Zviedrijā jau 2022. gadā cer izveidot vienotu biļešu sistēmu, kad ar vienu karti varēs braukt gan šajā autobusā Stokholmas ielās un visā valstī, gan ar vilcienu, gan ar prāmi vai tramvaju.
Zviedrijā jau 2022. gadā cer izveidot vienotu biļešu sistēmu, kad ar vienu karti varēs braukt gan šajā autobusā Stokholmas ielās un visā valstī, gan ar vilcienu, gan ar prāmi vai tramvaju.
Foto: Francois Campredon/AFP/SCANPIX/LETA

Ar vienu biļeti – pa visu valsti! Zviedrijas valdība strādā pie vienotas biļešu sistēmas izveides 0

Zviedrijas valdības īpašās komisijas uzdevums ir izstrādāt priekšlikumu vienotai biļešu sistēmai, kurā būtu pieejama informācija par visiem sabiedriskā transporta veidiem visos reģionos.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 191
Lasīt citas ziņas
Vienotas biļešu sistēmas izveide ir viens no tā saucamās janvāra vienošanās 73 punktiem starp Zviedrijas partijām.

Lai izveidotu efektīvu vienotu biļešu sistēmu, Zviedrijas valdība ir iecēlusi īpašu komisāru Gerhardu Vennestrēmu, “Samtrafiken” (pakalpojumu attīstības uzņēmums sabiedriskā transporta jomā) izpilddirektoru. Pamatojoties uz esošās sistēmas analīzi, komisāra uzdevums ir līdz 2020. gada 30. aprīlim iesniegt priekšlikumus vienotas biļešu iegādes sistēmai visiem transporta veidiem valstī. Jauno sistēmu paredzēts ieviest 2022. gadā, kad viena karte derēs, gan braucot ar “Skelefto” autobusu, gan ar tramvaju Noršēpingā, gan arī vilcienu Stokholmā – neatkarīgi no tā, kurā reģionā dzīvo ceļotājs.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Vienotas valsts biļešu sistēmas izveidošana dzelzceļa, autobusu un prāmju biļešu iegādei ievērojami atvieglotu ceļošanu visā Zviedrijā. Izvēle par labu sabiedriskajam transportam ir videi draudzīga, jo, kā zināms, Zviedrijas valdības mērķis līdz 2030. gadam ir samazināt gāzu emisijas daudzumu līdz pat 70%,” norāda infrastruktūras ministrs Tomass Enerots. Cenas nav plānots regulēt, jo tās noteiks paši pārvadātāji reģionos.

Vides un klimata ministre Izabella Lēvina preses relīzē piebilst, ka šobrīd ceļotājiem ar sabiedrisko transportu jāpiemērojas daudzām un dažādām biļešu sistēmām un informācijas atrašana par maršrutiem, cenām un laika grafikiem ir sarežģīta.

Kā paraugs tiek minēts Norvēģijas valsts uzņēmums “Enturs”.

Jau no 2017. gada 1. janvāra uzņēmuma mājas lapā var apskatīt 60 valsts un privāto pārvadātāju laika grafikus un maršrutus visā Norvēģijā. Plānots, ka divu gadu laikā būs iespējams iegādāties arī biļetes, jo šobrīd tas ir iespējams tikai dažos no 11 Norvēģijas reģioniem.

Zviedrijas dzelzceļa operatora “SJ” mājas lapā ir iespējams iegādāties vilciena un atsevišķu maršrutu autobusu biļetes, bet reģionu transporta operatoru sistēma ir tik sarežģīta un sadalīta, ka tās “džungļos” orientējas retais.

Uzņēmuma “SJ” valdes priekšsēdētājs Kristofers Tamsons piezīmē, ka visaptverošas biļešu sistēmas izveidošana nozīmē ievērojamu biļešu cenu paaugstināšanu.

Kā norāda Tomsons, šobrīd 52% no valsts sabiedriskā transporta ceļotājiem pārvietojas Stokholmā. “Vai tas nozīmē, ka šobrīd jau labi funkcionējošā sistēma būs pēc valsts norādījuma jānomaina?” jautā Tomsons un piebilst, ka, viņaprāt, daudz svarīgāk būtu attīstīt sadarbību transporta jomā starp ziemeļvalstīm – piemēram, satiksmi starp Malmi un Kopenhāgenu vai arī Vermlandi un Oslo, kā arī vienkāršot pārvietošanos visā Eiropā.

Paralēli plānam par vienotu biļešu iegādes sistēmu valdība ir paziņojusi par papildu 50 miljonu kronu investīcijām, ieviešot un papildinot nakts vilcienu maršrutus uz Eiropu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.