Lietuviešu mākslinieks Ričards Garbačausks savā karjerā izveidojis 15 izstādes kā Lietuvā, tā ārzemēs un ikdienā strādā kā profesors Šauļu universitātes Tēlotājmākslas katedrā.
Lietuviešu mākslinieks Ričards Garbačausks savā karjerā izveidojis 15 izstādes kā Lietuvā, tā ārzemēs un ikdienā strādā kā profesors Šauļu universitātes Tēlotājmākslas katedrā.
Foto no Ričarda Garbačauska facebook konta

Ziemeļnieciskais šarms Rotko centrā 0

Pirms valsts svētkiem Daugavpils Marka Rotko Mākslas centrā atklāta jaunā, 24., izstāžu sezona, kas šoreiz veltīta ziemeļnieciskajam šarmam.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns 19
Lasīt citas ziņas

Daudzšķautņainajā ekspozīcijā apskatāmas trīs latviešu mākslinieku izstādes. Īpaša vieta tajā – divu spilgtu radošu personību, pasaules slavu iemantojušu latviešu meistaru Egila Rozenberga (1948) un Pētera Sidara (1948) kopuznācienam izstādē “Kontrasti”, kas spilgti izgaismo katra atšķirīgo radošo individualitāti.

Līdzās apskatāmas divas bagātīgas Latvijas keramiķu ekspozīcijas – spilgtās mākslinieces un latviešu keramikas tradīciju nesējas Silvijas Šmidkenas (1035) personālizstādē “Vēl arvien” izstādīti labākie no labākajiem no viņas radītajiem darbiem. Mākslinieces rokrakstam raksturīgas atturīgi askētiskas formas un krāsām bagātas kompozīcijas, kas apliecina uzticību mūžīgām vērtībām. Kopā ar spilgto 20. gadsimta otrās puses keramiķu saimi Silvija Šmidkena ir viena no tiem, kas Ķīpsalas keramiku padarīja par tā perioda latviešu kultūras fenomenu, kas veidojis vairākas keramiķu paaudzes un ļāvis nostiprināties latviešu tradīcijām šajā mākslas jomā. Kopš 1954. gada viņa sarīkojusi vairāk nekā desmit personālizstādes gan Latvijā, gan ārzemēs. “Aiz tiem māliem var paslēpties no visa kā, vislabāk – no realitātes,” teikusi Daugavpilī dzimusī māksliniece, ikdienā vizuālās mākslas un keramikas skolotāja Una Gura (1972), kuras personālizstādē “Pumpunella” apskatāmajos darbos šķiet apslēpta kūsājoša dzīvība. Tās nosaukums radies, pateicoties iesaukai Unella, ko Una Gura ieguvusi Daugavpils Māla māk­slas centra kolektīvā, un nosacītajām “pumpām”, kas rotā viņas radīto abstrakto keramikas objektu vir­smas. “Man patīk, kā smaržo māls, šamots… Man taktili patīk māla slīdība, patīk tā sviestainā faktūra, kad to ar asu nazi nogriež… Pilnīgi traks var palikt!” saka māk­sliniece.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Ritms, kas ir pilnīgi visur, ir neaizstājams mūsu mikro un makro pasaules pastāvēšanas priekšnoteikums. Šis redzējums veido fundamentālu pieeju manu darbu konstruēšanai,” par sevi teicis lietuviešu mākslinieks Ričards Garbačausks (1956), kurš savā karjerā izveidojis 15 izstādes kā Lietuvā, tā ārzemēs. Izstādē “Manas teritorijas” apskatāmi viņa jaunākie darbi, kuros parādās māk­sliniekam nozīmīgs izteik­smes aspekts – korelācija starp telpu kā gleznas laukumu un triepienu kā objektu.

Pavisam pārsteidzošu un oriģinālu mākslas pieredzi sniedz četru dāņu māk­slinieku – Oles Terlēza, Henrika Godska, Marijas Torpas un Taņas Kjārgārdas-Jensenas – izstāde “Transfiguration”, kurā apskatāmi trīsdimensiju skulpturāli objekti, uzskatāmi liecinot, ka mūsdienās stingrās robežas starp figurālo un abstrakto mākslu sāk izplūst un tās aizstāj daudzas mākslinieciskās stratēģijas. “Ar ainavas palīdzību vēlos paust kaut ko vairāk par ainavu kā vietu. Manas gleznas nekad nav reālu vietu atveidi. Ar ainavas palīdzību es cenšos ierosināt noskaņu, sajūtu, gaisotni vai notikumu vai arī dot mājienu,” teikusi māksliniece Beāte Gersvolde, kas izstādē “Ainava un spēks #3” parāda jaunāko veikumu akvareļglezniecībā.

Jaunā izstāžu sezona Daugavpils Marka Rotko Mākslas centrā apskatāma līdz 2018. gada 14. janvārim.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.