Mobilā versija
-1.6°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
16. novembris, 2015
Drukāt

Turpmāk zemnieki marķēto dīzeļdegvielu varēs izmantot arī pašpārvadājumiem (6)

Foto - Ivars BušmanisFoto - Ivars Bušmanis

Tukuma DUS "Virši" operatore Liene Kviese piedāvā krāsoto dīzeļdegvielu par 66,2 centiem litrā.

Pirms nedēļas “LA” rakstīja par absurda teātri ar marķēto jeb iezīmēto dīzeļdegvielu, ko zemnieki var izmantot no 30. oktobra, taču ne visās degvielas uzpildes stacijās (DUS) tas ir pieejams. Otrdien valdība veikusi izmaiņas atbilstošajos noteikumos. Turpmāk marķēto dīzeļdegvielu varēs izmantot ne tikai lauksaimniecības tehnikā – traktortehnikā un lauksaimniecības pašgājējmašīnās, bet arī pašpārvadājumiem.

Jaunajā kārtībā noteikts, ka marķēto dīzeļdegvielu atļauts izmantot arī lauksaimniecības produkcijas ražotāja saražoto vai izaudzēto lauksaimniecības produktu pašpārvadājumiem Latvijā, ja pašpārvadājumus veic pats lauksaimniecības produkcijas ražotājs vai viņa darbinieks, izmantojot lauksaimniecības produkcijas ražotāja īpašumā esošu kravas automobili, kurā sēdvietu nav vairāk par divām, neskaitot vadītāja vietu.

Tiesa, pagaidām nav skaidrs, vai marķēto degvielu varēs izmantot lauksaimnieks, kurš ar savu kravas džipu vēlas veikt saražotās produkcijas pārvadājumus. “Kāpēc, neraugoties uz Eiropas Savienības izteikumiem, ka nav obligāta degvielas iekrāsošana, Finanšu ministrijas dižākie prāti izdomāja, ka degviela ir jāiekrāso? Šobrīd notiek lielas daļas zemnieku diskriminācija – Kurzemes lielie graudu audzētāji var šo degvielu izmantot, jo lielajās mašīnās ir divas sēdvietas, bet es kā gaļas lopu audzētājs ar kravas džipu nevaru vilkt liellopu piekabi, nedrīkstu uz tirgu aizvest pustonnu kartupeļu. Kāpēc nevaru liet degvielu traktorā, ja man jātīra ceļš uz fermu? Es taču nevaru nopirkt otru traktoru – ceļa tīrīšanai,” radušos problēmu atklāj kāds zemnieks no Madonas, savus jautājumus adresējot zemkopības ministram Jānim Dūklavam Latvijas Radio raidījumā “Krustpunktā”.

Ministrs atzina, ka diskusijas par šo jautājumu bija ilgas. “Eiropa skaidri un gaiši deva atbildi Zemnieku saeimai, kas lūdza skaidrojumu, vai akcizētā degviela, kam ir samazināta akcīze, drīkst būt nemarķēta. Atbilde ir skaidra – nedrīkst. Otra jautājuma daļa – par džipiem, kas velk piekabi ar lopiem vai kartupeļiem, diskusijas nav bijušas, bet par pašražotas produkcijas pārvadāšanu gan. Tas varētu būt arī busiņš, ne tikai liela kravas mašīna.” Ministrs ir pārliecināts – ja zemnieks pie savas kūts notīrīs sniegu, izmantojot šo degvielu, nekāds sods nedraudēs. Taču viņš sola precizēt, ko par to domā Finanšu ministrija un akcizēto preču pārvalde.

Uz “LA” jautājumu, kāpēc attiecīgie valdības noteikumi par pašpārvadājumiem jau nebija pieņemti līdz 30. oktobrim, kad tika ieviesta jaunā sistēma un radās nelielas jukas, ministrs bija kategorisks – nekādas jukas nav sākušās. “Ja atsevišķas degvielas uzpildes stacijas kaut ko nav izdarījušas līdz galam, tās valstī nav jukas. Daudzās degvielas uzpildes stacijās šo degvielu var iegādāties,” sacīja ministrs. Tiesa, vēl nesen pastāvējusi cerība, ka degviela nebūs jākrāso, jo lielajām kompānijām ir jāpārkārtojas un, iespējams, tāpēc radušās nelielas problēmas. Tomēr zemnieki nemarķētu degvielu 75% apjomā no gada apjoma jau varēja iegādāties līdz šim, tāpēc nevajadzētu rasties apgrūtinājumam, jo šobrīd nav aktīvā lauku darbu sezona. Lauku atbalsta dienesta informācija liecina – 2015./2016. saimnieciskajā gadā dīzeļdegviela, kam tiek piemērota samazinātā akcīzes nodokļa likme, piešķirta 17 325 lauksaimniecības produkcijas ražotājiem.

Pievienot komentāru

Komentāri (6)

  1. Laikam tiešām atkal izpildīts kārtējais eiroropas “ieteikums”, nevis “direktīva”, drošs paliek drošs – lai par mums neko sliktu nepadomā, ka kaut kam iebilstam. Ka tik tas zemnieks neielej to degvielu savā mašīnā un nepabrauc pāris km ar savu preci uz tirgu, ai, kā iedzīvosies!!! Griež, cik tik var. Pat rokas nolaižas kaut ko vispār darīt, jo ieguldījumi jau sāk pārsniegt peļņu. Jo visi NEVAR BŪT LIELASIMNIEKI un pelnīt loelas naudas, ja apgrozās mazākas summas, tad tā zemniekošana vispār neko nenes!!!!

  2. Tas ir no padomiju laikiem….

  3. Mūsu saimniecībā lopu piekabi velk ar vieglo auto.Tad, kādēļ es nevaru liet akcizēto degvielu?Jo to mēs darām saimniecības darbu ietvaros.

  4. Pat iztulkojot EK atbildes vēstuli ar google, var muļķis saprast, ka visu šo biezputru ir ievārījusi ZM ar FM, un nekāda krāsošana patiesībā nav obligāta, tā ir katras dalībvalsts iniciatīva. Bet demagoģijas eksperti turpina maldināt cilvēkus, slēpjoties aiz Briseles pusdievu platajām mugurām.

  5. Vai tad mūsējais ministrs vispār ir strādājis zemnieku labā??? Arī man, ja vēlos aizvest savu produkciju, teiksim 100 olas, 20 litrus piena, 10 kg siera uz tirgošanu, man ir JĀPĒRK kravas auto, kuram ir tikai divas sēdvietas!!!! Vai tas nav absurds??? Kā jau teicu, mūsu valdībā ir ” āži”, kas iecelti par dārzniekiem!!!!

  6. nu jau Dūklavs laiž ”luni”,cik no eiropas valstīm ir iekrāsojušas degvielu?Īstenībā tikai dažas, arī subsīdijas ir mazākās un pie tam vēl apliksies ar nodokli,tas ministrs nav strādājis un nestrādā

Tomātaudzētāji "Mežvidi" pārstrādās ogas un kaņepes (3)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi
Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Kuras izmaiņas likumos būtiski ietekmēs tavu ikdienu 2017. gadā? (3)ALGAS, PABALSTI, PENSIJAS NODOKĻI Saeima pieņēmusi vairākas būtiskas izmaiņas likumos, kas no nākamā gada ietekmēs Latvijas iedzīvotāju ikdienu.
Draugiem Facebook Twitter Google+