Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: Latvijas Valsts ceļi

Ārkārtējās situācijas laikā novērota satiksmes intensitātes samazināšanās uz ceļiem 0

Satiksmes intensitāte uz valsts galvenajiem autoceļiem kopš ārkārtējā stāvokļa ieviešanas kritusies par 19%, salīdzinot ar attiecīgo periodu gadu iepriekš, aģentūru LETA informēja VAS “Latvijas valsts ceļi” (LVC) Komunikācijas daļā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
“Kā krāpnieks zināja, ka neesmu izņēmusi paciņu?” Lasītāja atmasko neīsto “Latvijas Pastu” 1
Mākslīgais intelekts nosauc piecus “neveiksmīgākos” latviešu politiķus 115
Lasīt citas ziņas

Savukārt, salīdzinot ar attiecīgo periodu pirms mēneša, proti, no 15. līdz 28.februārim, satiksmes intensitāte uz valsts galvenajiem autoceļiem samazinājusies par 18%.

Lielākais satiksmes intensitātes kritums – par 87% – ir uz Jelgavas šosejas posmā Eleja-Lietuvas robeža. Uz robežas ar Lietuvu patlaban ir atjaunota robežkontrole. Savukārt 43% satiksmes intensitātes kritums ir uz Valmieras šosejas posmā no Strenčiem līdz Valkai. Arī uz Igaunijas robežas ir atjaunota robežkontrole.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vienīgais galvenā autoceļa posms, kur joprojām ir vērojams neliels satiksmes intensitātes pieaugums salīdzinājumā ar 2019.gada attiecīgo periodu, ir Tallinas šoseja pie Ādažiem.

LVC Komunikācijas daļā skaidroja, ka satiksmes intensitātes izmaiņas uz galvenajiem valsts autoceļiem līdz šim ierasti ir korelējušas arī ar valsts ekonomikas attīstības tendencēm.

LA.LV Aptauja

Vai ārkārtējās situācijas laikā pārvietojies retāk?

  • Ar autobusiem vairs nebraucu
  • Vairs nepārvietojos ar savu auto
  • Vairs nebraucu ne ar autobusiem, ne savu auto
  • Joprojām braucu ar savu auto
  • Ikdienā joprojām pārvietojos ar autobusiem
  • Man nav vajadzības piedalīties ceļu satiksmē

Vidējā diennakts satiksmes intensitāte vai plūsma valsts galveno autoceļu tīklā 2019.gadā pieauga par 5%, salīdzinot ar 2018.gadu, un bija 6525 transporta vienības diennaktī uz ceļa kilometru. Kopš 2011.gada satiksmes intensitāte ik gadu turpināja pastāvīgi augt un pērn tā sasniedza augstākos rādītājus pēdējo 10 gadu laikā.

Visblīvākā satiksme 2019.gadā bija koncentrēta uz valsts autoceļiem Pierīgā: uz Rīgas apvedceļa A4 (Baltezers-Saulkalne) – 12 222 un uz Rīgas apvedceļa A5 (Salaspils-Babīte) – 14 246 autotransporta vienības vidēji diennaktī uz ceļa kilometru.

2019.gadā lielākais satiksmes intensitātes pieaugums – par 23,9% – bija uz Rīgas apvedceļa Baltezers-Saulkalne (A4) posmā no krustojuma ar reģionālo autoceļu Rīga-Ērgļi (P4) līdz krustojumam ar reģionālo autoceļu Ulbroka-Ogre (P5). Par 16% bija pieaugusi satiksmes intensitāte uz autoceļa Liepāja-Lietuvas robeža (Rucava) (A11).

Informācija par satiksmes intensitāti uz valsts galvenajiem autoceļiem iegūta apkopojot 25 LVC pastāvīgo satiksmes intensitātes uzskaites punktu datus.

Reklāma
Reklāma

Jau ziņots, ka no 13.marta līdz 14.aprīlim Latvijā saistībā ar Covid-19 vīrusu izsludināta ārkārtējā situācija, šajā laikā nosakot virkni ierobežojumu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.