Zema interese par pedagoģiju 0
Lai gan lielākā daļa pedagoģijas studentu jau strādā izglītības iestādē vai plāno tajā strādāt pēc augstskolas absolvēšanas, tikai divas trešdaļas šīs jomas studentu orientējas izglītības aktualitātēs.
Savukārt aptuveni trešdaļai izglītības nozares studentu ir zema interese par pedagoģiju un pedagoģijas studijām. To apliecina vāja orientēšanās norisēs un aktualitātēs izglītības nozarē.
To secinājis Izglītības kvalitātes dienests, kas 2013. gada rudenī veica analītisko izpēti “Pedagogu sagatavošana audzināšanas darba veikšanai izglītības iestādēs augstskolu īstenotajās studiju programmās”. Analītiskās izpētes ietvaros notika augstskolu īstenoto studiju programmu direktoru un ar audzināšanu saistīto studiju kursu pasniedzēju intervēšana, kā arī studējošo anketēšana.
Analītiskās izpētes mērķis bija apkopot informāciju par pedagogu sagatavošanu mērķtiecīga un kvalitatīva audzināšanas darba veikšanai izglītības iestādēs.
Sagatavots ziņojums, kurā apkopoti būtiskākie secinājumi, kas radušies izpētes rezultātā, kā arī sniegti priekšlikumi. Piemēram, secināts arī, ka tikai puse studentu uzskata, ka viņu izvēlētā studiju programma pietiekamā apjomā sagatavo audzināšanas darba veikšanai izglītības iestādē. Pastāvot šādam pašvērtējumam, var apšaubīt studentu gatavību pedagoga darbam.
Lai gan augstskolās tiek piedāvāti vairāki studiju kursi, kuros tiek apskatīti ar audzināšanu un audzināšanas darbu saistītie jautājumi, aptaujāto vērtējumā audzināšanas jautājumu apguvei augstskolās ir veltīts nepietiekams laiks un apjoms. Augstskolu pedagoģijas studiju programmas nepietiekami sadarbojas savā starpā, kā arī ar izglītības vadības iestādēm un izglītības ie-stādēm, tostarp arī audzināšanas jautājumos. Šo sadarbību traucē arī nepietiekams finansējums, kā arī laika trūkums audzināšanas jautājumu apguvei augstskolās.