“Elko EP Baltic” līdzīpašnieks un vadītājs Gļebs Kiseļovs.
“Elko EP Baltic” līdzīpašnieks un vadītājs Gļebs Kiseļovs.
Publicitātes foto

Atteikties no laba darba ārzemēs, lai veidotu biznesu Latvijā. Pieredzes stāsts. 0

“Elko EP Baltic” līdzīpašnieks un vadītājs Gļebs Kiseļovs pēc studijām Lielbritānijā atteicies no piedāvājuma veidot karjeru ārvalstīs, ir atgriezies Latvijā un nolēmis strādāt pie tā, lai viņa vadītais uzņēmums kļūtu par Nr.1 nozarē.

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 6
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Lasīt citas ziņas

Runājot par sava biznesa attīstību, viņš uzsver, ja neiesi, nerunāsi un nepiedāvāsi, neko arī nesasniegsi.

Iemainīt biznesa uzsākšanu Latvijā, pret labu darbu ārzemēs

CITI ŠOBRĪD LASA

Vēl pirms pusotra gada Gļebs studēja Lielbritānijā, vienlaikus strādājot arī labā amatā bankā. Gada laikā saņēmis trīs paaugstinājumus, līdz kļuva par departamenta vadītāju. Būdams vēl students, saņēmis ļoti labu algu, tāpēc domājis arī par palikšanu tur pēc studijām un tālāku karjeras veidošanu.

Saņēma arī piedāvājumu strādāt tās pašas bankas filiālē Krievijā, kur pavērtos plašas karjeras iespējas, taču nolēma, ka vēlas attīstīt pats savu uzņēmumu. Vēlējies redzēt sava darba rezultātu un iegūt pievienoto vērtību, tāpēc bija gatavs ieguldīt savu laiku un naudu.

Bez tam viņam pietrūka arī draugu, kas palikuši Latvijā, un māju sajūtas, tāpēc viņš nonāca pie lēmuma atgriezties Latvijā. No draugiem un tuviniekiem gan saņēma jautājumus, kāpēc to dara, taču tas nemainīja Gļeba lēmumu. “Ja esmu ko apņēmies darīt, vienmēr to arī izdaru!”

Atrast nozari un spert pirmos soļus

Pēc šī lēmuma bija jāatrod joma, kurā uzsākt savu biznesu. Analizējot dažādus apstākļus, Gļebs secināja, ka perspektīva nozare ir tā sauktās gudrās mājas.

Tā kā Gļeba zināšanas un pieredze saistījās tieši ar uzņēmējdarbību, nevis tehniskajiem risinājumiem, viņš sāka meklēt sadarbības partnerus un nonāca līdz Čehijas milzim “Elko EP”.

Šobrīd viņš vada “Elko EP Baltic”, kurā 60% pieder Čehijas investoriem, bet 40% – viņam. Ceļš līdz šādam iznākumam bijis gana interesants – nostrādāja arī veiksmes faktors, jo uzņēmumam nebija sava pārstāvja Baltijas valstīs.

Gļebs devās uz uzņēmuma rīkotajām apmācībām, apguva visu par viņu piedāvāto produktu “Wireless Smart Homes”, par pašu kompāniju un jau 2017. gadā, kad absolvēja studijas, sāka biznesa attīstību Latvijā, dibinot “Echoo Smart Homes” uzņēmumu.

Reklāma
Reklāma

Gadu pirms tam “Echoo” kļuva tik veiksmīgs, ka čehi ieraudzīja potenciālu un piedāvāja dibināt viņu meitas uzņēmumu Baltijā.

Ja neiesi, nerunāsi un nepiedāvāsi, neko arī nesasniegsi

Biznesā neiztikt bez pacietības un neatlaidības, piemēram, pirmajos trīs darbības mēnešos “Echoo” nebija klientu. Jāpiemin, ka kompānijas galvenā mērķauditorija ir uzņēmumi, kuri nodarbojas ar elektroierīču uzstādīšanu.

Bija nepieciešama uzdrošināšanās, lai uzrunātu lielo projektu īstenotājus, kuri, piemēram, būvē viesnīcas un tamlīdzīgus liela apjoma pasūtījumus. Bet tas atmaksājās.

“Ieguvām pirmos klientus, un arī čehu investori saskatīja potenciālu, viņi redzēja, ka mēs – Baltijā – nebaidāmies no lielajiem nozares spēlētājiem.”

Tā ir viena no biznesa pamattēzēm – ja neiesi, nerunāsi un nepiedāvāsi, neko arī nesasniegsi.

Pieredzējušu uzņēmēju atbalsts

Biznesa izveides sākumā Gļebam bija daudz jautājumu, uz kuriem viņš nespēju atbildēt, piemēram, kā veidot zīmola atpazīstamību, kā atrast partnerus un klientus u.tml. Šajā ziņā viņam noderējusi programma Mentorklase, ko īsteno biznesa augstskolas “Turība” Biznesa inkubatorā.

Tādi pieredzējuši mentori kā uzņēmēji Andris Vanags un Anrī Leimanis Gļebam palīdzēja saprast, kā strādāt ar ārvalstu akcionāriem, kā attīstīt savu biznesu un arī augt pašam kā uzņēmējam. “Viņi sniedza gan praktisku atbalstu, gan iedvesmoja, tāpēc arī pats nākotnē esmu nolēmis kļūt par mentoru”.

“Ticu, ka dots devējam atdodas. Pagaidām man vēl daudz jāmācās un jāattīstās pašam, lai gan arī šobrīd pie manis cilvēki vēršas pēc padoma biznesa jautājumos.”

Kļūt par Nr.1 nozarē

Gļebs negrasās apstāties pie sasniegtā – lai gan daudz jau ir izdarīts, priekšā stāv vēl lielāks darbs. “Elko EP” mērķis ir kļūt par Nr.1 spēlētāju savā nozarē.

Lai to sasniegtu, jāstrādā arī pie klientu izglītošanas, lai uzņēmumi, kuri nodarbojas ar uzstādīšanu, kā arī produkta gala saņēmēji zinātu, kādas priekšrocības sniedz gudrie risinājumi, kādi ir mūsu piedāvātā produkta plusi u.tml.

“Jo lielāku darbu ieguldīsim izglītošanā, jo plašākas attīstības iespējas mums būs.”

15 gadu laikā vismaz 70% ēku būs tā sauktās gudrās ēkas

Gļebs uzsver, ka ēku automatizēšana nenozīmē tikai jaunu ēku aprīkošanu, tieši pretēji – jaunākās nozares tendences aizvien vairāk attiecas uz jau esošo ēku automatizāciju un aprīkošanu ar gudrajiem risinājumiem.

Tiek prognozēts, ka 15 gadu laikā vismaz 70% ēku būs tā dēvētās gudrās ēkas. Tāpat attīstās arī gudro pilsētu koncepts jeb “Smart City”.

Jau šobrīd vairāk nekā 20 pašvaldības ir paredzējušas savā budžetā finansējumu gudro tehnoloģiju ieviešanai, turklāt tās nav tikai republikas pilsētas, bet arī salīdzinoši nelielas pašvaldības.

“Uzskatu, ka nemaz nav jāgaida tāla nākotne, tuvāko desmit vai divdesmit gadu laikā katrā Latvijas pilsētā būs kāds “Smart City” risinājums.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.