Foto: “Gjensidige Latvija”

Aptauja: Nelaimes gadījumā vairums autovadītāju censtos palīdzēt 0

Kompānijas “Gjensidige Latvija” maijā veiktajā aptaujā tika noskaidrots, ka vairāk nekā puse autovadītāju noteiktos apstākļos būtu gatavi apstāties, lai noskaidrotu, vai citam autovadītājam, kuram ceļā gadījusies kāda nelaime, ir nepieciešama palīdzība, informēja uzņēmuma Transportlīdzekļu atlīdzības grupas vadītājs Dāvids Lēvalds.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 24
Lasīt citas ziņas

Tehniskas ķibeles ceļā ir autovadītāju ikdiena, tādēļ vairums cenšas būt saprotoši un palīdz cits citam, ja ir tāda iespēja. Biežākās sastopamās tehniskās problēmas – plīsusi riepa, izlādējies akumulators vai beigusies degviela.

Aptaujas rezultāti liecina, ka 60% autovadītāju vajadzības gadījumā un savu iespēju robežās būtu gatavi apstāties, lai noskaidrotu, vai autovadītājam, kuram ceļā ir gadījusies kāda nelaime, ir nepieciešama palīdzība.

CITI ŠOBRĪD LASA

Katrs trešais (33%) atzīst, ka pārsvarā gadījumu piebremzētu un noskaidrotu, vai palīdzība nepieciešama, savukārt 16% autovadītāju apstātos, tikai tad, ja redzētu, ka cietušais autovadītājs lūdz palīdzību. Vien 10% autovadītāju atzīst, ka neapstājoties turpinātu savu ceļu un palīdzību nesniegtu.

“Gada laikā Gjensidige Latvija automašīnu tehniskās palīdzības dienests “Autohelp” saņem vairāk nekā 420 izsaukumu, taču kopumā to autovadītāju skaits kopā, kam ceļā gadās tehniskas problēmas, Latvijā ir vairākas reizes lielāks,” skaidroja Lēvalds.

Iemesli var būt visdažādākie, bet visbiežāk tie ir pārsista vai pārdurta riepa, izlādējies akumulators un tukša degvielas tvertne – tās visas ir situācijas, kurās nepieciešama tūlītēja rīcība, lai turpinātu ceļu. Ja riepas nomaiņu ir iespējams veikt pašu spēkiem, akumulatora uzlādei un degvielas uzpildei vairums gadījumu nepieciešama palīdzība no malas.

Situācijas ir dažādas, un ne visiem autovadītājiem ir iespēja izsaukt tehnisko dienestu, kā arī problēmas mēdz būt vienkārši un ātri novēršamas ar pavisam nelielu iesaisti no malas. Tādos gadījumos tuvumā esošo autovadītāju palīdzība ir ļoti svarīga.

Pirms apstāšanās autovadītājiem gan ieteicams pārliecināties, ka otram spēkrata vadītājam palīdzība tiešām ir nepieciešama, un tikai tad doties palīgā. Ja ir aizdomas par maldināšanu, ieteicams sazināties ar Valsts Ceļu policiju un informēt par situāciju, norādot automašīnas atrašanās vietu un automašīnas reģistrācijas numuru.

Viedokļu pētījumu 2019. gada maijā veica tirgus pētījumu kompānija “Nielsen”. Pētījuma laikā aptaujāti 1600 Latvijas iedzīvotāji.

Reklāma
Reklāma

“Gjensidige” ir Norvēģijas vadošās apdrošināšanas kompānijas meitasuzņēmums. 2016.gada nogalē tika pabeigta “Gjensidige” pārrobežu apvienošanās, kurā Latvijas “Gjensidige Baltic” pievienota Lietuvas “Gjensidige”. Pēc reorganizācijas Latvijā darbojas apdrošināšanas kompānijas filiāle.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.