedriskā transporta infrastruktūras izvedi.

Pēc Ozolas paustā, Skanstes tramvaja līnijas izbūves projekts ir emisiju neitrāls projekts, tas ne uzlabo, ne samazina gaisa kvalitāti, taču būtiski, ka sabiedriskā transporta infrastruktūras izbūve veicinās emisiju samazināšanos.

Sabiedrībā plašu rezonansi izraisījusi jaunā tramvaja līnija, ko plānots gar vai cauri Lielajiem kapiem.

Aģentūra BNS jau rakstīja, ka turpmāko gadu laikā Rīgā ir plānots izbūvēt jaunu tramvaja līnijas posmu, kas savienos 6.tramvaja maršrutu un 5., 9.tramvaja maršrutu, lai nodrošinātu videi draudzīga elektrotransporta kustību Skanstes ielā.

Tāpat ziņots, ka Rīgas domes pārstāvis Uģis Vidauskis norādījis, ka, izbūvējot tramvaja līniju Senču ielā, neviens neplāno pārrakt Lielos kapus un “kauli pa gaisu neies”. Tramvajs ies pa jau esošo ielu sarkanajām līnijām.

Viņš norādīja, ka tikai tad, kad būs līdz galam izstrādāts tehniskais projekts, būs skaidrs, kāda būs ielas pārbūve. Tomēr neviens neplāno pārrakt kapus – tiek plānots tramvaju novirzīt pa jau esošo ielu, pa kuru arī tagad pārvietojas transportlīdzekļi.

Pievienot komentāru

Komentāri (6)

  1. Bastīlijā pat mirušie nevar rast mieru.

  2. Ja neviens neplāno “pārrakt kapus”, tad kurš ir tas, kas tracina cilvēkus?

  3. Nez, kāpēc tramvajus, kas apgrūtinās dzīvi pārējiem satiksmes dalībniekiem? Arī trolejbuss taču ir elektrotransports, nav vajadzīgas sliedes, mazāk traucē citiem un arī troksnis mazāks (dzīvoju pie tramvaja līnijas). Ā, no tramvaju līnijas izbūves laikam lielāki “otkati”…

  4. Lielie kapi ir kultūras piemineklis ar grūtsirdības auru un ne jau tāpēc vien, ka kapi, bet arī padomju laika postījumu dēļ. Tagad vismaz vairs neposta, bet vai uzkopj? Teikt, ka tā ir luteriskās baznīcas darīšana, ir liekulīga atrunāšanās, jo tik apjomīgu teritoriju var uzturēt kārtībā tikai valsts vai pašvaldība. Un te ir tas, ko vēlos ieteikt: ja reiz pašvaldība uzskata, ka ātrgaitas tramvajs nepieciešams – kādi gan varētu būt iebildumi – tad likumsakarīgi būtu sagaidīt kaut mazliet lielāku cieņu pret blakus esošajiem kapiem un tajos apglabātajiem slavenajiem rīdziniekiem. Respektīvi, tramvaja līnijas projektam jāpievieno kapu sakopšanas projekts vismaz ielu tuvumā un attiecībā uz visām Lielo kapu memoriālajām ēkām. Bizness no tā daudz necietīs un šāda prasība kaut daļēji līdzsvarotu tehnokrātijas un kultūras prasību mūžīgās pretrunas.

  5. Kāpēc to tramvaju nevar plānot pa Klijānu ielu – tieši no tramvaju DEPO? Tur ir plata industriālā zona, kas piekļaujas ceļam. To taču drīkst pārbūvēt?

  6. Neaizskarsim apbedijumu vietas! Atbildēt

    Varbut pajautajiet ebrejus un vini jums atbildes par apbedijumu vietu neaizskaramibu.

Draugiem Facebook Twitter Google+