Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: Unsplash

Ar blogiem sasniedz vairāk klientu 1

Rakstot par dažādiem veiksmīgiem Latvijas uzņēmumiem, uzduros arvien vairāk tādiem, kuri lielu uzsvaru savās mārketinga kampaņās liek uz satura mārketingu, konkrētāk – blogu veidošanu.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Mākslīgais intelekts nosauc piecus “neveiksmīgākos” latviešu politiķus 115
“Kā krāpnieks zināja, ka neesmu izņēmusi paciņu?” Lasītāja atmasko neīsto “Latvijas Pastu” 1
Lasīt citas ziņas

Veiksmīgus un atzītus blogus veido “UX Design Agency” (UXDA), “CakeHR”, “Printify”, “Printful” un daudzi citi. Kādi ir bloga plusi un mīnusi?

“UXDA” gadījumā satura mārketings ir visefektīvākais klientu piesaistes un iedvesmošanas rīks, kurā uzņēmums arī iegulda lielākos laika un finanšu resursus, norāda uzņēmuma mārketinga vadītāja Monika Cālīte.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Satura mārketings primāri ietver apjomīgus, informatīvus bloga rakstus, kuru garums vidēji ir 4500 vārdu. Tos publicējam gan mūsu mājaslapā esošajā blogā, gan vadošos finanšu un dizaina profesionāļu iecienītos medijos kā viesautori, gan citās satura publicēšanas platformās, piemēram, “Medium” un “LinkedIn Pulse”.

Viena raksta auditorija sasniedz vidēji 30 000 nozares speciālistu. Kopumā piecu gadu laikā ar bloga rakstiem “UXDA” izdevies uzrunāt ap 300 000 cilvēku no 127 pasaules valstīm.”

Citi satura mārketinga rīki ir “Financial UX Design” podkāsts, tāpat uzņēmums aktīvi darbojas sociālajos medijos un veido savu video saturu. Piemēram, tā kā “Covid-19” dēļ atceltas vairākas konferences, uzņēmums nesen sarīkoja bezmaksas vebināru, kuru apmeklēja vairāk nekā 150 nozares profesionāļu no Eiropas, ASV, Austrālijas, Āfrikas un Āzijas.

Viņa uzsver, ka šādu rādītāju sasniegšana nav bijis viegls ceļš – tas prasījis vairākus gadus ļoti aktīva darba, tostarp nodibinot uzticamus kontaktus ar finanšu influenceriem un pazīstamākajiem dizaina un finanšu medijiem, lai uzņēmumu regulāri aicinātu veidot publikācijas kā viesautoriem.

Kā zinātniska publikācija

Bloga lielākā priekšrocība ir tā, ka uzņēmums var dalīties ar savām zināšanām un pieredzi pilnīgi bez maksas.

Monika sacīja, ka “UXDA” blogu gadījumā informācija nav virspusīga, bet gan detalizēti izskaidrota. Blogs sniedz padziļinātu priekšstatu, lai lasītājs to varētu lietot pats savā situācijā – ikdienas darbā, uzņēmuma vadībā vai izveidē.

“Pasaulē pazīstamākie finanšu influenceri ir mūs vairākkārt atzinīgi novērtējuši par to, ka realizējam savu misiju – humanizējam finanšu pasauli, daloties ar savām zināšanām, par to negaidot neko pretī.

Reklāma
Reklāma

Mēs vēlamies, lai finanšu institūcijas izmanto šīs zināšanas un padomus, lai uzlabotu lietotāju pieredzi, pat nekļūstot par mūsu klientiem.”

Monika bloga rakstus pat pielīdzina zinātniskām publikācijām. “Tas, ka mūsu komandai regulāri ir zināšanas un pieredze, ar ko dalīties, apstiprina mūsu ekspertīzi un strādā kā nozīmīgs faktors, lai lieli pasaulē zināmi miljonus vērti finanšu uzņēmumi izvēlētos strādāt tieši ar mums.”

Daudz laika un enerģijas

Bet medaļai vienmēr ir arī otra puse. Satura mārketings bieži ir daudz apjomīgāks ieguldītā laika un enerģijas ziņā nekā apmaksāta reklāmas kampaņa.

“Ir raksti, pie kuriem esam strādājuši pat pusgadu, paralēli to darot ar izstrādes procesiem pie projekta, kuru arī aprakstām.

Turklāt tas viss, protams, notiek angļu valodā. Lai nodrošinātu augstāko kvalitāti, gala rezultātu pārbaudei nosūtām savai teksta redaktorei ASV,” stāsta Monika.

Viņa arī uzsver, ka blogu ne vienmēr var saukt par lētāko mārketinga rīku. Piemēram, “UXDA” periodiski veido paši savus dizaina konceptus un auditorija ar tiem tiek iepazīstināta tieši ar bloga rakstiem.

“Šāds “case study” mūsu “Light Bank” nākotnes bankas lietotnes dizainam izmaksāja ap 50 000 eiro, ieskaitot arhitektūras, dizaina koncepta, animācijas izstrādi un paša raksta izveidi.”

Vai var iztikt vien ar satura mārketingu, citas investīcijas mārketingā neveicot? “UXDA” paralēli satura mārketingam dažkārt izmanto arī apmaksātu reklāmu “LinkedIn”. Tomēr blogs u. c. satura mārketinga rīki gadu gaitā atmaksājas vislabāk.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.