Mobilā versija
+4.1°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
30. augusts, 2015
Drukāt

Zivtiņš avāriju mazināšanā rosina liegt jauniem šoferiem braukt ar jaudīgiem auto (6)

Foto-ShutterstockFoto-Shutterstock

Ilustratīvs attēls

Satiksmes drošības uzlabošanā uzsvars jāliek uz šoferu izglītošanu un autovadītāju slēpto uzraudzību. Tāpat nepieciešams piemērot liegumu jauniem šoferiem braukt ar jaudīgiem auto, uzskata bijušais Ceļu policijas priekšnieks un pašreizējais pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” valdes loceklis Edmunds Zivtiņš.

Lai satiksmes drošības situāciju uzlabotu, ir jāiegulda līdzekļi, jo pašas no sevis problēmas neatrisināsies – ir jāstrādā pie policistu un autovadītāju izglītības līmeņa celšanas, stingrākas šoferu kontroles un tehnisko līdzekļu ieviešanas, kas atvieglotu policijas darbu, uzskata Zivtiņš.

“Cerams, ka valsts institūcijām ir plāns, kas tiek pildīts. Izliekot tikai ceļazīmes par stacionāro fotoradaru atrašanos, visi piebremzē un brauc atkal tālāk. Neapšaubāmi uzsvars jāliek uz slēpto uzraudzību – netrafarētajiem policijas auto un pārvietojamiem fotoradariem,” norādīja Zivtiņš.

Šobrīd ar stacionāro fotoradaru ieviešanu nodarbojas Ceļu satiksmes drošības direkcija. Pavasarī Iekšlietu ministrija paziņoja, ka, lai uzlabotu satiksmes drošību, ministrija lūgs valdībai piešķirt naudu 15 pārvietojamo fotoradaru un 40 netrafarēto ceļu policijas auto iegādei. Zivtiņš uzskata, ka ar fotoradaru un tamlīdzīgu tehnisko ierīču ieviešanu jānodarbojas pašvaldībām. Soda nauda tiktu ieskaitīta pašvaldību budžetā un paralēli tiktu novirzīta arī satiksmes drošības uzlabošanai.

“Jāatzīst, ka fotoradari ir naudas pelnīšanas līdzeklis, kuram blakusefekts ir satiksmes drošība. Tā tas diemžēl ir,” piebilda Zivtiņš.

Bijušais Ceļu policijas priekšnieks arī uzskata, ka būtu nepieciešams jaunajiem autovadītājiem ierobežot automašīnas jaudu, proti, autovadītājs uzreiz pēc tiesību iegūšanas nevarētu pārvietoties ar jaudīgu spēkratu. Tāpat Zivtiņš uzskata, ka līdzekļi no soda naudām jānovirza jauno autovadītāju drošas braukšanas kursiem, kur tiktu apgūtas prasmes, kas netiek mācītas parastās autoskolās.

Runājot par ceļu stāvokli, Zivtiņš norādīja, ka ceļu infrastruktūru vienmēr var gribēt labāku, taču attīstība notiek un ceļi tiek remontēti. “Neuzskatu, ka galvenais iemesls ir ceļu stāvoklis, jo satiksmes noteikumos ir skaidri pateikts, ka šoferiem jāizvēlas tāds ātrums, kas ir drošs satiksmei un atbilstošs ceļa segumam.

Zivtiņš uzskata, ka sodi par satiksmes drošības pārkāpumiem ir adekvāti, taču to palielināšana diez vai situāciju uzlabotu, jo šoferim, piemēram, ārpus Rīgas neredzot uz ceļiem policiju, rodas visatļautības sajūta. “Tehniskie līdzekļi un stingrāka kontrole liktu padomāt – ja pārkāp noteikumus, tad maksā sodu,” uzsvēra bijusī policijas amatpersona.

Pievienot komentāru

Komentāri (6)

  1. Mazjaudīgs auto var pavilkt uz 150-180, bet uzrāviens mazāks. Iedomājoties kā jaunais mēģina aizbraukt uz Liepāju vai Ventspili ar vidējo ātrumu 120. Protams bīstamāk!

  2. ar jaudīgiem buldozeriem braukt arī jāaizliedz

  3. Kāpēc jauniem uzreiz jādod tiesības? Apmācību sistēma un braukšanas apmācības vairāk balstītas uz naudas izkāšanu no klientiem. Vai tie , kas māca paši māk uzvesties uz ceļa kā satiksmes dalībnieki. Jauniem jādod pagaidu tiesības uz 2-3 gadiem, lai sevi pierāda, ka ir patiešām ir apzinīgi satiksmes dalībnieki nevis slepkavas uz ceļa. Cietušiem arī ir tiesības, kas mūsu valstī netiek vērtētas. Ja šo laiku jaunie brauc bez pārkāpumiem, tikai tad dot tiesības, ja nē, lai staigā, mazāk būs sastrēgumu uz ielām, mazāk avāriju utt., nevajag sarežģīt vienkāršas lietas

  4. Jauniešu vēlmi braukt ar jaudīgiem auto ļoti labi var ierobežot, paaugstinot šādai “kombinācijai” apdrošināšanas iemaksas. Ja 19 g./3,0 L BMW maksātu ~2000 € gadā, ne viens vien pārsēstos uz mazu golfiņu… .

    • Zivtiņam 100% taisnība – gan par jaudas ierobežojumiem iesācējiem, gan par to, ka radikāli jāpalielina slēptā uzraudzība! Jau kaut kur bija ziņots, ka tiek plānots iepirkt 40 vai 60 netrafarētu autiņu! Lūk solis pareizā virzienā!
      Un vēl – vajadzētu steidzami iepazīties ar ukraiņu pieredzi dronu (tālvadības bezpilota kvadkopteri) izmantošanai satiksmes uzraudzībā – esot ļoti efektīvi agresīvo braucēju, luksofora signāla neievērotāju un tamlīdzīgu pridurku izķeršanā! Iepērkot pāris simtus šitos aparātus (kas nebūtu nemaz tik dārgi), varētu krietni uzlabot disciplīnu uz ceļiem!

  5. Laikam jauns amats tiek gatavots, ja reiz paceļ balsi no ausainā akvārija. Par kādiem nopelniem nesekmīgs “menķara” tiek pašvaldības SIA valdē? Pozitīvās izmaiņas noteikti nav šī piebarotā politmafijas korista nopelns, jo viņa laikā nekas, izņemot PR akcijas netika veikts. Uzraudzīšana jau ir tikai cīņa ar sekām – pārāk daudz autoskolu, kuru galvenais uzdevums ir peļņa. Bet par jaudīgajiem auto gan ir taisnība, kaut gan nez kādēļ tas tiek pasniegts kā ziusgalvas personīgs perējums, nevis rietumu labā prakse.

Ar motorizētu čemodānu var sasniegt ātrumu 13 km/hJa kādreiz lidostā radusies nepieciešamība dažu minūšu laikā nokļūt no viena termināļa uz otru, lai paspētu uz savu reisu, lielisks sabiedrotais būs motorizētais čemodāns "Modobag".
Vietnes "nozagts.com" un "Toma joki" nonākušas arī Drošības policijas redzeslokāSavstarpēji saistītās interneta vietnes "nozagts.com" un "ukradeno.com", kā arī viena no populārākajām sociālā tīkla "Facebook" lapām latviešu valodā "Toma joki" ir Drošības policijas redzeslokā, tomēr dienesta pārstāvji nekomentē šo interneta resursu saistību ar personām, kas saņem Krievijas finansējumu un izplata Krievijas ideoloģisko propagandu.
FOTO: Divi BMW "nesadala" Marijas ielu; viens ietriecas graustā (1)Pēc divu "BMW" automašīnu sadursmes Elizabetes un Marijas ielas krustojumā šovakar, viena no tām ietriecās Marijas ielas graustā.
Uzmanību, šoferīši! Rīt darbu uzsāks vēl 20 stacionārie fotoradari; arī Grobiņā, Līgatnē, Rubenē (2)Pamatojoties uz Ministru kabineta 8.novembra konceptuālo ziņojumu par stacionāro fotoradaru ieviešanas gaitu, otrdien, 6.decembrī uz Latvija autoceļiem sāks darboties otrajā kārtā paredzētie 20 stacionārie fotoradari.
Draugiem Facebook Twitter Google+