Foto – iauto.lv

Žurnālistu rallijā uzvar “Delfi” un “Latvijas Avīzes” apvienotā komanda
 0

Pārbaudot drošas braukšanas iemaņas, 13. jūnijā tika noskaidroti Latvijā prasmīgākie žurnālisti, kuri prot ne tikai risināt āķīgus uzdevumus, bet arī veikli pārvietoties ar retro auto.

Reklāma
Reklāma

 

Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Lasīt citas ziņas

Spraigā cīņā apdrošinātāja BALTA rīkotajās orientēšanās sacensībās ar retro auto uzvaru izcīnīja apvienotā portāla “Delfi” un laikraksta “Latvijas Avīze” komanda, kurā startēja Līga Stirna un Atis Jansons.

Ievadā, iepazīstinot dalībniekus ar pasākuma programmu, BALTA komunikācijas vadītāja Ilze Rassa uzsvēra: “BALTA vienmēr ar atbildību gan savu darbinieku un klientu, gan sabiedrības priekšā ir atbalstījusi drošu braukšanu. Ikviena aktivitāte, kur ar informējošiem, uzmanību piesaistošiem vai izklaidējošiem elementiem varam atgādināt autobraucējiem par drošību, dod ieguldījumu kopējā satiksmes uzlabošanā Latvijā. Piemēram, šogad kopā ar Valsts policiju organizējām “Nacionālo braukšanas testu”, rīkojam drošas braukšanas apmācības kravas auto šoferiem, cenšamies izglītot sabiedrību. Arī žurnālistus…”

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēc īsas iepazīšanās, pasākuma gaitas pārrunāšanas un komandu sadales sacensību dalībnieki ķērās pie pirmajiem uzdevumiem. Dalībnieki izlozēja arī savus sacensību auto, tiekot pie atjaunotas “Volgas”, “Žiguļa” vai “Moskviča” stūrēšanas. Lai apliecinātu iemaņas sarežģītās situācijās, visiem dalībniekiem pēc iespējas precīzāk un ātrāk bija jāaizpilda saskaņotais paziņojums par improvizētu ceļu satiksmes negadījumu. Pēc tā izpildes dalībnieki saņēma karti ar kontrolpunktiem un devās ceļā.

Apliecinot savas plānošanas prasmes, kā veiksmīgāk un drošāk pārvietoties ceļu satiksmē, sacensību dalībnieki apmeklēja vairākus kontrolpunktus Rīgā un tās apkārtnē.

Atbildot uz āķīgiem jautājumiem, dalībnieki pēc norādēm atšifrēja un apmeklēja agrāko pirmo Padomju Savienībā ražoto auto veikala atrašanās vietu tagadējā Elizabetes ielā, Latvijas auto vēsturē nozīmīgo rūpnīcas “VEF” rajonu, Krievu–Baltijas vagonu rūpnīcu tagadējā Valmieras ielā u. c. Biķernieku trasē tika pārbaudītas šoferu prasmes veiklības braucienā.

Sacensības noslēdzās trasē “333” Ropažos, kur BALTA kopā ar DBS pārstāvjiem aprēķināja katras komandas sniegumu trasē. Sacensību 2. vietas ieguvējs Kaspars Bergmanis atzīmēja: “Šodien BALTA mediju orientēšanās sacensībās “Autonews.lv” un BALTA apvienotās ekipāžas ieguva 2. un 3. vietu. Braucām ar retro “Moskvič-412” un “VAZ-2103”. Ievērības cienīgs pasākums, par kuru jāpateicas BALTA sabiedrisko attiecību speciālistiem. Orientēšanās rallijs, kurā uzvaras laurus plūca tas, kurš pieļāva vismazāk kļūdu ceļu satiksmes noteikumu zināšanās, mācēja pareizi uzrakstīt saskaņoto paziņojumu, atrast kontrolpunktus Rīgā un visātrāk izbraukt slaloma trasi. Uzvelkot “dzērāja” brilles, bija jāveic veiklības kājāmgājiens, kurš reti kuram izdevās bez aizķeršanās. Daudzi jautājumi iedzina sprukās pat zinošus auto vēstures entuziastus, un zvans draugam bija laba iespēja uzzināt faktus par autobūvi Latvijā. Uzjautrināja fakts, ka viens no objektiem, kas bija jāatrod Rīgas centrā, bija “Moskvič” automobiļu salons, kura direktors bija mans vectēvs. Diemžēl tikai Motormuzeja eksperts varēja pastāstīt, ka ulmaņlaika Latvijā tur bija “Ford” automobiļu salons. Uzvarētājus ar savu “EVO” izvizināja Artūrs Priednieks, un tas bija labs pārbaudījums nervu sistēmai, jo brauca viņš no visas sirds.”

Reklāma
Reklāma

Kopā sacensībās piedalījās piecas ekipāžas ar diviem dalībniekiem katrā komandā. Sacensībās startēja portāla “Delfi”, “Autonews.lv”, “Automedia.lv”, laikraksta “Latvijas Avīze”, “Telegraf”, kā arī BALTA pārstāvji.

 

Ekipāžas nr. 2 (VAZ-2101) pilota komentārs

Atis Jansons: “Nu, vispār jau šādās sacensībās uzvar stūrmanis. Un Līga bija pietiekami aukstasinīga, čakla, uz labākajām kontrolpunktu foto vietām skrienot. Nebārās, ja aizmirsu izslēgt pagrieziena signālu, un humoru (drošas braukšanas pamats Rīgā!) saprata un kopa…

Auto gan “retro”, bet planšetdatoru bijām līdzi paķēruši, un vēstures pētījumos tas (Google) lieliski palīdzēja. Lai gan – kur ir “Russo-Balt” es, piemēram, pats zinu. Bet, kur tam, vesela kvartāla plašumu aizņemošam, fasāde ar uzrakstu, nezina arī internets.

Pa šauro Valmieras ielu braukdams, nekad skatu tik augstu neesi virzījis, tādēļ riņķojām reizes trīs, pat rūpnīcas sargam padomu prasījām…

Laikam jau labi izpildījām saskaņoto paziņojumu par negadījumu (lai gan – paldies Dievam – ne man, ne Līgai tāda vajadzība līdz šim nebija gadījusies). Un bijām veiksmīgākie satiksmes noteikumu sacīkstē. Tos nezina neviens, arī amata brāļi. Labi, ka pats kādreiz esmu šādas sacensības rīkojis, tādēļ āķīgu bildīšu rēbusos jūtos samērā drošs.

Bet ko nu par rezultātiem! Kaifs bija pirmā atkalredzēšanās ar “kapeiciņu” šajā gadu simtā. Cepuri nost šā auto saimnieka priekšā – restaurācija un tehniskais stāvoklis perfekti. Un ziniet, ko teikšu? VAZ ir gluži labs arī šodien. Dzinēja un ātrumkārbas iespējas ļāva pakacināt pat vienu otru bembi (kas par skaņu!), bremzes pieklājīgas pat bez pastiprinātāja un ar vienkāršiem “trumuļiem” pakaļējos riteņos… Logus, izrādās, var atvērt arī bez dārgas elektronikas, un kondicionētājs Latvijā nav pirmā nepieciešamība. Tikai viens elements auto būves pusgadsimtā ir progresējis revolucionāri – stūre. Šo lielo ratu nevar pagriezt ar vienu roku. Smags, neprecīzs, ar “tukšumu vidū” – kā ar tādu varējām pat sacīkstēs braukt, slīdēs “likt” un no tām ar godu ārā tikt!?

Kopumā – paldies “Baltai”! Bija forši.”