Publicitātes foto

Aptaujā atklāj vai iedzīvotājiem patīk pārdāvināt un saņemt pārdāvinātas dāvanas 0

Vairāk nekā puse jeb 56% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka pārdāvināt Ziemassvētkos saņemtās dāvanas ir nepieklājīgi, liecina mobilo sakaru operatora “Bites” un pētījumu aģentūras “Norstat Latvija” veiktās aptaujas dati.

Reklāma
Reklāma

Saņemt nepatīk, bet atdāvināt gan

Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 24
Kāpēc apklusis Krievijas tirāns? Pēc prezidenta vēlēšanām pazudis Putins
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 21
Lasīt citas ziņas

Vienlaikus teju katrs ceturtais atzīst, ka pārdāvina saņemtās lietas, kas sagādājušas vilšanos.

Visbiežāk tie ir dažādi mājas dekori, piemēram, sveces, porcelāna eņģelīši, kā arī apģērbs, tostarp šalles un zeķes ar Ziemassvētku tematiku.

CITI ŠOBRĪD LASA

LA.LV Aptauja

Vai mēdz pārdāvināt saņemtās dāvanas?

  • Regulāri uzdāvinu kādam citam nevajadzīgās dāvanas;
  • Nevadzīgās dāvanas pārdodu internetā;
  • Kā var atdot citam to, kas dāvināts no sirds;
  • Visām dāvanām var atrast pielietojumu;
  • Vienmēr dāvinu naudu, jo tad nevar kļūdīties.

Parasti Ziemassvētku dāvanas saviem līdzcilvēkiem izvēlamies rūpīgi, tomēr ne vienmēr izdodas nopirkt to, kas otram patīk un ir ikdienā noderīgs, praktiski pielietojams.

Lai gan 56% respondentu atzīst pārdāvināšanu par nepieklājīgu un to nepraktizē, 26% uzskata, ka dāvanas, kas nav noderīgas pašam, drīkst pārdāvināt, jo, iespējams, kādam citam tās noderēs vairāk, liecina aptaujas dati.

Vecāki cilvēki pārdāvināšanu uzskata par nepieklājīgu

Visvairāk pārdāvināšanu atbalsta cilvēki vecumā no 30-39 gadiem, savukārt aptaujātie vecumā no 60-74 gadiem par šādu rīcību ir skeptiski, un 64% no viņiem uzskata, ka tas ir nepieklājīgi pret otru.

Tikmēr 12% atzīst, ka ir domājuši par dāvanu pārdāvināšanu, taču nekad nav saņēmušies to izdarīt. 6% atklājuši, ka nenoderīgas dāvanas gluži vienkārši izmet.

Kuras dāvanas neliek vilties?

Statistika atklāja, ka visretāk aptaujātie vīlušies tādās dāvanās kā tehnoloģijas, atpūtas pasākumu biļetes, kā arī praktiskās sadzīvē izmantojamās lietas – piemēram, virtuves piederumi, dvieļi u.tml.

“Arī mēs savos datos redzam, ka cilvēki Ziemassvētkos iecienījuši apdāvināties ar praktiskām dāvanām, un tehnoloģijas ir viena no tām grupām, kas tiek ielikta dāvanu sarakstā.

Jāatzīst, ka nereti lēmums par tehnoloģiju iegādi Ziemassvētkos ir kopīga ģimenes izvēle, par kuru visi ir vienojušies. Arī vecāki nereti tieši gadu mijas apdāvināšanos izmanto kā brīdi, lai ar sen kārotu tehnoloģiju vai aksesuāru iepriecinātu savas atvases.

Reklāma
Reklāma

Jau šobrīd “Bites” salonos, e-veiklā un mobilajā lietotnē vērojama liela pircēju aktivitāte, tāpēc prognozējam, ka kopsummā svētku laikā pārdošanas rezultāti augs vairāk kā divas reizes, salīdzinājumā ar citiem gada periodiem. Patreizējie novērojumi liecina, ka starp pieprasītākajām ierīcēm ir viedtālruņi, viedpulksteņi un “gudrie” televizori. Lielu interesi cilvēki arī izrāda par šī gada jaunievedumu – bērnu drošības pulksteņiem “Super G Blast”, ”stāsta “Bites” sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Una Ahuna – Ozola.

Turpretim visbiežāk aptaujātajiem cilvēkiem vilšanos sagādā dažādi mājas dekori, piemēram, sveces, porcelāna eņģelīši, sniega globusi, eglīšu rotājumi u.c., kā arī apģērbi – šalles, zeķes ar Ziemassvētku tematiku u.tml. Bieži vilšanos sagādājusi arī bižutērija, tostarp kaklarotas, piespraudes, auskari.

Labāk atdot vai ziedot.

Ja dāvinātājs tomēr ir kļūdījies ar dāvanas izvēli, etiķetes eksperte Vita Nasirova iesaka: “Pārliecinieties par to, ka dāvanas iepakojums ir neskarts un atcerieties, no kura cilvēka to saņēmāt, lai nejauši neatdotu dāvanu personai, no kuras to saņēmāt. Kopumā, manuprāt, ētiskākais un ekoloģiskākais “nevajadzīgo” dāvanu liktenis ir to atdošana vai ziedošana kādam, nevis pārdāvināšana.

Proti, negaidot svētkus, piedāvājiet to personai, kurai, jūsuprāt, tā ļoti patiks un noderēs vai nododiet to labdarībai.”

*Interneta aptauju veica “Bite” sadarbībā ar pētījumu aģentūru “Norstat Latvija”. Aptauja norisinājās 2019. gada novembrī, tajā piedalījās 1008 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Par BITI:

BITE ir visstraujāk augošais mobilo sakaru operators Latvijā, kas jau vairāk nekā desmit gadus nodrošina mūsdienīgus, inovatīvus, klientu vajadzībām atbilstošus mobilo sakaru pakalpojumus.

Tīkla infrastruktūras un pakalpojumu attīstībā uzņēmums ik gadu investē aptuveni 10% apgrozījuma. Pateicoties pārdomātai tīkla attīstības stratēģijai, operators nodrošina sabalansētu tīkla kvalitāti, kas ļauj nodrošināt klientiem Ultra HD kvalitātes balss pakalpojumus, īpaši zemus latentātes jeb signāla aiztures rādījumus, stabilu un ātru internetu u.tml.

Šobrīd jaudīgais “Bites” 4G internets ir pieejams jau 99% valsts iedzīvotāju.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.