Mobilā versija
+4.7°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
24. janvāris, 2014
Drukāt

Zaudējumi spiež pārtikas ražotāju celt cenu (3)

Foto - Karīna MiezājaFoto - Karīna Miezāja

Kāds vērīgs “Latvijas Avīzes” lasītājs redakciju informēja par konditorejas produktu ražošanas un sabiedriskās ēdināšanas uzņēmuma SIA “Gardumiņš Pluss” ieceri pēc eiro ieviešanas būtiski palielināt cenas saviem produktiem. Lasītājs vaicā, kāds iemesls bijis cenu kāpumam un vai cenas cels arī citi konditorejas nozares ražotāji.

SIA “Gardumiņš Pluss” paziņojumā saviem klientiem informē, ka no šā gada 15. janvāra “Gardumiņš Pluss” cenas saviem produktiem ceļ tāpēc, ka būtiski kāpušas izejvielu cenas. Proti, milti maksā par 13%, kakao sviests par 12%, rieksti par 7%, bet ievārījums par 30% dārgāk. “Tik būtisku izejvielu cenu kāpumu nevar kompensēt no uzņēmuma iekšējiem resursiem,” teikts šajā paziņojumā. Vai izejvielu kāpums tiešām atbilst iepriekš nosauktajam?

Latvijas abi lielākie miltu ražotāji a/s “Dobeles dzirnavnieks” un a/s “Rīgas dzirnavnieks” pārstāvji paskaidroja – kopš aizvadītā gada vidus cenas miltiem, svarīgai konditorejas produktu izejvielai, nav celtas.

A/s “Roga agro” vadītājs Valdis Circenis pastāstīja, ka pasaules tirgos pārtikas izejvielām patlaban vērojama krītoša tendence. “Cits jautājums ir darba spēka izmaksas, darba alga. Ir ļoti liels spiediens tās celšanai,” tā V. Circenis.

Konditorejas produktu ražošanas uzņēmuma SIA “Matss” vadītājs Ivars Skrebelis stāstīja, ka arī viņa uzņēmums produktu cenas pēdējā laikā nav cēlis. “Izejvielu cenas nepārtraukti svārstās. Atbilstoši izejvielu cenas svārstībām ir jāspēj koriģēt gatavo produktu pārdošanas cenas. Ja ilgā laika posmā to nedara, var rasties sarežģījumi,” tā I. Skrebelis.

Kāpēc tad cenu cēla “Gardumiņš Pluss”?

“Mūsu klientiem sniegtā informācija par izejvielu sadārdzinājumu ir jāattiecina uz piecu gadu ilgu laika posmu. Tik ilgi nebijām cēluši cenas,” uzsver uzņēmuma īpašniece Ruta Arnava. Viņa vērš uzmanību, ka produktu sadārdzinājumu kopš 15. janvāra jūtot vien tie pircēji, kas konditorejas produktus nepērk uzņēmuma ēdināšanas iestādēs vai veikalos. “Cēlām cenu par 15 procentiem tiem produktiem, ko ražo mūsu ceptuve, vienlaikus samazinot tirdzniecības uzcenojumu savās pārdošanas vietās,” tā uzņēmēja.

Vēl svarīgi, ka, pēc Uzņēmuma reģistram sniegtās informācijas, SIA “Gardumiņš Pluss” pēdējos gados darbojies ar daudzu desmitu tūkstošu latu zaudējumiem. Uzņēmuma apkalpotajās kafejnīcās cenu līmenis konditorejas produktiem ir aptuveni tāds pats kā citos veikalos un citās ēdināšanas vietās. Tātad lasītāja pamanītais sadārdzinājums drīzāk vērtējams kā izņēmums, nevis attiecināms uz visiem nozares ražotājiem.

Pievienot komentāru

Komentāri (3)

  1. pie maizes krasns cik zinu, pie nelielam cenu svarstibam šefs cenas necela, ka rimi un maksima, bet kad elektriba palika dargaka, lidz ar to ari viss parejais, pacela, varbut tai firmai lidzigi. patiesiba kad tas maizes klaips paliek dargaks par 5 centi blaujam, bet kad politiki latvenergo pa kluso sadala un noprivatize, del ka elektro cena paliek 2x dargaka nekur neblaujam. mietpilsonu tautina…

  2. Cenas Dobele var necelt un pasaules biržu cenām nav nekāda skara ar Gardumiņa piegādātāju cenām .Tiem acīmredzot niecīgos daudzumus piegādā otrās vai trešās strīpas starpnieks.Un tieši šis fakts ir Latvijas mazo ražotāju lāsts. Šeit valda sūra mazefektīva sīkražotāju “virves dejotāju” konkurence uz izdzīvošanas robežas ,bez jebkādiem mēģinājumiem veidot pašmāju organizatoriskas grupas cīņai pret nežēlīgo ārējo konkurenci.

  3. arī cenas celt ir jāprot

Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+