Mobilā versija
-2.8°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
7. janvāris, 2016
Drukāt

Zelta tilta rūsas maliņas (2)

Foto - Artis DrēziņšFoto - Artis Drēziņš

Dienvidu tilts ir Rīgas jaunākais, sarežģītākais, garākais tilts (ja mēra ne tikai Daugavas šķērsojumu, bet visu tilta konstrukciju ar estakādēm no Ziepniekkalna ielas līdz Lubānas ielai un vēl pieskaita daudzās uzbrauktuves, nobrauktuves un apļus). Tā projektēšanas un celtniecības laikā daudz runāja par objekta nepieciešamību (vai labāk vispirms nebija domāt par Daugavas šķērsojumu Rīgas otrā pusē?) un dārdzību (tautā saukts par Zelta tiltu). Mazāk runāja par kvalitāti (mazliet par samešanos pēc pārbaudes).

Pēc tilta pabeigšanas trijās kārtās (attiecīgi 2008., 2011. un 2013. gadā) un lietošanas sākuma šīs runas ir beigušās. Nav dzirdēti nopietni argumenti, ka Dienvidu tilts būtu slikts un nevajadzīgs. Dzīvojot Ķekavā un bieži dodoties uz Rīgu, ar katru tilta nodošanas kārtu labi sajutu, cik būtiski tas atvieglo satiksmi Rīgas austrumu, dienvidu un rietumu pusē, mazina transportlīdzekļu sastrēgumus pilsētas centrā. Arī pie atsevišķām tilta dīvainībām izdevās ja ne pavisam, tad vismaz daļēji pierast.

Pat parasti visnotaļ kritiski noskaņotais ceļu satiksmes negadījumu eksperts Oskars Irbītis atzīst Dienvidu tiltu kopumā ne tikai par labu esam, bet pat par elegantu, modernu uzrāvienu valsts ceļu satiksmes organizācijas jomā, bet… Diemžēl eksperts norāda uz vairākām nepilnībām, kuru dēļ notiek ceļu satiksmes negadījumi un kuru dēļ ir palielināts risks visiem kustības dalībniekiem. Pētot šīs nepilnības, atklājot, ka tām ir gan objektīvs, gan subjektīvs raksturs, ir lietas, kuras, kā daudz ko šajā dzīvē, varēja izdarīt labāk, ir lietas, kas paveiktas atbilstoši visiem standartiem, bet vienalga īsti labi nav. Un diemžēl Dienvidu tilts ir jāpieskaita pie Latvijas melnajiem punktiem.

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. Dēļ šiem spītīgajiem cilvēkiem, kam katru rītu tik ļoti patīk stāvet sastrēgumos, lai tikai būtu pārbraucis pār Dienvidu tiltu, man uz Spices rajonu jābrauc caur Pļavniekiem (no Salaspils puses) aptuveni 15 – 20 minūtes 40 minūšu vietā braucot taisni pa 3 joslu ielu. Vai nebūtu prātīgi, ka tie kam vajag nonākt otrā pusē sliedēm, brauktu pa otru pusi sliedēm un es kam vajag braukt taisni varētu braukt taisni?!

  2. laba analīze, piekrītu visām pieminētām problēmām. Jo īpaši virzienam uz Centru.

    Tomēr, galvenā problēma visā šajā projektā ir savienojuma trūkums starp Ziepniekkalna un Vienības gatvi un tālāk uz Lidostu vai Spici. Savienot Ziepniekkalna ielu ar Vienības gatvi noteikti vajadzētu daudz ātrāk, jo Ziepniekkalnā satiksme Graudu ielas rajonā ir vienkārši nenormāla. Bez tam būtu tomēr valstiskā līmenī jāatrisina jautājums par īpašumu atpirkšanu, lai izveidotu arī ceļu starp Vienības gatvi un K. Ulmaņa gatvi cauri Mārupei. Pretējā gadījumā visam ”Zelta” tiltam nav īsti nozīmes. Kad tas tiks izdarīta, tad noteikti centrs kļūs daudz izbraucamāks.

Aukstums šoziem paņēmis jau 29 cilvēku dzīvības; sestdien stindzinās pat -16 grādu salsAukstums šoziem paņēmis jau 29 cilvēku dzīvības, bet vēl vairāki simti ar ķermeņa atdzišanu nonākuši slimnīcā, piektdien vēstīja raidījums “LNT Ziņas”.
Draugiem Facebook Twitter Google+