Trases vizualizācija.
Trases vizualizācija.
http://railbaltica.info/

Baltijas valstis gandarītas par Somijas pievienošanos “Rail Baltica” projektam 0

Latvija, Lietuva un Igaunija ir gandarītas par Somijas valdības lēmumu piedalīties dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” projektā, pirmdien žurnālistiem pauda Baltijas valstu līderi.

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 7
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi 57
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 63
Lasīt citas ziņas

Pirmdien Rīgā norisinājās Baltijas Ministru padomes premjerministru sanāksme, kurā piedalījās Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV), Lietuvas premjerministrs Sauļus Skvernelis un Igaunijas vēstnieks Latvijā Arti Hilpuss.

Igaunijas premjerministrs Jiri Ratass uz tikšanos neieradās tehnisku iemeslu dēļ, jo sliktie laika apstākļi radījuši problēmas lidmašīnai, kurā atradies premjers.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tikšanās laikā viens no apspriestajiem jautājumiem bija “Rail Baltica” projekts un tā finansējums nākamā Eiropas Savienības (ES) daudzgadu budžeta ietvaros.

Kariņš uzsvēra, ka finansējuma jautājums ir viens no lielākajiem “Rail Baltica” projekta izaicinājumiem. Tomēr Latvijas premjers atzina, ka ar Somijas valdības lēmumu iesaistīties šajā projektā, Baltijas valstīm būs vieglāk sarunās ar Eiropas Komisiju uzstāt uz atbilstoša finansējuma nepieciešamību nākamajā ES daudzgadu budžetā.

“Ar Somijas pienākšanu, mums būs vēl viena balss, kas būs ieinteresēta kopīgi aizstāvēt šo projektu. Somija būs labs partneris, kas neapgrūtinās projekta virzību,” teica Kariņš.

Savukārt Lietuvas Ministru prezidents pauda pārliecību, ka Somijas pievienošanās projektā varētu vairot arī Polijas interesi par “Rail Baltica”.

Arī Igaunijas vēstnieks Latvijā atzina, ka Somijas pievienošanās projektam ir apsveicama, tomēr vēl jāveic virkne tehnisku darbu, lai Somijas pievienošanās notiktu. “Šis ir stratēģiski svarīgs lēmums, jo pasažieru un kravu plūsmas no Somijas mums ļaus efektīvāk izmatot savienojuma jaudas,” teica Hilpuss.

Latvijas satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) aģentūrai LETA atzina, ka Somijas lēmums piedalīties “Rail Baltica” projektā ir ilgi gaidīts un apsveicams.

“Ceram, ka tas ļaus lielajam “Rail Baltica” projektam vieglāk un ātrāk virzīties uz priekšu,” teica ministrs.

Jau ziņots, ka Somijas valdība 1.februārī nolēma dibināt uzņēmumu “Suomen Rata”, un viens no šīs kompānijas uzdevumiem būs iegūt līdzdalību Baltijas valstu kopuzņēmumā “RB Rail”, kura pārziņā ir dzelzceļa projekts “Rail Baltica”.

Atbilstoši Somijas valdības lēmumam kompānijai “Somen Rata” būs pieci meitasuzņēmumi, kas būs atbildīgi par dažādiem dzelzceļa attīstības virzieniem, un viens no šiem meitasuzņēmumiem kļūs par “RB Rail” akcionāru.

Somijas valdība norādījusi, ka “Rail Baltica” Somijai kļūs par jaunu tranzīta kanālu uz svarīgiem tirgiem, un ka dalība šajā dzelzceļa projektā veicinās Somijas dzelzceļa tīkla attīstību uz ziemeļiem no Helsinkiem.

“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm.

Reklāma
Reklāma

Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā. Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no ES līdzekļiem.

Trīs Baltijas valstu satiksmes ministri uzaicināja Somiju pievienoties projektam “Rail Baltica” pagājušā gada beigās. Tāpat kā Baltijas valstīs, Somijā ir Krievijas standarta platuma sliežu ceļi.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.