Ekonomika
Bizness

Zaļā revolūcija “Maximā”. Tomēr uzņēmumam kritiski trūkst darbinieku 16

Publicitātes foto

Šodien “Maxima Latvija” loģistikas centrā “Abras” prezentēja nule kā iegādātos modernos iekrāvējus, kuros investēti 1,7 miljoni eiro. Jaunieviestā tehnika tiek darbināta ar litija jonu baterijām, kuru dzīvildze ir krietni lielāka, nekā līdz šim izmantotajām svina skābes baterijām. “Tas mūsu loģistikas procesu padarīs ne tikai ātrāku un ērtāku, bet arī videi draudzīgāku,” lepojās “Maxima Latvija” operacionālā vadītāja Kristīne Āboltiņa.

Videi draudzīgie iekrāvēji

“Jaunās baterijas patērē mazāk enerģiju, nepiesārņo vidi un gaisu, to uzlādēšanai nepieciešams mazāk laika” ieguvumus uzskaitīja K. Āboltiņa. “Tas ir produktīvi un efektīvi, jo iekārtu uzlādēšanai tagad nepieciešama vien viena stunda, nav vajadzīgas rezerves baterijas un nav jāpatērē ilgs laiks. Tas veicina zaļo domāšanu un arī nodrošina darba drošību. Uzskatu, jo efektīvāka būs mazumtirdzniecības uzņēmuma piegādes ķēde, jo veiksmīgāka būs uzņēmuma attīstība, tāpēc ļoti priecājamies, ka esam spēruši soli nākotnē jau tagad, nomainot esošo loģistikas centra tehniku uz jauno.” “Maxima Latvija” operacionālā vadītāja “LA” skaidroja, ka par šāda tipa baterijām zināja jau sen, tomēr bija zināmas bažas, par to, kā tas darbosies. “Atmetām šaubas, jo mums ir pastiprināti jādomā, kā kļūt arvien konkurētspējīgākiem un produktīvākiem. Nedrīkst apstāties savā attīstībā. Jo radīsim izdevīgāku un lētāku loģistiku, jo par patērētājiem draudzīgākām cenām spēsim piedāvāt savu produkciju veikalos. Un vēlos atzīmēt, ka ļoti lepojamies ar to, ka Latvijā esam pirmie, kas savā darbā ieviesuši šāda tipa tehniskās iekārtas.”

“Zaļa revolūcija” loģistikas jomā

Loģistikas centrā “Abras” ieviesto tehnoloģiju ražotāja, Vācijas uzņēmuma “Jungheinrich AG” pārdošanas viceprezidents Ziemeļaustrumeiropā Hanss-Herberts Šulcs atklāšanas pasākumā norādīja, ka litija jonu baterijas ir krietni jaudīgākas. Tās samērā ar svina skābes baterijām ir drošākas, mazāk sver, to uzglabāšanai nav vajadzīga liela telpa. “Energoefektivitāte šobrīd ir viens no aktuālākajiem jautājumiem ne tikai loģistikas nozarē. Litija jonu tehnoloģija ļauj tālredzīgiem uzņēmumiem domāt par šiem jautājumiem, optimizējot savus iekšējos procesus un rezultātā arī izmaksas. “Maxima Latvija” ir līderis Baltijā un Ziemeļeiropā, kurš seko līdzi pasaules tendencēm un ir ieviesis ar litija jonu akumulatoru darbināmus iekrāvējus šādā daudzumā savā darbībā.”

Pasākumu apmeklēja arī Latvijas Darba devēju konfederācijas ģenerāldirektore Līga Meņģelsone, kura priecājās, ka “Maxima Latvija”, kas ir viens no lielākajiem privātajiem darba devējiem valstī, izmantojot energoefektīvas tehnoloģijas, īsteno zaļo revolūciju loģistikas jomā. “Mūsdienu dinamiskajā vidē arvien vairāk darba devēju sāk domāt par jaunu, konkurētspējīgu un inovatīvu risinājumu ieviešanu uzņēmējdarbībā. Pareizi izmantojot tehnoloģiskā progresa sniegtās priekšrocības iespējams paaugstināt ne vien darba efektivitāti un ražīgumu, bet arī radīt jaunas nozares un darba vietas.”

Kritiski trūkst darbinieku

Mazumtirdzniecības nozarei šobrīd izaicinājumu netrūkst. Nozari ietekmē gan jauno tehnoloģiju uzplaukums, gan spēcīgā patērētāju uzvedības maiņa. Pircēju vairs neiepriecināt ar standarta mārketinga trikiem un vienkāršām precēm. Cilvēki meklē jaunus, kvalitatīvus un arī par samērā zemām cenām nopērkamus produktus. Jautāta par problēmām, kas skar arī “Maxima Latvija”, K. Āboltiņa mūsu portālam uzsvēra: “Patērētāju uzvedība tik tiešām ir mainījusies. Mainās dzīvesstils un mazumtirgotājiem ir jāmainās tam līdzi. Diemžēl, bet ļoti liela daļa jauno tehnoloģiju ir ļoti dārgas. Piemēram, elektroniskās cenu zīmes. Tomēr tas ir virziens, uz kuru mums pamazām ir jāvirzās.

Liela problēma ir darba tirgus. Darbinieku trūkums ir ļoti, ļoti kritisks. Pozitīvi, ka ir risinājumi tam, piemēram, pašapkalpošanās kases, kas ļauj ieekonomēt uz darbinieku rēķina. Ir nepieciešams uzlabot klientu apkalpošanu, uzskatu, ka tas ir primārais fokus, uz kuru ir jāfokusējas ikvienam mazumtirgotājam. Protams, cena pircējiem ir ārkārtīgi būtiska, tomēr svarīga ir arī apkalpošanas kultūra. Arī lauku reģionos ir pilsētas, kurās būtiski sarūk iedzīvotāju skaits un arī mūsu veikalu tīkls to izjūt. Tomēr esam gandarīti, ka cilvēki joprojām izvēlas iepirkties pie mums, grūtāk klājas mazajiem veikaliem, jo visu nosaka efektivitāte un to, cik efektīva ir piegādes ķēde. Tas, cik ātri prece no ražotāja nokļūs līdz veikala plauktam,” rezumēja K. Āboltiņa.

LA.lv