Mobilā versija
Brīdinājums -0.8°C
Alvīne
Sestdiena, 16. decembris, 2017
12. novembris, 2012
Drukāt

Zinātnieks: Bērnu aizraušanās ar datoru mūsdienās ir dabisks process

Foto: LETAFoto: LETA

Bērnu aizraušanās ar datoru mūsdienās ir pilnībā dabisks process, kas varētu nākt par labu arī pieaugušajiem, intervijā ziņu aģentūrai LETA pavēstīja pedagoģisko zinātņu doktors, Krievijas Zinātņu akadēmijas Skaitļošanas centra un Federālā izglītības attīstības institūta galvenais zinātniskais līdzstrādnieks Aleksandrs Uvarovs.

Atbildot uz jautājumu, ko viņš varētu novēlēt vecākiem, kuri ir ļoti norūpējušies par bērnu aizraušanos ar datoru, Uvarovs sacīja: “Daudzi pieaugušie sāk pa īstam mācīties tad, kad viņiem piedzimst bērni. Viņi negaidīti sāk daudz ko apgūt kopā ar saviem bērniem, un tas ir lieliski, jo tā ir daļa no īstas, normālas pedagoģijas. Manuprāt, tas būs pareizi, ja tie vecāki, kuri uztraucas [par to, ka viņu bērni izmanto datoru], paskatīsies patiesībai acīs. Paskatīsies un nāks pie secinājuma, ka viņi arī mainīsies līdz ar šiem jaunievedumiem, kā arī izmantos šīs pārmaiņas sev par labu.”

Zinātnieks uzsvēra, ka mūsdienās informācijas vide strauji mainās, tādējādi pāreja uz jauno digitālo vidi ir tas pats kā drukāto izstrādājumu ieviešana kādreiz pagātnē.

Speciālists atgādināja, ka

senatnē grieķi uztraucās par to, ka pieraksti traucē mācību procesam.

“Līdz ar rakstniecības ieviešanu un rakstu izplatīšanos īstas mācības iet bojā, jo visi paļaujas uz pierakstiem, neviens neuzticas savai atmiņai. Tā rezultātā cilvēki uzskata sevi par ļoti zinošajiem, taču īstenībā nezina neko, nepaskatoties pierakstos,” uzsvēra Uvarovs.

Kas attiecas uz datoru ienākšanu mūsu dzīvē, tas ir dabisks un nenovēršams process.

“Savukārt mums, kā pedagogiem, jānodrošina dzīves kultūras formas, jāapgūst šīs process. Dzīves kultūras formas ir valodas kultūras ievērošana informatīvajā telpā, kā arī autortiesību ievērošana,” sacīja Uvarovs.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+