Foto: Fotolia

Apdrošināšanas atlīdzībās juridiskām personām izmaksāti vairāk nekā 23 miljoni eiro 0

2018. gadā līdz ar juridisko personu apdrošināšanas tirgus izaugsmi audzis arī apdrošināšanas atlīdzību pieteikumu skaits un izmaksāto atlīdzību apjoms.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli”
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 156
Lasīt citas ziņas
Kā liecina apdrošināšanas sabiedrības “Balta” (“PZU grupa”) dati, pērn apdrošināšanas atlīdzībās juridiskām personām izmaksāts par gandrīz 2 miljoniem eiro vairāk nekā gadu iepriekš – kopā 23 miljoni eiro.

Viena no lielākajām juridiskām personām izmaksātajām atlīdzībām pērn pārsniegusi 1,8 miljonus eiro – izmaksāta elektromateriālu tirdzniecības uzņēmumam “SLO Latvia” pēc ugunsgrēka noliktavas telpās.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Balta” korporatīvā segmenta pārdošanas direktors Mārtiņš Rozentāls norāda, ka konkrētais uzņēmums bija rīkojies atbildīgi pret uzņēmējdarbību, apdrošinot gan preci, gan pašu ēku un arī ar uzņēmējdarbības pārtraukumu saistītās izmaksas.

“Mūsu darbs bija būt kopā ar klientu no pirmā tālruņa zvana, kad saņēmām ziņu par ugunsgrēka faktu, līdz reālai biznesa atjaunošanai. Šādi gadījumi jo īpaši apliecina nepieciešamību juridiskā sektora klientiem piedāvāt individuālu pieeju, iedziļinoties katra uzņēmuma specifikā un vajadzībās.”

M. Rozentāls arī atzīmē, ka pat tad, ja uzņēmējdarbības apjoms ir neliels, būtiski par apdrošināšanas segumu domāt jau laikus, iekļaujot tajā visus uzņēmējdarbības nepārtrauktībai būtiskos aspektus.

Viņš uzsver klienta un apdrošinātāja sadarbības būtisko lomu, lai pēc iespējas ātrāk atjaunotu uzņēmējdarbību gadījumos, kad tā negaidītu iemeslu dēļ pārtraukta.

Piemēram, saņemot informāciju par nopietnu ugunsnelaimes gadījumu īpašumā, apdrošinātājs apseko notikuma vietu, izveido operatīvo aktivitāšu plānu ēkas un uzņēmējdarbības atjaunošanai, organizē un apmaksā tehnisko ekspertīzi, lai noskaidrotu nelaimes gadījuma iemeslu, apmaksā tīrīšanas, projektēšanas un tāmēšanas darbus, nodrošina bojāto preču pārvešanu, piedalās cenu aptaujās, projektēšanas un būvniecības konsultēšanā, sniedz atbalstu uzņēmējdarbības pārorientēšanas plānošanā.

“Uzņēmumu apdrošināšanas vajadzības ir dažādas, tomēr tiem visiem ir vienojošs faktors – neatkarīgi no darbības veida vai apjoma uzņēmuma vadītājam ir jābūt pārliecībai, ka bizness ir finansiāli pasargāts no negaidītiem un nereti arī neiedomājamiem riskiem.”

“Apdrošinātājam ir jābūt kopā ar klientiem visdažādākajās situācijās – reizēm arī tādās, kur zaudējumi ir tik lieli, ka bizness šķietami “jābūvē” no jauna. It visos gadījumos jārīkojas ātri, lai operatīvi izmaksātu apdrošināšanas atlīdzību,” norāda M. Rozentāls.

Automatizētie procesi un ātrāka izmaksu sistēma 2018. gadā “Balta” ļāvusi administrēt vairāk nekā 200 000 atlīdzības pieteikumu.

Iestājoties apdrošināšanas gadījumam, apdrošinātājs ir pieejams jebkurā diennakts laikā, iesaistoties risinājumu meklējumos, veicot avansa atlīdzības izmaksas un organizējot ātras ekspertīzes.

“2019. gadā īpaši domāsim par mazo un vidējo uzņēmumu segmenta uzrunāšanu un izglītošanu, jo tas ir salīdzinoši vāji pasargāts no neparedzētiem gadījumiem.”

Lielākā daļa uzņēmumu apdrošina autotransportu, tāpat arī Latvijas darba tirgū, kur it visiem svarīga darbinieku piesaiste un noturēšana, veselības un nelaimes gadījumu apdrošināšana tiek uztverta pašsaprotami.

“Taču redzam, ka mazo un vidējo uzņēmumu segmentā pagaidām nepietiekami novērtē izmaksas, kas saistītas ar īpašumu, civiltiesisko atbildību un jo īpaši uzņēmējdarbības pārtraukumu,” rezumē M. Rozentāls.
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.