Kampaņa “Es un Mans Bruno”
Kampaņa “Es un Mans Bruno”
Publicitātes foto

FOTO, VIDEO: Atklāj savu finanšu “Bruno tipu” – vērotājs, patmīlis, grāmatvedis, labdaris vai tērētājs? 0

Lai pievērstu iedzīvotāju uzmanību finanšu pratības jautājumiem, Latvijas Alternatīvo finanšu pakalpojumu asociācija ir uzsākusi izglītojošu kampaņu “Es un Mans Bruno”.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Lasīt citas ziņas

Tās ietvaros asociācija sadarbībā ar Biznesa augstskolu “Turība” un pētījuma aģentūru “SKDS” veica apjomīgu pētījumu “Nauda un cilvēks” par Latvijas iedzīvotāju uzskatiem un rīcību ar savu naudu, lai noteiktu piecus izplatītākos finanšu personības tipus un to uzvedību.

Kā sacīja LAFPA vadītājs Gints Āboltiņš, pētījumi parāda, ka zināšanas un pieejamā informācija nav vienīgais aspekts, kas nosaka iedzīvotāju rīcību ar personīgajām finansēm.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Ļoti bieži mūsu darbības ar naudu ietekmē tieši psiholoģiskie faktori un vērtību skala, tāpēc vienkāršā, saprotamā un nedaudz izklaidējošā veidā aicinām ikvienu noteikt savu “Bruno tipu” un izvērtēt to, kā varam uzlabot savas finanšu prasmes un paradumus,” skaidroja Āboltiņš.

Kampaņas laikā interneta vietnē mansbruno.lv iedzīvotāji tiek aicināti noteikt savu finanšu personības tipu – Bruno Vērotājs, Bruno Patmīlis, Bruno Grāmatvedis, Bruno Labdaris vai Bruno Tērētājs.

Katram finanšu personības tipam ir izstrādāti atbilstoši ieteikumi finanšu pratības uzlabošanai. Pētījums “Nauda un cilvēks” parādīja, ka lielai daļai iedzīvotāju, rīkojoties ar naudu, ir pazīmes no vairākiem uzvedības tipiem.

Saskaņā ar pētījumu 79% iedzīvotāju Latvijā uzskata, ka nauda sniedz autonomiju un brīvību, 63% iedzīvotāju uzskata, ka nauda dod varu, savukārt 27% atzina, ka nauda ir visa ļaunuma sakne.

Pētījums arīdzan parādīja, ka tikai 29% respondentu jūtas droši par savu esošo finansiālu situāciju. Savukārt pārliecība par to, ka spēs sevi uzturēt pensijas vecumā, ir tikai 22% iedzīvotāju Latvijā.

Kampaņas video:

Pētījums “Nauda un cilvēks” tika veikts 2017. gada decembrī, aptaujājot 679 Latvijas pastāvīgos iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem ar dažādu ienākumu līmeni un no dažādām nodarbinātības jomām.

LAFPA apvieno ārpus banku sektora esošus uzņēmumus, kas iedzīvotājiem Latvijā sniedz finanšu pakalpojumus.

Asociācijas misija ir veidot uzticamu, atbildīgu un uz ilgtermiņa sadarbību vērstu nozares praksi, ko pozitīvi vērtē patērētāji un tirgu uzraugošās institūcijas, vienlaikus respektējot alternatīvo finanšu pakalpojumu sniegtās iespējas ikviena indivīda un sabiedrības brīvai un nodrošinātai attīstībai.