Mobilā versija
-1.6°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
10. aprīlis, 2014
Drukāt

Zāles sabiezina asinis

Foto - LETAFoto - LETA

“Pēc ķīmijterapijas analīzes uzrāda par daudz trombocītu. Hematologs izraksta medikamentus, lai kavētu to augšanu. Es jau 10 gadu šīs zāles lietoju, bet pagalam ir nieres un aknas, uz kājām parādījušās čūlas. Vai var kaut ko darīt lietas labā, jo no šīm zālēm vairāk sliktuma nekā labuma?” 
Kārlis

Trombocīti ir asinis veidojošās šūnas, kas piedalās asinsrecēšanas procesā, lai pasargātu organismu no asiņu zuduma. Tomēr asinīm jābūt pietiekami šķidrām, lai tās veiktu savas fizioloģiskās funkcijas. Tiesa, pastiprināta asinsrecēšana ir saistīta ar trombu veidošanos un asinsrites traucējumiem, kas var apdraudēt pat dzīvību, ja izveidojies trombs nokļūst dzīvībai svarīgu orgānu asinsvados.

Diemžēl ar žurnāla starpniecību jūsu problēma nebūs atrisināma, jo ārstam nepieciešama izsmeļoša informācija par pamatsaslimšanu, jāzina gan precīza diagnoze, gan slimības gaita un līdzšinējā terapija, tātad – arī par lietotajiem medikamentiem. Klīnikas “Premium Medical” hematoloģe Kristīne Bernāte piebilst, ka tikpat svarīgi saprast, ko nozīmē pagalam ir nieres un aknas.

Daktere apstiprina, ka, ārstējot ļaundabīgas hematoloģiskas slimības, zāles nereti jālieto visu mūžu, bet to, cik nozīmīgas ir šo preparātu blaknes, vai medikamentu lietošana jāpārtrauc, jāsamazina to deva vai jāaizvieto ar kādām citām zālēm, var izlemt tikai speciālists, klātienē konsultējoties ar pacientu.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+