Žurnālisti iejūtas rallistu ādā 0

Tradicionālais preses rallijs, kuru katru vasaru organizē Lietuvas žurnālistu autoklubs, pirmo reizi bija atbraucis līdz Latvijai. 17. starptautiskais preses rallijs notika aizvadītajā nedēļas nogalē, un tajā piedalījās arī “Latvijas Avīzes” ekipāža. 


Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 6
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Lasīt citas ziņas

Starts rallijam tika dots Rātslaukumā, bet pirmie ātrumposmi risinājās Biķernieku kompleksajā sporta bāzē. Sporta klases dalībniekiem pavisam bija jāveic 25 ātrumposmi ar kopējo garumu gandrīz 70 kilometru. Distances kopgarums bija 430 kilometru. Latvijas pusē vēl bija divi ātrumposmi Jelgavā, un tālāk rallija distance veda uz Lietuvu. Sacensību finišs bija Žemaitijas novada mazpilsētā Plateļos.

Tie, kas nebija īpaši sportiski noskaņoti, varēja piedalīties tūrisma klasē, kur dalībniekiem bija jāatrod dažādi objekti un jāveic organizatoru sagatavoti uzdevumi. Pirmo reizi bija arī īpaša ieskaite ekoloģiskiem automobiļiem un elektromobiļiem. Jāteic gan, ka elektromobilis šoreiz bija tikai viens, turklāt garākajos pārbraucienos tas tika vests uz treilera. Tas tādēļ, ka mūsdienu elektromobiļu baterijas vēl neļauj veikt tālus ceļus bez uzlādēšanas, bet lādēšana prasa vairākas stundas.

 

CITI ŠOBRĪD LASA

Lietuvas žurnālistu rallijā parasti piedalās arī kaimiņvalstu kolēģi, un šis gads nebija izņēmums. Baltijas valstu preses pārstāvjiem pievienojās arī viesi no Polijas, Krievijas un Ukrainas. Jāteic, ka pēc klasiskiem amatieru rallija principiem rīkotais žurnālistu rallijs iemanto arvien lielāku popularitāti – šogad uz starta sporta klasē izgāja 46 ekipāžas.

 

Pastiprinātu Krievijas un Ukrainas žurnālistu interesi droši vien rosināja arī tas, ka vairāki ātrumposmi notika tieši Biķernieku trasē un sporta kompleksā “333”. Turklāt viens posms bija izveidots Biķernieku trases moto aplī. Kurš auto preses pārstāvis gan negribētu pats izbraukt pa Biķerniekiem.

Dalībnieku tehniskais bruņojums kā jau parasti bija visai raibs. Sportiskāk noskaņoto rīcībā bija kārtīgas rallija mašīnas, taču lielākā daļa izmantoja savus ikdienas spēkratus vai no dīleriem aizlienētus automobiļus. Bez jau minētās ekoloģisko automobiļu klases automobiļi bija sadalīti trīs klasēs pēc dzinēja darba tilpuma – līdz 1,6 litriem, līdz 2 litriem un virs 2 litriem. “Latvijas Avīzes” ekipāža Ilgvars Brizga/Guntars Pulss rallijā piedalījās ar 1,6 litru “Seat Leon”, kurš ir redakcijas ikdienas darba auto. 1,6 litru klasē pārsvarā tiek izmantotas mazākas un vieglākas mašīnītes, tādēļ mums nācās krietni pacīnīties, lai varētu uzrādīt kaut cik labus rezultātus. Finišā izrādījās, ka savā klasē esam ieņēmuši trešo vietu, bet pirmo rezultātu šajā konkurencē izcīnīja kolēģis Normunds Avotiņš ar stūrmani Krišu Karnīti, kuri brauca ar “Opel Tigra”. Absolūtajā vērtējumā uzvarēja lietuvieši Renalds Gabarts un Vincs Gerdžiūns ar “Volkswagen Golf GTI”. Gabarts ir žurnāla “Top Gear” lietuviešu versijas redaktors un jau vairākas reizes šajā rallijā bijis uzvarētāja godā. Labākie no latviešiem bija sesto rezultātu uzrādījušie Oskars Kaņeps-Kalniņš ar Daci Janovu, kuri skatītājiem par prieku ar savu “Mitsubishi Lancer Evo IX” demonstrēja visai atraktīvu braukšanu.

Reklāma
Reklāma

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.