Datu nesējs – zibatmiņa.
Datu nesējs – zibatmiņa.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Atļauj apvienoties elektronisko preču tirgotājiem 0

Konkurences padome (KP) 10. oktobrī pieņēma lēmumu atļaut apvienošanos, ar kuru UAB “ACC Distribution” iegūst 100% UAB “ACME Europe” kapitāla daļas.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 55
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
Lasīt citas ziņas

KP nekonstatēja iespējamu kaitējumu konkurencei Latvijā, tāpēc lēma par darījuma atļaušanu.

Abi apvienošanās dalībnieki ir Lietuvas komercsabiedrības, bet tiem ir saistītās komercsabiedrības Latvijā, tāpēc apvienošanās ir paziņojama un izvērtējama arī KP. 

CITI ŠOBRĪD LASA

UAB “ACC Distribution” pieder Latvijā reģistrētais uzņēmums SIA “ACC Distribution”, kuras darbības veids ir datortehnikas, datorpiederumu un datu nesēju vairumtirdzniecība, un pastarpināti – SIA “Servisa ICT”, kura nodarbojas ar IT preču, mājas elektronikas un sadzīves preču remontu.

Savukārt otram apvienošanās dalībniekam – UAB “ACME Europe” – pieder SIA “ACME Latvija”, kuras darbības veids ir mājsaimniecības elektronisko preču vairumtirdzniecība. Tādējādi apvienošanās rezultātā tiks ietekmēts elektronisko preču vairumtirdzniecības tirgus.

Izvērtējot uzņēmumu sniegto un KP rīcībā esošo informāciju, KP secina, ka apvienošanās rezultātā būtiski nemainīsies tirgus struktūra, nemazināsies konkurence un neizveidosies vai nenostiprināsies dominējošais stāvoklis elektronisko preču vairumtirdzniecības tirgū Latvijā.

Tāpēc apvienošanās darījums ir atļaujams.

Lai nepieļautu būtisku konkurences samazināšanos uzņēmumu apvienošanās rezultātā, apvienošanās darījumiem, kas atbilst Konkurences likumā noteiktajiem kritērijiem, nepieciešama KP atļauja.

Tādējādi KP nodrošina valstisku kontroli pār tirgu koncentrēšanos, lai neveidojas tādas strukturālas izmaiņas, kuru rezultātā patērētāji cieš ilgtermiņā, jo tiem tiek ierobežotas izvēles iespējas vai preces un pakalpojumi jāiegādājas par nekonkurētspējīgu cenu.