Ārlietu ministrijas Konsulārā departamenta direktore Guna Japiņa piedalās preses konferencē, kurā informē par konsulārā dienesta aktualitātēm.
Ārlietu ministrijas Konsulārā departamenta direktore Guna Japiņa piedalās preses konferencē, kurā informē par konsulārā dienesta aktualitātēm.
FOTO: Zane Bitere/LETA

Ārlietu ministrija uz palīdzības tālruni saņēmusi 3624 zvanus 0

Pērn Ārlietu ministrijas (ĀM) Konsulārajā departamentā saņemti 3624 zvani uz departamenta palīdzības tālruni, šodien notikušajā preses konferencē pastāstīja Konsulārā departamenta direktore Guna Japiņa.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

Salīdzinoši 2018.gadā tika saņemti 4137 zvani, bet 2017.gadā – 3232 zvani.

Tāpat Konsulārais departaments 1159 gadījumos sniedzis bezmaksas palīdzību. Bet 1098 gadījumos izsniegtas vai nu atgriešanās apliecības, vai Eiropas Ceļošanas dokumenti.

CITI ŠOBRĪD LASA

Savukārt 14 gadījumos piešķirta atmaksājamā atlīdzība, kuras kopēja summa sastādīja 5002 eiro. Savukārt kopš 2012.gada, kad tika ieviesta atmaksājamā atlīdzība, tajā izmaksāti 46 607 eiro.

Japiņa skaidroja, ka visbiežāk šāda palīdzība nepieciešama Latvija valstspiederīgajiem Dienvidamerikā, kuri atbrīvoti no brīvības atņemšanas soda kādā no kontinenta valstīm.

Kopumā pērn sniegti 305 049 konsulārie pakalpojumi, par kuriem iekasēti 9,6 miljoni eiro. 289 574 no šiem pakalpojumiem sniegti ārvalstu pārstāvniecībās, bet 15 475 – Rīgā.

Japiņa arī pastāstīja, ka pēdējos gados būtiski pieaudzis mācību vīzu pieteikumu skaits, kā arī atteikto vīzu īpatsvars. Attiecīgi, ja 2017.gadā tika atteikti 22% pieteikto mācību vīzu, tad 2019.gadā – jau 44%. Kā galveno iemeslu vīzu atteikšanai Japiņa minēja to, ka daudzos gadījumos vīzu gribētāji nav spējīgi atbildēt uz pamatjautājumiem.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.