Mobilā versija
+5.2°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
27. jūlijs, 2016
Drukāt

Zināms, kad “airBaltic” saņems pirmo jauno”Bombardier” lidmašīnu

Foto - EPA/LETAFoto - EPA/LETA

Kanādas ražotājs “Bombardier” pirmo “CS300” sērijas lidmašīnu “airBaltic” piegādās kā plānots oktobra beigās, preses konferencē trešdien apstiprināja “Bombardier” viceprezidents Robs Devārs.

Pirmajos reisos 145 vietu ietilpīgā jaunā lidmašīna tiks norīkota novembrī un to būs iespējams izmantot kā tālākos, tā tuvākos maršrutos.

Kopumā šogad “airBaltic” plānots piegādāt četras jaunas lidmašīnas, bet līdz 2018.gada beigām – kopumā 20.

“airBaltic” piloti jau patlaban Kanādā apgūst jauno lidmašīnu vadīšanas iemaņas.

Iepriekš bija plānots, ka pirmās lidmašīnas tiks saņemtas 2015.gada beigās, vēlāk šo termiņu pārceļot uz 2016.gada otro pusi saistībā ar lidmašīnu izstrādes termiņu kavēšanos.
“airBaltic” būs pirmā lidsabiedrība pasaulē, kura saņems un sāks lidojumus ar “Bombardier CS300 Series” lidmašīnām.

Sākotnējais desmit “CS300” lidmašīnu pasūtījums ar iespēju iegādāties vēl desmit tika noslēgts 2012.gada decembrī. 2014.gada februārī tika publiskots nākamais darījums par vēl trīs lidmašīnu iegādi. Jaunās “CS300” lidmašīnas papildinās aviokompānijas flotē patlaban izmantotos 12 “Bombardier” “Q400” lidaparātus.

Aprīlī lidsabiedrība paziņoja, ka “airBaltic” pasūtījusi vēl septiņas “Bombardier” “CS300” sērijas lidmašīnas, tādejādi palielinot kopējo pasūtījumu līdz 20 lidmašīnām. “Bombardier” informēja, ka līguma par septiņu “CS300” lidmašīnu iegādi vērtība pēc kataloga cenām ir aptuveni 506 miljoni ASV dolāru (443 miljoni eiro).

“Bombardier” jūlija sākumā paziņoja, ka Kanādas valdība sertificējusi kompānijas pasažieru lidmašīnu “CS300”. “CS300” ir lielākais “Bombardier” “CSeries” modelis, un tajā ir vietas 130 līdz 160 pasažieriem. Šai lidmašīnai būs jākonkurē ar Eiropas lidmašīnu ražotāja “Airbus” un ASV kompānijas “Boeing” līdzīga izmēra modeļiem. “Bombardier” uzsver, ka tās lidmašīnas ir šajā klasē klusākās. Kompānija arī norāda, ka “CS300” patērē par 20% mazāk degvielas nekā citas šīs klases lidmašīnas, kā arī par 10% mazāk nekā uzlabotās “Airbus” un “Boeing” lidmašīnas.

“CS100” lidmašīnu modelis, kas ir mazāka lidmašīna, jau ir saņēmis zaļo gaismu no aviācijas iestādēm Kanādā, ASV un Eiropas Savienībā (ES). “CS100” jūlija vidū sāka izmantot Šveices nacionālā lidsabiedrība “Swiss International Airlines”.

“CSeries” atpaliek no grafika par divarpus gadiem, un tā izmaksas ir 5,4 miljardi ASV dolāru (4,9 miljardi eiro), kas divas reizes pārsniedz sākotnējās aplēses.
Visā pasaulē ir pasūtītas 370 “CSeries” lidmašīnas. Pasūtītāju vidū ir arī tādas aviokompānijas kā “Air Canada”, “Delta” un “Korean Airlines”.

“airBaltic” savieno Baltijas reģionu ar 60 galamērķiem Eiropā, Tuvajos Austrumos un NVS. Tā galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 80,05% akciju, bet Ralfam Dīteram Montāgam-Girmesam ar viņam pilnībā piederošo SIA “Aircraft Leasing 1” pieder aptuveni 20%. “airBaltic” flotē ir 24 lidmašīnas: 12 “Boeing 737” un 12 “Bombardier Q400 NextGen”.

Pievienot komentāru

Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+