Mobilā versija
Brīdinājums -2.4°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Svētdiena, 11. decembris, 2016
18. decembris, 2014
Drukāt

Kāpēc nevajadzētu veikt mārketinga akcijas medikamentiem

Foto - LETAFoto - LETA

No lasītājas vēstules:”Esmu dzirdējusi, ka aptiekas vairs nedrīkstēs izsniegt pircējiem pastāvīgo klientu kartes. Nesaprotu, kas tur slikts, ka zāles vai vitamīnus varu nopirkt ar atlaidi. Medikamenti ir tik dārgi, jāizmanto katra izdevība, lai iegādātos lētāk. Kāpēc cilvēkiem liegt šādu privilēģiju? Daudzi dzīvo trūkumā, ārstēties vajag, un atlaižu kartes tad ļoti noder. Lūdzu, izskaidrojiet, kā radusies šāda ideja! Manuprāt, tā ir absurda. Ar cieņu – Rita Āgenskalnā”

Par Veselības ministrijas ieceri aptiekām liegt īstenot aptieku lojalitātes karšu programmas tiek runāts jau vairākus mēnešus, kopš sabiedriskajai apspriešanai nodoti grozījumi attiecīgajos valdības noteikumos, kas regulē aptieku darbību. Aptieku biznesa pārstāvji uzskata, ka šāds aizliegums ierobežotu patērētāju tiesības un būtu pretrunā ar pacientu interesēm. Aptieku attīstības biedrības veiktā aptauja liecina, ka ieceri neatbalsta 72% iedzīvotāju.

Lūdzām Veselības ministrijas Farmācijas departamenta direktoram Jānim Zvejniekam izskaidrot, kāpēc šāds aizliegums iecerēts un kā tas saistāms ar pacientu interesēm.

Lojalitātes karšu programmu aizliegšana nav pēkšņa Veselības ministrijas ideja. Šī iniciatīva ir akceptēta farmaceitu profesionālajās organizācijās. Taču jāsāk ar to, ka aptieka nav veikals. Mūsu mērķis – lai aptiekas savstarpēji konkurētu ar farmaceitiskās aprūpes kvalitāti, nevis ar pacientu piesaistīšanu, izmantojot programmas, kuru ieguvums, atklāti runājot, ne vienmēr ir īsti saprotams. Bieži vien tas ir pat stipri šķietams.

Kādi šādam apgalvojumam ir pierādījumi?

Esam pētījuši aptieku informatīvos materiālus, kas nonāk mūsu pastkastītēs. Salīdzinot tā dēvētos speciālos piedāvājumus, kad lojalitātes kartes īpašniekam noteikta īpaši pievilcīga cena, ar Zāļu valsts aģentūras noteiktajām šo pašu medikamentu maksimāli pieļaujamajām cenām, bieži vien šīs summas sakrīt. Vienā gadījumā aptiekas noteiktā pievilcīgā cena bija par vienu centu augstāka. Tātad ieguvums var būt tikai šķietams.

Jāpaskaidro, ka zāles nav ne pārtika, ne būvmateriāli. Mārketinga instruments – pacientu lojalitātes karte – tomēr vairākumā gadījumu ir vērsts uz to, lai pacients pirktu pēc iespējas vairāk gan zāļu, gan uztura bagātinātāju un lai atgrieztos aptiekā atkal un atkal. To mudina darīt uzkrātie bonusi, kas vienlaikus veicina zāļu un uztura bagātinātāju lietošanu, nekā būtu nepieciešams.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+