Mobilā versija
-4.0°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
22. marts, 2012
Drukāt

Ziņu diktori dāvanas pieņemt nedrīkst 


22032012_gs_16

“Vai televīzijas ziņu diktoriem pašiem jāpērk uzvalki, kuros vadīt pārraides, vai arī pēc raidījuma tie jāatdod atpakaļ veikalā? Kā tie tiek izvēlēti?”, jautāja mūsu lasītājs Rīgā Voldemārs. 


 

LTV pašreklāmas redaktors Jānis Kalve skaidro, ka ziņu dienesta diktoriem tērpi tiek iegādāti, rīkojot oficiālu iepirkuma konkursu, un tie ir uzņēmuma īpašums. Pēc raidījuma ziņu diktoriem tērpi jāatstāj LTV noliktavā.

Galvenais kritērijs, iepirkumā izvēloties sadarbības partneri, ir, cik plašs ir tā sezonālais klasisko tērpu piedāvājums un dažādība. “Svarīga, protams, ir arī cena. Taupības apstākļos iepirkumam atvēlētā summa tiek samazināta, bet tērpi jānodrošina apmēram 20 diktoriem,” skaidro LTV dizaina nodaļas vadītāja Dace Grīnberga. Tā kā likums liedz ziņu raidījumu sponsorēšanu, tiem tērpus nedrīkst īrēt vai jebkā citādi bez iepirkuma iegūt no veikaliem. Arī dāvinājumu pieņemšana varētu nostādīt diktorus “neērtā” situācijā, ko juridiski var traktēt kā interešu konfliktu. Pērn Latvijas modes nedēļas laikā LTV gan izmantoja piedāvājumu vienu mēnesi ietērpt diktorus Latvijas modes dizaineru veidotos tērpos.

Pirms vairāk nekā pieciem gadiem LTV ziņu dienests gan esot sadarbojies ar apģērbu veikaliem un ēterā vilktie tērpi bijuši jāatdod tiem atpakaļ. Drīz vien televīzijas darbinieki pārliecinājušies, ka nav iespējams tērpu uzvilkt tik uzmanīgi, lai pēc raidījuma tas joprojām būtu kā jauns un derētu atgriešanai tirdzniecībā. Ilggadējais Latvijas televīzijas (LTV) žurnālists, ”Panorāmas” diktors Arnis Krauze neatminējās nevienu starpgadījumu ar uzvalku, taču atzīst, ka piedāvāto tērpu izvēle viņam neesot liela, tāpēc tagad nereti televīzijas apģērbus kombinē ar saviem privātajiem, ko nav aizliegts darīt, ja vien LTV stila nodaļai nav iebildumu pret to izskatu ēterā. Vairāk nekā desmit gados žurnālistam sakrājusies prāva kaklasaišu kolekcija, bet žakešu šobrīd ir tikai piecas – trīs tumšas un divas gaišas. Televīzija pa jaunai žaketei iepērkot tikai aptuveni reizi pusgadā.

 

Gatavojoties ziņu raidījumiem, A. Krauze piedomā arī, kā apģērbu saskaņot ar pārraides saturu. “Ņemu vērā, par kādiem notikumiem būs jāstāsta, lai, piemēram, drūmāku vai vienmuļāku ziņu saturu atsvaidzinātu ar krāsaināku kaklasaiti,” stāsta diktors.

 

Šobrīd tērpus, sadarbojoties ar veikaliem, stilisti gādā LTV tematisko raidījumu, piemēram, “100 g kultūras”, vadītājiem. Televīzijas dizaina un stila nodaļā strādā septiņi stilisti grimētāji, un katrs atbild par konkrētiem raidījumiem.

Tikmēr LNT un TV3 – par spīti likumā noteiktajam aizliegumam sponsorēt ziņu raidījumus – saviem ziņu raidījumu vadītājiem tērpus gādā, sadarbojoties ar dažādiem apģērbu veikaliem. Katras pārraides beigās var uzzināt, kura veikala apģērbs diktoriem bijis mugurā. Arī šie apģērbi tomēr nenonāk atpakaļ veikalu plauktos, bet paliek televīziju īpašumā. Ko tieši nozīmē minētā sadarbība – vai tērpi telekompānijai tiek dāvināti, pārdoti ar atlaidi vai vēl ko citu –, TV3 sabiedrisko attiecību koordinatore Marta Zandersone atteicās atklāt. LNT pārstāve Ingūna Sermole informē, ka ir gadījumi, kad telekompānija vienkārši nopērk diktoriem nepieciešamo apģērbu, bet citkārt ar veikaliem tiek slēgti sadarbības līgumi.

 

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+